Vi som ska importera Switch 2

Medlem

Verkar som sagt verkligen vara Express för min del för mitt Nintendo Switch 2 kommer anlända till Kalmar idag! Pratade med DHL-supporten och jag kommer hämta det direkt på Jetpak-terminalen som hanterar paketet i Kalmar. Kan ju vara ett tips att välja närmaste terminal som utlämningställe om man är otålig! Hoppas fler får en trevlig överraskning innan helgen!

Medlem
Skrivet av Reiker:

Fick det kortare numret med bara siffror i ett sms från DHL Express där jag även fick en länk att välja hur jag skulle ta emot paketet.

PS. Nu uppdaterade även DHL Express Mobile-appen att paketet rest genom Danmark och är processat i Malmö, så det verkar vara en del fördröjning i systemet (oavsett hur många gånger man trycker F5… 🫨)

Ah. Jag har inte ens fått sms från DHL så... Den kommer väl när de väl scannar det någonstans misstänker jag. Aja, den som lever får se

Medlem

Mitt pakets resa:

Lämnade Poznan 4 juni kl. 16:20
Anlände Leipzig 4 juni kl. 22:43
Lämnade Leipzig 5 juni kl. 01:11
Anlände Bryssel 5 juni (ingen angiven tid)
Lämnade Bryssel 5 juni kl. 05:08
Anlände Arlanda 5 juni kl. 07:46

Uppskattat leveransdatum 9 juni. Bor i västra Stockholm och angett att jag vill hämta hos en "service point" i närheten (tog en större butik med bättre öppettider för att höja oddsen). Lite surt att det är framme i Stockholm men att deras "last mile delivery" tar lika lång tid som det tar för paketet att ta sig från Polen, via Tyskland och Belgien, till Stockholm - men det är som det är

Grattis till er som fått/får era Switch 2!

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

dyb
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ja, amazon.fr har reserverat pengarna från mitt kreditkort idag.

har det skickats än? dom har än varken dragit pengar eller skickat och idag är ju release. men står fortfarande "arriving tuesday"

Medlem

Har fortfarande inte fått något sms från dhl och inget av spårningsnumren fungerar. Det står i mailet från nintendo att det ska vara framme idag innan klockan 23:59. Ringde dhls kundservice och de sa att paketet inte finns, känns ju märkligt...

Medlem

Får liiite ångest över ingen uppdatering alls sedan igår eftermiddag 🥲

WL7
Medlem
Skrivet av hofwing:

Fick meddelande från DHL på WhatsApp igår, där fanns en länk där jag kunde ändra leveransmetod

Ja samma här, fick en länk på whatsapp av DHL.

Såg ut såhär:
https://del.dhl.com/SE/NTv1D11abc1

Medlem
Skrivet av d4vv33:

Har fortfarande inte fått något sms från dhl och inget av spårningsnumren fungerar. Det står i mailet från nintendo att det ska vara framme idag innan klockan 23:59. Ringde dhls kundservice och de sa att paketet inte finns, känns ju märkligt...

Du är i samma sits som flera av oss andra. Nintendo har väl förberett från sitt håll men det blir inte aktivt för spårning förrän DHL scannar paketen i samband med att de börjar transportera dem. Av någon anledning verkar flera paket inte blivit upplockade överhuvudtaget, alternativt om vi har enorm tur har de bara missat att scanna dem, men... Det blir nog uppdatering under dagen.

Medlem
Skrivet av d4vv33:

Samma sak här.

1) Antigen har det inte hämtats upp

2) Hämtats upp men inte scannats av DHL

Nummer 1 känns troligare.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem
Skrivet av Herbert:

Samma sak här.

1) Antigen har det inte hämtats upp

2) Hämtats upp men inte scannats av DHL

Nummer 1 känns troligare.

Eller 3) Fördröjning i systemet.

Oavsett tror jag tyvärr 1 är mest sannolikt. Latens eller missad scanning borde ha blivit löst vid det här laget (om det nu levererades igår eftermiddag).

Medlem

Lämnade Poznan 23:55 igår, sen har jag inte hunnit få nån mer uppdatering ännu. Hade varit kul att få den idag som vissa andra men har varit inställd på början av nästa vecka hela tiden så är nöjd om den kommer på Tisdag som beräknat 😅

Medlem

Verkar finnas ett överflöd av Nintendos i svenska butiker haha.
Elgiganten har konsolen plus MK i stort sett i samtliga butiker och +100 i lager online

Medlem
Skrivet av Blinkers93:

Lämnade Poznan 23:55 igår, sen har jag inte hunnit få nån mer uppdatering ännu. Hade varit kul att få den idag som vissa andra men har varit inställd på början av nästa vecka hela tiden så är nöjd om den kommer på Tisdag som beräknat 😅

Förlora inte hoppet riktigt än, min körde samma resa som din, 08.30 nådde den Västerås och DHL har nu uppdaterat till out with currier-status. Kanske man kan ta ner snaran från vinden ändå.

Medlem

Var helt inställd på måndag för min leverans från Nintendo Irland, åkte iväg igår från Polen och beräknad leverans var på måndag.
Nu fick jag meddelande att försändelsen är ute för leverans och ska anlända mellan 10-12 😁

Medlem

Fick precis meddelande från DHL i Whatsapp. Leverans tisdag 10 juni nästa vecka (bor i Sundsvall). Ja, ja, får roa mig med gamla Switchen istället i helgen, priset man får betala när man sparar in 2000 kr.

