Stora Anime-tråden
Tydligen släpptes det ett Death note spel idag:
https://store.steampowered.com/app/2213190/DEATH_NOTE_Killer_...
https://imgsrv.crunchyroll.com/cdn-cgi/image/fit=contain,form...
Wholesome gullig anime som är lite av en sleeper hit, faktiskt riktigt bra. Rekommenderas!
Ser fram emot den, blir nog att se i december först dock!
Ser på alldeles för många serier, en hel del är inte ens bra men det blir att man tittar vidare på dom i alla fall
Fet stil på dom som står ut som bättre för mig den här säsongen.
The Stories of Girls Who Couldn`t Be Magicians
Loner Life in Another World
Let This Grieving Soul Retire
Rekishi ni Nokoru Akujo ni Naru zo
Tying the Knot with an Amagami Sister
Blue Box
Negative Positive Angler
Rurouni Kenshin: Kyoto Disturbance
Orb: On the Movements of the Earth
Sword Art Online Alternative: Gun Gale Online II
Tonbo! S2
Touhai: Ura Rate Mahjong Touhai Roku
Tsuma, Shougakusei ni Naru
MF Ghost S2
Nina the Starry Bride
Yakuza Fiance
The Do-Over Damsel Conquers the Dragon Emperor
Demon Lord 2099
Håller med om att Tsumasho är riktigt bra än så länge, har inte sett de två senaste avsnitten än men de jag sett har gjort mig tårögd.
Tycker också att Säsong 2 av MFghost är bra, men visst är det bara mer av säsong 1.
En anime som jag trodde skulle bli riktig bra är Yakuza Fiance, trailern kanske lovade för mycket. (Skall ge den en chans ändå)
Sen kul att höra att 2099 är bra, den hade jag inte höga förväntningar på.
Ser bara på två serier från Hösten
Dandadan ( som är så satans bra ) årets bästa ????
Sen ser jag Säsong 5 av Dungeon ni Deai wo Motomeru no wa Machigatteiru Darou ka S5. Som började dåligt men börjat ta sig nu faktiskt.
Dandadan verkligen växer på mig . Senaste avsnitten har varit guld
Såg klart Demon Slayer säsong 1 häromdagen. Påbörjade den när det släpptes, men slutade vid 7-8 avsnitt in eller något.
Ytterst medioker må jag säga. Blev väl en aning bättre runt avsnitt 20 eller så, när det börjar hända lite grejor.
Har börjat på Mugen Train Arc och lär se klart serien för att se om den blir bättre.
The more I practice, the luckier I get.
Började kolla på "The most notorious talker"
Riktigt uppfriskande med en MC som inte är en "goody 2 shooes" i en fantasi anime för en gångs skull. I avsnitt två så säljer han två av sina party medlemmar in i slaveri
<Uppladdad bildlänk>
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/016/925/498e...
De förtjänade det om inte annat
Började kolla på "The most notorious talker"
Riktigt uppfriskande med en MC som inte är en "goody 2 shooes" i en fantasi anime för en gångs skull. I avsnitt två så säljer han två av sina party medlemmar in i slaveri
<Uppladdad bildlänk>
https://i.kym-cdn.com/entries/icons/facebook/000/016/925/498e...
Var en intressant början sedan har den avtagit, verkar som så många andra animes nu för tiden inte riktigt vet vad den skall bli i slutändan dessvärre.
^Katten, idle extreme.
De förtjänade det om inte annat
Hehe, true true!
Var en intressant början sedan har den avtagit, verkar som så många andra animes nu för tiden inte riktigt vet vad den skall bli i slutändan dessvärre.
Tyvärr är det ju så, mangas kanske har några bra idéer men när de väl översätts till animes så blir de lite väl förtunna, branchen skulle ju kunna dra ner på antalet fantasi animes per år framöver utan att de flesta skulle klaga.
Snöat in på anime totalt den senaste tiden och började kolla på One Piece för någon vecka sedan. Är nästan färdig med första säsongen och det är härligt nostalgiskt då jag läste mangan som barn
Lagom lättsamt och perfekt för mig som pendlar att se ett avsnitt på vägen till jobbet!
Oj Demon Slayer hoppade verkligen upp i kvalité efter första säsongen.
Såg precis klart Mugen Train Arcet, bra sista fight och man kände faktiskt något för en gångs skull, lite känslosamt vart det alltid.
Trevligt, hoppas det fortsätter bli bättre efter den väldigt medelmåttiga första säsongen.
Något serien har är riktigt bra musik iallafall.
Testade Loner life, ruskigt dålig, alla karaktärer är en dimension och MC är en av de största dörrmattor jag någonsin sett. Så la ner den.
Såg färdigt Terminator animen nu och ja, den va verkligen medioker, det skall tydligen komma fler säsonger, är just nu osäker på om jag kommer kolla vidare på den.
Samma med Fire force säsong 1, bra men är lite för gammal för att älska den, hade man sett den som 15 åring så hade jag nog tyckt annat. Blir nog att se säsong 2 nån gång i framtiden när man inte har massa annat i anime backloggen.
Oj Demon Slayer hoppade verkligen upp i kvalité efter första säsongen.
Såg precis klart Mugen Train Arcet, bra sista fight och man kände faktiskt något för en gångs skull, lite känslosamt vart det alltid.
Trevligt, hoppas det fortsätter bli bättre efter den väldigt medelmåttiga första säsongen.
Något serien har är riktigt bra musik iallafall.
Om ni vill göra era röster hörda så är nu årets "Bäst anime" tråd nu live:
https://www.fz.se/forum/trad/461193-bast-anime-2024
Uppskattar om ni delar med er!
Spice and Wolf (2024) 6/10
Denna serien är väldigt annorlunda jämfört med alla andra fantasi serier vi får från Japan, allt är lugnt, värden behöver ej räddas och ingen har några super krafter.
Vi följer en resande köpman genom hans resa genom värden med hans kompanjon en gud som tar skepnaden som en ung flicka.
Mitt största problem med serien är just guden som heter Holo, hon är riktigt manipulativ, gaslightar köpmannen genom hela serien och blir konstant arg för att han inte kan läsa hennes tankar och då brukar både fysiskt och mentalt våld mot honom.
De flesta här har träffat på en sådan kvinna i verkligheten och jag blir bara deprimerad när man ser hur hon använder sin charm till att få honom och alla andra runt sig att göra exakt som hon vill.
Det visuella och auditiva är bra.
Snöat in på anime totalt den senaste tiden och började kolla på One Piece för någon vecka sedan. Är nästan färdig med första säsongen och det är härligt nostalgiskt då jag läste mangan som barn
Lagom lättsamt och perfekt för mig som pendlar att se ett avsnitt på vägen till jobbet!
Trevlig resa, One Piece är episk och är lätt en av dom bättre långkörarna som går just nu(om inte den bästa?). Tyvärr blir den stundtals väldigt utdragen efter en viss händelse i serien, men ack så bra ändå.
Tur jag inte kolla in videon innan jag var klar, megaspoiler. ;P
Gick igenom vilka av vinterns animes jag skall kolla på, blev 27 nya!
https://anichart.net/Winter-2025
5 noterbara:
-
+Solo leveling, dr.stone och apothecarys nya säsonger startar nu i januari! Så pepp!
Säkert nämnt redan, men tråden är så lång ...
En stor favorit som blev med ny (halv) säsong i höst är Re:ZERO. Den innehåller i princip alla troper hos anime men gör det på ett fantastiskt sätt. Det är otroligt mörkt och köttig stundtals men har även väldigt vackert relationsbygge och en värld som alltid är mer komplex.