Ingen fristående 250GB i sikte

Medlem
Ingen fristående 250GB i sikte

120 gb räcker gott och väll på ett Xbox.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Lite tråkigt Aja, jag får väll fortsätta med min 20GB haha

Inaktiv
Skrivet av fredrikkh:

Lite tråkigt Aja, jag får väll fortsätta med min 20GB haha

Sitter fortfarande kvar på min 20GB version sen 2005. Har några DLC på hårddisken och några låtar + alla saves.

8)

Medlem

Jag tog en 120gb från en gammal laptop och flashade om den etc, fungerar klockrent.

Medlem

jag har 2.5TB ^^


signatur

Retro.

Medlem

Det är helt omöjligt att få tag på en hårddisk till Xbox 360 nu för tiden. Microsoft har slutat göra dem och de som finns ute att få tag på är antingen svindyra eller icke orginal. Har ingen lust att få min Xbox 360 bannad för att jag använder en icke orginal hårddisk så det finns inte så mycket att göra än att punga ut den dyra slanten om man vill ha en större disk.
Varför slutade Microsoft att tillverka dem? Är det för att de vill att man ska köpa elite boxar eller? :<

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Det är helt omöjligt att få tag på en hårddisk till Xbox 360 nu för tiden. Microsoft har slutat göra dem och de som finns ute att få tag på är antingen svindyra eller icke orginal. Har ingen lust att få min Xbox 360 bannad för att jag använder en icke orginal hårddisk så det finns inte så mycket att göra än att punga ut den dyra slanten om man vill ha en större disk.
Varför slutade Microsoft att tillverka dem? Är det för att de vill att man ska köpa elite boxar eller? :<

$$$$$$$$$$$$


signatur

Retro.

Medlem

Det var konstigt. Menar du att Microsoft kan banna spelare online om de sätter i en större hårdisk. Piratspelande kan jag förstå men hårddiskbyte? Du måste skoja, annars förstår jag inte varför folk inte väljer PS3 istället. Där kan man och får byta hårddisk och enkelt är det.


signatur

Det var detta...

Medlem

Blä för MS på den här punkten. Tycker de kan låta det vara fritt att trycka i vilken disk som helst, precis som med PS3.
Har själv bara ca 6-10 GB kvar på min 60GB-disk, efter att ha rensat lite.
Det här med att sätta i en 120GB och flasha har jag läst lite om, men det gäller väl bara specifika märken/modeller?

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Blä för MS på den här punkten. Tycker de kan låta det vara fritt att trycka i vilken disk som helst, precis som med PS3.
Har själv bara ca 6-10 GB kvar på min 60GB-disk, efter att ha rensat lite.
Det här med att sätta i en 120GB och flasha har jag läst lite om, men det gäller väl bara specifika märken/modeller?

Ja, så vitt jag vet så funkar det bara med Western Digital Scorpio. Men hade tur att det var två sådana diskar som satt i den gamla laptopen

Medlem

Saken är den att har man inte en orginal disk så riskerar man att bli bannad. Har läst lite om det och det är rätt många som har blivit bannad för att de satt in en icke orginal disk. Har för mig att de gjorde samma sak med orginal xboxen.

Medlem

ghaaa släpp 1 TB ffs, hatar att platsen tar slut. Bara 4.2 gig kvar av 120 nu..

Medlem
Skrivet av Bunisher:

Saken är den att har man inte en orginal disk så riskerar man att bli bannad. Har läst lite om det och det är rätt många som har blivit bannad för att de satt in en icke orginal disk. Har för mig att de gjorde samma sak med orginal xboxen.

Det var som hundan. Aldrig en Xbox 360 innanför min dörr då, och jag som tänkt köpa en Arcade, utan HD, för att enbart kunna spela L4D med kontroll. Hade sjölvklart inte tänkt sätta i en HD men av princip köper jag inget från svinaktiga företag.

Helt ok att banna piratkopierare, men HD bytare, rena jönseriet.


signatur

Det var detta...

Medlem

Sen är ju diskarna svindyra med =P
Dock så verkar det som att diskarna är regionsfria och att det går att importera från Japan där de säljer 250gb diskarna för 15500 yen eller någonting sådant... I svenska kronor kommer de då hamna runt 1500lappen. Dock svinigt dyrt fortfarande.

Försökte hitta källa men lyckades inte och fick nu slut på tid. Måste dra till jobbet =(

1
Skriv svar