Det uppskattade överlevnadsrollspelet Enshrouded har fått släppdatum

Robot
Det uppskattade överlevnadsrollspelet Enshrouded har fått släppdatum

Spelets demo imponerade på många, och i januari är det early access-dags.

#Enshrouded, #Keen-games


Medlem

Återigen blir man straffad för man inte äger en PC hoppas det kommer till konsol framöver.

Medlem

Hoppas de fixar prestandan tills det släpps, för jag hade typ 15FPS på min laptop med RTX 3070 på Low settings.

Medlem

Imponerade på många hur då?
För prestandan var förjävlig, ska vara glad om jag hade 20 fps på x3900 och 64gb ram och 3060ti. Det var ospelbart.

Medlem

Ser riktigt mysigt ut iaf!

Gnällkuk

Usch… världar som är statiska kommer inte tala för något vidare omspelningsvärde. Får hoppas på modstöd och map editor.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Försökt härma Valheim men är mycket fulare och utan skön atmosfär. Plus att mekanik och styrning kändes klumpigt i demon.


signatur

Memento Mori

Testpilot

Spelade demot med ett gäng polare och vi hade det förbannat roligt, ser fram emot att djupdyka i januari! Finns såklart saker jag kan kritisera, rörelse kändes lite smörigt emellertid och att bygga var inte det enklaste alla gånger. Men överlag ser jag definitivt både mig själv och den spelgruppen jag har plöja rätt många timmar i detta

Skrivet av Picardo:

Hoppas de fixar prestandan tills det släpps, för jag hade typ 15FPS på min laptop med RTX 3070 på Low settings.

Skrivet av Hator:

Imponerade på många hur då?
För prestandan var förjävlig, ska vara glad om jag hade 20 fps på x3900 och 64gb ram och 3060ti. Det var ospelbart.

Snabb fråga:
Lät ni spelet kompilera shader cache ordentligt?

Vet att två i våran spelgrupp hade enorma prestandaproblem (båda på just RTX 3070). Men det lättade upp efter de stod stilla ett par minuter i den där grottan man börjar spelet i. Sedan bör det nämnas att utvecklarna gick ut med att vissa inställningar var trasiga för demot, speciellt högre inställningar för saker som Volymetric's.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Tyckte spelet var riktigt lovande, jag sitter på en bra dator - så därför blev jag besviken när jag hör hur andra som kanske inte har det senaste, men mycket bra prylar - har dålig fps. Majoriteten av de jag ska spela det med sitter inte på superprylar, så visar det sig att det inte är bättre optimerat när det väl släpps - så väntar jag nog hellre även om jag själv kan spela det dugligt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Testade lite, har potentiall men prestandan var fruktansvärd.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Snabb fråga:
Lät ni spelet kompilera shader cache ordentligt?

Vet att två i våran spelgrupp hade enorma prestandaproblem (båda på just RTX 3070). Men det lättade upp efter de stod stilla ett par minuter i den där grottan man börjar spelet i. Sedan bör det nämnas att utvecklarna gick ut med att vissa inställningar var trasiga för demot, speciellt högre inställningar för saker som Volymetric's.

Det gjorde jag och mina kompisar men spelade ingen roll. Vi gav upp helt enkelt.
Jag installerade til och med om det en gång för se om det skulle göra någon skillnad. Så det blev en runda till med att vänta på cache ,men tyvärr ingen skillnad.
Det var på en nvme disk ( Samsung ) också med bra read and writes. Hade en kompis med sämre dator än mig och en som hade bättre men båda hade samma problem. Helt ospelbart!

Jag läste tyvärr att de varningen med prestandan efter jag blev förbannad. Så jag lär ju inte röra det igen.

Testpilot
Skrivet av Hator:

Det gjorde jag och mina kompisar men spelade ingen roll. Vi gav upp helt enkelt.
Jag installerade til och med om det en gång för se om det skulle göra någon skillnad. Så det blev en runda till med att vänta på cache ,men tyvärr ingen skillnad.
Det var på en nvme disk ( Samsung ) också med bra read and writes. Hade en kompis med sämre dator än mig och en som hade bättre men båda hade samma problem. Helt ospelbart!

Jag läste tyvärr att de varningen med prestandan efter jag blev förbannad. Så jag lär ju inte röra det igen.

Tråkigt o höra att det var en sådan genomgående dålig upplevelse för er!

Tycker dock ni ska ge spelet en chans framöver igen, för när det väl flyter är det genuint ett väldigt roligt spel


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Första rösten i videon låter exakt som Youtubern Yongyea. Han jobbar ju som VA dessutom. Någon som kan bekräfta?

1
Skriv svar