Medlem
Trocamust

Jag tjuvstartar julen med lite Trocamust.

Trocadero är riktigt gott. Det är en läsk som passar till det mesta. Den fruktiga äppel-citruskombinationen passar lika bra till maten som till chipsskålen på kvällen. Eller varför inte helt utan tilltugg, bara ett gott kallt glas när du sitter och spelar? Nu har Trocadero fått för sig att de ska göra en julvariant, och eftersom jag även gillar julmust så måste jag ju bara testa. Det är trots allt mitten av september, så julen är i annalkande (alldeles runt knuten).

Låt oss börja med det uppenbara: Ja, den är svart. Det känns inte riktigt Coca Cola-svart, håller man upp den mot ljuset ser den nästan ut att vara riktigt, riktigt mörkröd, så kanske finns det trots allt där bakom den mörka ytan en fruktig gul Trocadero, som desperat försöker ta sig ut. Men den guldiga fina färgen är definitivt borta.

Smaken då? Ja, det är ju ändå det viktigaste. Hur ska jag beskriva smaken? Kommer ni ihåg när man var barn och fick ta dricka själv i automaten på restaurangen? Om ni var som jag gjorde ni det många barn gör: Ni tog en häxbryggd med alla läsksmakerna på en gång. Så smakar Trocamust. Någon har blandat 50/50 från en flarra Trocadero och en butelj julmurre. I slutändan smakar det ingendera. Det smakar utspätt, oavsett vilken av smakerna man letar efter. Söker du med tungan efter julmusten smakar det bara utspädd julmust, och försöker du känna smaken av Trocadero smakar det bara blaskig Trocca.

Nej, Trocamust kommer inte ersätta Apotekarnes i jul, inte i mitt hem. Smaken är inte obehaglig, jag drack upp det som var i glaset, och kommer inte hälla ut resten av flaskan. Men i slutändan är det bara en blek imitatör, en imitatör som misslyckas med att vara Trocadero, och misslyckas med att vara julmust. Vad har den då att erbjuda? Inte mycket faktiskt.

Trocamust
2
Tveksamt
Det här betyder betygen på FZ
Medlem

Det var ju tråkigt, Trocadero är husläsken här hemma och någonting jag uppskattat sedan barnsben. När jag såg detta utannonseras ville jag verkligen tro att jag nu även kunde introducera en ny julmust till familjen. Kommer absolut fortfarande att testa den, om än med aningen dämpad entusiasm.

Releasehästryttare

Detta måste ju testas!

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Det var ju tråkigt, Trocadero är husläsken här hemma och någonting jag uppskattat sedan barnsben. När jag såg detta utannonseras ville jag verkligen tro att jag nu även kunde introducera en ny julmust till familjen. Kommer absolut fortfarande att testa den, om än med aningen dämpad entusiasm.

Den är värd att prova, och smaken är som baken så många kommer säkert tycka om den. Min uppfattning är att den är sämre än vanlig Trocca, och sämre än vanlig julmust, så varför inte dricka dem istället? Men som sagt, du ska definitivt prova om du är Trocca-drickare!

Medlem

Måste prova, jag är en som gillar dom flesta läsksmaker, även sånt som andra inte gillar


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har jag fått det här helt om bakfoten eller skulle inte trocadero läggas ned? Alltså drycken, inte bryggeriet (vasa?).


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Har jag fått det här helt om bakfoten eller skulle inte trocadero läggas ned? Alltså drycken, inte bryggeriet (vasa?).

Spendrups köpte Trocadero för ett antal år sen. Om den var planerad att läggas ner innan det vet jag inte, men Spendrups har inga planer på att lägga ner den, såvitt jag vet.

Skribent
Skrivet av Bennii:

Den är värd att prova, och smaken är som baken så många kommer säkert tycka om den. Min uppfattning är att den är sämre än vanlig Trocca, och sämre än vanlig julmust, så varför inte dricka dem istället? Men som sagt, du ska definitivt prova om du är Trocca-drickare!

Prövade du den med socker också? Jag kör själv det mesta sockerfritt, men just julmust tycker jag blir sjukt blaskig.

Ska prova denns själv i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Har jag fått det här helt om bakfoten eller skulle inte trocadero läggas ned? Alltså drycken, inte bryggeriet (vasa?).

Trocadero har ju fått en rejäl uppsving senaste åren/året så skulle ju vara dumt att tro att den skall läggas ner. Troca är det vi köper mest här hemma. Dock aldrig zero, det är big NO-NO på det.

Medlem

Wtf. Måste pröva denna, även om det låter tveksamt, hah.

Troca zero är ju det enda jag dricker, läskeblask vis.

Medlem

Måste testa då jag fortfarande gillar att laborera med läskautomater (fanta/cola mix verkar inte finns längre så då för man blanda själv) och Trocadero har fått en revival för mig i vuxen ålder kör den sockerfria när jag vill unna mig en läsk.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Prövade du den med socker också? Jag kör själv det mesta sockerfritt, men just julmust tycker jag blir sjukt blaskig.