Skrivet av PRKL:

Var helt inställd på måndag för min leverans från Nintendo Irland, åkte iväg igår från Polen och beräknad leverans var på måndag.
Nu fick jag meddelande att försändelsen är ute för leverans och ska anlända mellan 10-12 😁

Fick göra om min beställning i början av maj när EU-adaptern blev tillgänglig att beställa från Ireland. Misstänker att jag hamnade långt ned i listan efter det. Skönt att få konsolen redan idag PRKL!

Medlem

Snark fick sms nu att min är i Polen, måndag ska den komma 😞

Medlem

Fick bara lov

Medlem

Nu så! Måndag!
Livin' in the south, wooo!

Medlem

Skulle sovit (och behöver sova) för minst en timme sen men den där förbaskade konsolen/eventuella smst som kan dyka upp håller mig vaken. Vafan 😅

Edit: alltså inte att konsolen fysiskt kommer dyka upp hos mig nu på morgonen. Även om det också hade varit trevligt förstås.

Medlem

Hade ju varit fantastiskt att få konsolen idag, men jag ställer mig i ledet för dom som fått måndag som förväntad leverans.
MEN, när jag tänker på att jag varken sponsrat giriga svenska butiker/distributörer eller spenderat 2000:- "för mycket", så känns måndag ändå värt väntan

Medlem

Också fått DHL sms nu, har inte ens blivit upphämtat i Polen, leverans på måndag.

signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

Sitter i samma båt som många av er, där konsolen är på steg 1 processing. Och ingen spårningskod funkar på dhl. Tänkte värt o skriva för vart själv lugn av o se att jag inte var ensam 😅 men ändå märkligt att många av oss som beställde tidigt verkar ha samma problem

Medlem
Skrivet av Lathron:

Sitter i samma båt som många av er, där konsolen är på steg 1 processing. Och ingen spårningskod funkar på dhl. Tänkte värt o skriva för vart själv lugn av o se att jag inte var ensam 😅 men ändå märkligt att många av oss som beställde tidigt verkar ha samma problem

Av någon konstig anledning är det skönt att ha andra att dela frustrationen med. Nu verkar det ju dock som flera fått sms typ senaste halvtimmen så jag tycker vi också borde få en uppdatering snart. Ska vi tippa på Polen? 😅

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Av någon konstig anledning är det skönt att ha andra att dela frustrationen med. Nu verkar det ju dock som flera fått sms typ senaste halvtimmen så jag tycker vi också borde få en uppdatering snart. Ska vi tippa på Polen? 😅

Haha ja eller hur, det hjälper faktiskt! 😅
Jaa förmodligen är det Polen 😢😛

Medlem
Skrivet av EndySWE:

Min är i Polen. Inte upphämtad än.
Antar att den blir upplockad vid halv 12 idag. Tråkigt att DHL inte kör ut till ombud på helger.

Shipment information received, Tracking Code:
Thursday 5 June 2025 at 11:24 (UTC +02:00), POZNAN - POLAND

signatur

Where one man falls,
another one stands.

dyb
Medlem

postnord knacka nyss på dörren, så nu har jag Pro kontrollen i händerna....den känns väldigt skön....synd man inte har ngt att spela på haha

Medlem
Skrivet av Majoren:

Förlora inte hoppet riktigt än, min körde samma resa som din, 08.30 nådde den Västerås och DHL har nu uppdaterat till out with currier-status. Kanske man kan ta ner snaran från vinden ändå.

Min tog också samma väg men har ingen uppdatering efter 23.55

Medlem
Skrivet av Anwest:

Mitt pakets resa:

Lämnade Poznan 4 juni kl. 16:20
Anlände Leipzig 4 juni kl. 22:43
Lämnade Leipzig 5 juni kl. 01:11
Anlände Bryssel 5 juni (ingen angiven tid)
Lämnade Bryssel 5 juni kl. 05:08
Anlände Arlanda 5 juni kl. 07:46

Uppskattat leveransdatum 9 juni. Bor i västra Stockholm och angett att jag vill hämta hos en "service point" i närheten (tog en större butik med bättre öppettider för att höja oddsen). Lite surt att det är framme i Stockholm men att deras "last mile delivery" tar lika lång tid som det tar för paketet att ta sig från Polen, via Tyskland och Belgien, till Stockholm - men det är som det är

5 juni kl. 9:38 = "Försändelsen är ute med kurir för leverans"

Hoppas de hinner droppa av det på min DHL Service Point idag!

signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Bloodberet:

Fick precis meddelande från DHL i Whatsapp. Leverans tisdag 10 juni nästa vecka (bor i Sundsvall). Ja, ja, får roa mig med gamla Switchen istället i helgen, priset man får betala när man sparar in 2000 kr.

Fick göra om min beställning i början av maj när EU-adaptern blev tillgänglig att beställa från Ireland. Misstänker att jag hamnade långt ned i listan efter det. Skönt att få konsolen redan idag PRKL!

Jag gjorde min beställning den 21 Maj, hade först en på Webhallen men såg flera trådar om att man kunde beställa via My Nintendo och som tur hade jag nintendo online medlemskap, lätt värt att skippa svenska återförsäljare då man får MKW budlen billigare än själva switchen 😁

Bor i Västerås, garanterat därav så snabb leverans.

Medlem

Retrospelsbutiken + DHL har levererat konsollen. Tyvärr blir det polarens då jag beställt från Nintendo också, så får stirra på kartongen tills han hämtar den 😄

Leverans direkt från Nintendo är fortfarande planerad för leverans den 9/6

signatur

no remorse

Skriv svar