Fable försenas till 2026, men visar upp lite "gameplay"

Medlem
Skrivet av sumodl:

Surt, men hellre ett mer putsat spel än för tidig release. Jäklar vad det ser bra ut, balsam för själen när hönan kickas på slutet🙈

Tyvärr men Fable ser värre ut än Witcher 3 som kom ut för typ 10 år sedan och då är det pre alpha där dom brukar ljuga hur spelet ser ut på topp! Nej högre ambitioner än så tycker jag

Medlem

Såg trevligt ut! tyckte det lilla man fick se av combaten påminne lite om kingdom of Amalur. vet inte om det var animationen med tvåhandat. fick lite pepp

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Lär dröja? Det har redan dröjt! Snart fem år sedan det avslöjades. 😭

Är det så länge sen…!?!?

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Keima:

Tyvärr men Fable ser värre ut än Witcher 3 som kom ut för typ 10 år sedan och då är det pre alpha där dom brukar ljuga hur spelet ser ut på topp! Nej högre ambitioner än så tycker jag

Då ser vi på det med olika ögon, jag tycker detta ser betydligt bättre ut än Witcher 3. Men sen får vi se vad slutprodukten levererar!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hoppas det finns en editor för karaktären.

Ja karaktären ser gräsligt ful ut. Hoppas innerligt att man kan ändra!

Medlem

Funderar och anmäla spelet till PETA, jag tycker det är fruktansvärt onödigt att de måste ha med att man sparkar på en harmlös höna, det gör bara så ont i mitt djurhjärta! Förresten tycker jag också att hon är ganska söt trots allt! Men det gör henne fortfarande inte immun mot kritik för att bedriva djurmisshandel!

Medlem

Detta betyder sannolikt att GTA 6 släpps i höst.

Medlem
Skrivet av BlueTeam:

Detta betyder sannolikt att GTA 6 släpps i höst.

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Satan men som sumodl säger är det bättre att vänta på ett spel så det släpps i bättre skick (även om det inte alltid räcker, se STALKER 2 som trotts oändliga förseningar presterar dåligt för många och uppenbart är ofärdigt i innehåll och system, en dold early access).

Detta verkar endå bli ett rätt matigt spelår så jag tror nog vi överlever att vänta på Fable ett tag till. Ska bli kul att titta gameplayvideon sen med tjejen. Visst är detta första gameplay de visar upp?

För att vara ärlig men Stalker 2 är kanske inte rätt spel att nämna i sammanhanget. Det har ju lixom slutförts under brinnande krig,studio flytt, brand osv... Att det kom ut öht är en bedrift.. tycker ändå stalker 2 var i bra bättre skick än cyberpunk som kanske passar bättre att nämna i samanhanget

Medlem
Skrivet av Keima:

Du får nog ta och sen spela om Witcher 3, det verkar som du drömt för mycket om Geralt på sistonde..🫣

Skrivet av roftg:

För att vara ärlig men Stalker 2 är kanske inte rätt spel att nämna i sammanhanget. Det har ju lixom slutförts under brinnande krig,studio flytt, brand osv... Att det kom ut öht är en bedrift.. tycker ändå stalker 2 var i bra bättre skick än cyberpunk som kanske passar bättre att nämna i samanhanget

Ja sant det var ett dåligt exempel med tanke på omständigheterna.

Men det är lustigt det där hur slumpartat det är för Cyberpunk funkade skitbra på min maskin på release så var inga problem att spela igenom men med Stalker 2 var jag en av de som har riktigt usel prestanda så får snällt vänta ett bra tag till innan det förhoppningsvis är fixat.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Blessus:

Man kan sparka på en kyckling Im on! föresten vad är det med americanare och kalkoner och kyckling sparkande?

Precis, när man kan ruska tupp istället.

Medlem

Fable 1 och 2 var bland mina topp spel genom tiderna, som en person som växte upp med en morsa som också var besatt av klassiska sagor som hans och greta mm läste jag väldigt mycket sådant. Fable har alltid fångat den där "Perfekta sagovärlden" där det är okej att "ondska" är riktiga disney villains som sparkar på kycklingar utan några vidare nyanser. Det är en härlig 'trygg' reträtt från världen där gott och ont är betydligt svårare att definiera. Fable ska ju driva med det genom att behandla världen mer som svart och vitt, det är mycket där humorn landar för mig.

Jag ser inte indikationer på att detta är vad vi kommer få av nya Fable, och jag kan inte leva med hur karaktären ser ut, det matchar inte alls det jag skrev ovan.

Skrivet av nmbrg:

Precis, när man kan ruska tupp istället.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

KoP
Medlem

Ser ut som man förväntar sig utav ett Fable spel. Lite lagom mysigt å sådär.

Medlem
Skrivet av Zerkish:

Fable 1 och 2 var bland mina topp spel genom tiderna, som en person som växte upp med en morsa som också var besatt av klassiska sagor som hans och greta mm läste jag väldigt mycket sådant. Fable har alltid fångat den där "Perfekta sagovärlden" där det är okej att "ondska" är riktiga disney villains som sparkar på kycklingar utan några vidare nyanser. Det är en härlig 'trygg' reträtt från världen där gott och ont är betydligt svårare att definiera. Fable ska ju driva med det genom att behandla världen mer som svart och vitt, det är mycket där humorn landar för mig.

Jag ser inte indikationer på att detta är vad vi kommer få av nya Fable, och jag kan inte leva med hur karaktären ser ut, det matchar inte alls det jag skrev ovan.

Nej det är en annan känsla håller jag med om. Men tycker fortfarande det känns ”fable” iaf. Trailrarna från 2023 och 2024 sätter mer den känslan än dessa korta klipp. Sen är det en ny studio, som gjort Forza dessförinnan, så det är kart att deras take kommer skilja sig en del. Men det är så tidigt fortfarande, inväntar en matigare trailer/genomgång för att få en bättre uppfattning om spelet fortsatt.

Men hoppas det i slutändan blir fablemys på riktigt!

12
Skriv svar