Space Marine 2:s co-op ledde till kompromisser i handlingen

Robot
Space Marine 2:s co-op ledde till kompromisser i handlingen
Medlem

Ser fram emot detta. Hade gärna haft separat upplevelser från andra chapters till exempel. Känns som att möjligheterna är oändliga

Medlem

Låter mer som att utvecklarna fastnat inom ramen för vad som tros kunna göras med co-op.
Finns ju inget som förhindrar att spelarna tillfälligt delas upp och får egna story-inslag exempelvis.
Att samarbeta på avstånd kan vara fräckt också.
Kommunicera med sina lagkamrater från olika kartor för att slutföra deluppdrag.
Skulle kunna vara tre olika eller lika deluppdrag, på olika ställen, för att öppna upp en gemensam fortsättning.
Låter mer som brist på fantasi än att det inte skulle kunna göras annorlunda.

Medlem

Stör mig på sådana här nyheter, de kommer alltid lite efter ett "framgångsrikt" släpp, det är fan som ett brev på posten då posten var svensk som i svensson svensson.

Ett spel går bra, eller typ bra, säljer bra. Sedan kommer det alltid massa nyheter om "vad som kunde ha hänt, men det gick i sista stund", eller typ "denna saken var konstig men laget kände att det var kul ändå" etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Låter mer som att utvecklarna fastnat inom ramen för vad som tros kunna göras med co-op.
Finns ju inget som förhindrar att spelarna tillfälligt delas upp och får egna story-inslag exempelvis.
Att samarbeta på avstånd kan vara fräckt också.
Kommunicera med sina lagkamrater från olika kartor för att slutföra deluppdrag.
Skulle kunna vara tre olika eller lika deluppdrag, på olika ställen, för att öppna upp en gemensam fortsättning.
Låter mer som brist på fantasi än att det inte skulle kunna göras annorlunda.

Tror knappast det handlar om någon brist på fantasi. Om det är något spelutvecklare har så är det fantasi. Idéer är billiga och alla har dem, men sen ska du utföra dem också och det kräver resurser och det blir lätt för mycket och projektet misslyckas finansiellt på grund av detta. Utvecklaren kommenterade ju precis detta fenomenet för någon dag sedan.

Medlem

Kunde bara haft fyra spelare istället för tre. Dela upp två och två och göra sina egna grejer och möts i mitten och slutet för episk boss. Tror gears of war gjorde detta någon gång med.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Låter mer som att utvecklarna fastnat inom ramen för vad som tros kunna göras med co-op.
Finns ju inget som förhindrar att spelarna tillfälligt delas upp och får egna story-inslag exempelvis.
Att samarbeta på avstånd kan vara fräckt också.
Kommunicera med sina lagkamrater från olika kartor för att slutföra deluppdrag.
Skulle kunna vara tre olika eller lika deluppdrag, på olika ställen, för att öppna upp en gemensam fortsättning.
Låter mer som brist på fantasi än att det inte skulle kunna göras annorlunda.

Låter sjukt krävande,

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tror knappast det handlar om någon brist på fantasi. Om det är något spelutvecklare har så är det fantasi. Idéer är billiga och alla har dem, men sen ska du utföra dem också och det kräver resurser och det blir lätt för mycket och projektet misslyckas finansiellt på grund av detta. Utvecklaren kommenterade ju precis detta fenomenet för någon dag sedan.

Kanske är dags att utveckla verktyg som gör det lättare att implementera ideérna då 🙂

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Kunde bara haft fyra spelare istället för tre. Dela upp två och två och göra sina egna grejer och möts i mitten och slutet för episk boss. Tror gears of war gjorde detta någon gång med.

Fanns ju knappt fiender så det räckte till för tre.
Tyranid "svärmarna" var ju pyttesmå.
Jämför med deras WWZ, fan zombies överallt!

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kanske är dags att utveckla verktyg som gör det lättare att implementera ideérna då 🙂

Jävlar så full med bra idéer du är. Har du tänkt på att bli spelutvecklare? 😄

Ber om ursäkt för drygheten, men ibland blir det lite mycket ”men bara gör x”.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jävlar så full med bra idéer du är. Har du tänkt på att bli spelutvecklare? 😄

Ber om ursäkt för drygheten, men ibland blir det lite mycket ”men bara gör x”.

Inget lär ju hända om man inte jobbar för det.
Tycker ändå att verktygen överlag blivit bättre för utvecklare med åren. Räcker man kollar på spelmotorer.

Drygheten flög förbi mig då jag är fullt seriös.
Det handlar inte om att "bara göra" något.
Det handlar om att förbättra spelverktyg för utvecklare att använda och kunder att dra nytta av.

Annars kan man ju skita i allt vad nyskapande heter.
För det är jobbigt för utvecklare att få idéer som kan implementeras.

Avstängd

Vet inte exakt hur det funkar i Space marine 2, men borde man inte kunna lösa det genom att varje spelare är huvudkaraktären på sin egen skärm, och co-op kompanjonerna blir en no-name random space marine?

Medlem

Storyn var inte så mycket att hänga i granen, men dom lyckades överraska mig med slutet.

Men sakna MarkcStrong som Titus. Blev inte riktigt samma känsla i karaktären


signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

1
Skriv svar