Ska prova denns själv i alla fall.

Som diabetiker dricker jag allt sockerfritt, inklusive julmust.

Medlem

Julmust utan socker är lite som alkoholfri lager.

Medlem

Zeunerts sockerfria tycker jag funkar till maten.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Spendrups köpte Trocadero för ett antal år sen. Om den var planerad att läggas ner innan det vet jag inte, men Spendrups har inga planer på att lägga ner den, såvitt jag vet.

Trocadero är ju nästan en nationaldryck, iaf i norra sverige


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Har jag fått det här helt om bakfoten eller skulle inte trocadero läggas ned? Alltså drycken, inte bryggeriet (vasa?).

Har för mig att den var i farozonen ett tag men fick nytt liv tack gode gud.

Skrivet av robbis:

Trocadero har ju fått en rejäl uppsving senaste åren/året så skulle ju vara dumt att tro att den skall läggas ner. Troca är det vi köper mest här hemma. Dock aldrig zero, det är big NO-NO på det.

Aldrig zero, I got your back bro. 👍


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Trocadero zero ör dock myclet bättre än tidigare då det hette Trocadero light.
Då smakade det bara utspätt, Zero smakar sött. Så original är nog böst men man vänjer sig med Zero, den är typ 99% lik


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Trocadero zero ör dock myclet bättre än tidigare då det hette Trocadero light.
Då smakade det bara utspätt, Zero smakar sött. Så original är nog böst men man vänjer sig med Zero, den är typ 99% lik

Yep, Light var inte den bästa. Tycker Troca Zero smakar så mycket bättre än vanliga, dock. Av någon anledning så är det svårt för mig att dricka något med socker i nu, men sockerfritt är inga problem. (Mat och liknande smakar likadant som vanligt så det är inte smaken som ändrats)

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Yep, Light var inte den bästa. Tycker Troca Zero smakar så mycket bättre än vanliga, dock. Av någon anledning så är det svårt för mig att dricka något med socker i nu, men sockerfritt är inga problem. (Mat och liknande smakar likadant som vanligt så det är inte smaken som ändrats)

Ja jag dricker inte läsk så ofta, brukar oftast bli zero om det är trocadero bara för att slippa onödigt socker. Jag tycler det smakar samma men om det är zero eller vanliga som är lite sötare minns inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Portello ska de va!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Bennii:

Som diabetiker dricker jag allt sockerfritt, inklusive julmust.

Ah, ja då förstår jag! Men i så fall får jag väl offra mig för konsten?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah, ja då förstår jag! Men i så fall får jag väl offra mig för konsten?

Jag ser fram emot din recension av den sockrade smaken. 😀

Medlem

Dricker aldrig Trocadero, mest Cola Zero/Pepsi Max. Men nu blev jag lockad att köpa en flaska sen

Jag kan sakna glasflaskorna ibland...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Intressant, gillar Trocazero, men Apotekarens julmust är den enda true julmusten.

För övrigt tror jag att någon har blandat ihop Pommacs "nedläggning" av en produkt (stora 1,5 liters flaskor) med Trocadero, Pommac skulle "gå i graven" talades det om, men det var också fel.

Samma sak när Cocacola Zero "skulle försvinna" från marknaden, som var ett marknadsföringsknep då de bara bytte namn från Cocacola Zero till Colacola Zero Sugar och ändrade färg på loggan från vit till svart så den lättare skulle kunna identifieras av arga kunder som hade högre skonummer än IQ.

Chefredaktör

Hmmm... Jag gillar ju Trocadero, och jag gillar ju must. Men den här kombon...?
Aja, måste ju testa i alla fall.

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Har jag fått det här helt om bakfoten eller skulle inte trocadero läggas ned? Alltså drycken, inte bryggeriet (vasa?).

Jo, Vasa la ner Trocadero. Fanns ju både Vasa och Spendrups varianter av Trocadero förr. Nu finns bara Spendrups.

Medlem

Testade den för nån vecka sedan då jag sprang på den på ICA MAXI. Måste säga att medans den inte var otäck på något sätt så tyckte jag heller inte att den smakade något speciellt annat än generiskt sött, man kunde knappt urskilja någon Trocadero ELLER Mustsmak, så det var lite av en besvikelse.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Ska absolut testa, älskar både trocadero och julmust (älskar de där lagrade på ekfat, sen zeunerts, nygårda eller apotekarnes). Har dock inte superhöga förhoppningar, misstänker att de använder samma mustessens som alla andra tillverkare men då i mindre mängd så kan förstå den "utspädda smaken".

Medlem

Not enough must, not enough Trocadero.

Klen must med svag Trocadero eftersmak blir inte en flaska till men lite kul var det.

Skriv svar