Playstation går "multiplattform"

Medlem
Playstation går "multiplattform"

Kanske ingen super nyhet att Sony går samma väg som Xbox och konsolkriget har skjutit sitt sista skott.
Sony har officiellt bekräftat att PlayStation Studios expanderar bortom sin egen hårdvara.

Citat:

The company is now openly shifting its gaming business away from a hardware-first model. According to Sony Senior VP Sadahiko Hayakawa, the future of PlayStation lies in expanding its ‘platform’ and boosting ‘engagement,’ not selling more consoles.

https://x.com/Genki_JPN/status/1953483758667170146
https://www.vgchartz.com/article/465430/sony-senior-vp-we-are...
https://www.purexbox.com/news/2025/08/sony-svp-discusses-movi...

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Ska bli intressant att se vart det bär av. Håller ju tummarna för Ratchet & Clank Rift Apart till Xbox haha.

Medlem

Kan vi få Bloodborne till PC nu?

Medlem

Helldivers är först ut, tror resten kommer komma med tiden.
Dom lär dra fötterna efter sig med redan släppta titlar. Nya titlar lär få multiplattform-treatment från start.

signatur

Medlem

Härligt att murarna fälls. Det gynnar alla spelare, men kanske främst utvecklarna som får tillgång till fler spelare.

Medlem

Slutar väl med att allt man behöver är en PC

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Ser ingen anledning till att fortsätta köpa spelkonsoler om alla spel kommer till pc.
Då har jag ändå köpt allt från alla typ. Så det är lite tråkigt att inte längre ha någon anledning.

Nintendo finns ju kvar iof. Så blir väl dator och konsol från Nintendo framöver.

Medlem
Skrivet av Majinbuu:

Eller någon form av skärm som du kan ansluta en handkontroll till

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Ser ingen anledning till att fortsätta köpa spelkonsoler om alla spel kommer till pc.
Då har jag ändå köpt allt från alla typ. Så det är lite tråkigt att inte längre ha någon anledning.

Nintendo finns ju kvar iof. Så blir väl dator och konsol från Nintendo framöver.

Lite grann så. Det beror på priserna. Är det samma priser som en vanlig PC så finns det ingen anledning att köpa en "PC-konsol", om du inte värdesätter att ha tillgång till ditt PS/Xbox spelarkiv.
Förväntar mig fortfarande att dom kommer ha ett nerskalat OS som inte ger dig lika mycket frihet som PC.

signatur

Backloggens befriare

Ser fram emot av nästa omgång remakes av diverse spel.....

signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Gäller bara att lyckas bygga något stilrent kompakt som inte tar så mycket plats som fungerar att stå på tv bänken. Det stora åbäke till chassi man har nu går ju fetbort iaf

1
Skriv svar