Horizon-klonen Light of Motiram visar upp lite faktiskt gameplay
Spel lånar ju från varandra hela tiden ser inga problem med det och även om det skulle vara en renodlad Horizon/Zelda kopia så köper jag så länge det är bra. Vill bara spela bra spel och tycker att det här än så länge ser bra ut + att jag läste att det är co-op/multiplayer och sånt uppskattar jag 👍
Spel lånar ju från varandra hela tiden ser inga problem med det och även om det skulle vara en renodlad Horizon/Zelda kopia så köper jag så länge det är bra. Vill bara spela bra spel och tycker att det här än så länge ser bra ut + att jag läste att det är co-op/multiplayer och sånt uppskattar jag 👍
Exakt.
Horizon är ju själv en klon så förstår inte problemet här?
What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?
Finns väl dock en linje mellan att låna och rent plagiera dock.
Exakt.
Horizon är ju själv en klon så förstår inte problemet här?
Vilket spel har Horizon klonat? Eftersom jag verkligen gillar Horizon är jag intresserad.
I drank what?
Ser väldigt B-igt ut...
Verkligen! Stelt och inte speciellt vackert att titta på heller. Nej tack på den!
Det är väl just att robotdesignen typ är identisk i stil (även om det inte bara är dinosaurier) som gör att det skär i ögat. Spelmässigt ser det helt okej ut men... för mig är detta Palworld fast istället för Pokemon har man tagit från Horizon. Skamlöst grafiskt kopierat rent ut sagt. ^^'
Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3
Vilket spel har Horizon klonat? Eftersom jag verkligen gillar Horizon är jag intresserad.
Inget spel utan Horizon är väldigt inspirerat av Zoid, gammal anime serie med robotar designade efter djur, lead designer av Horizon har även erkänt själv att det är en av hans favorit animes i hans barndom.
Finns säkert andra liknelser, jag tror knappast Horizon var först med djur och dinosaurieinspirerade robotar
Men som sagt inte inom spelvärlden, utan då anime eller annan media.
Man kan ju verkligen undra vad de tänkte där. Det är ju helt klart mycket jobb nerlagt i det hela från duktiga artister. Varför inte försöka sig på något lite mer annorlunda så man slipper bli stämd eller bli utskällda för att vara en klon? Dem har ju verkligen kopierat rakt allt, allt från UI element till monster design, miljöer osv.
Man kan ju verkligen undra vad de tänkte där. Det är ju helt klart mycket jobb nerlagt i det hela från duktiga artister. Varför inte försöka sig på något lite mer annorlunda så man slipper bli stämd eller bli utskällda för att vara en klon? Dem har ju verkligen kopierat rakt allt, allt från UI element till monster design, miljöer osv.
Det handlar nog främst om hur kinesisk kultur fungerar. Där är det inget skamligt med att kopiera andras verk, utan något att vara stolt över. Åtminstone från vad jag har hört.
Inget spel utan Horizon är väldigt inspirerat av Zoid, gammal anime serie med robotar designade efter djur, lead designer av Horizon har även erkänt själv att det är en av hans favorit animes i hans barndom.
Finns säkert andra liknelser, jag tror knappast Horizon var först med djur och dinosaurieinspirerade robotar
Zoids. Sen är det väl en jäkla skillnad att inspireras av något än att rakt av kopiera design, färger, ljuseffekter. Sen en ung kvinna med rött hår med pilbåge i huvudrollen.
Skamlöst enligt mig, men det är ju kinesiskt så det är ju inte förvånande.
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
Zoids. Sen är det väl en jäkla skillnad att inspireras av något än att rakt av kopiera design, färger, ljuseffekter. Sen en ung kvinna med rött hår med pilbåge i huvudrollen.
Ja. Den grafiska designen och stilen är ju rent av kopierat.
Visst det visuella design språket är väldigt likt även om inga former och siluetter av mecharna är identiska. Men då kanske vi ska börja kritisera många andra spel för att göra samma saker också. Om inga spel ens får vara i närheten av att likna varandra blir det ju väääldigt få spel som kan göras.
Vad gäller karaktären så är ju detta ett survival spel där du säkerligen kommer skapa din egen karaktär, man har troligen använt en likt Aloy just för få klicks och höja folks ögonbryn, som tidigare nämnts.
Ok, tack! Anime är inte min kopp te tyvärr. Men alltid kul att veta inspirationskällan!
I drank what?
Visst det visuella design språket är väldigt likt även om inga former och siluetter av mecharna är identiska. Men då kanske vi ska börja kritisera många andra spel för att göra samma saker också. Om inga spel ens får vara i närheten av att likna varandra blir det ju väääldigt få spel som kan göras.
Vad gäller karaktären så är ju detta ett survival spel där du säkerligen kommer skapa din egen karaktär, man har troligen använt en likt Aloy just för få klicks och höja folks ögonbryn, som tidigare nämnts.
Fast det här är ju inte bara i närheten av att likna Horizon, det är en exakt kopia på stil och design. Ingen klagar på att Horizon kopierat Zoids eftersom det helt uppenbart är något helt annat, inspirerat av Zoids koncept.
Vilka andra spel är såhär likt ett annat utan att det har diskuterats?