Snabbkollen – Skriver du i FZ-forumet?
Man märker tydligt hur få personer det faktiskt är som skriver aktivt när man ser samma medlemmar i trådarna varje dag, jämfört med hur många som t.ex. röstar om något, oftast över 1000 personer i vissa fall beroende på ämne. Rätt intressant.
Själv har jag perioder där jag kan vara aktivt då och då, men under vissa, ibland långa perioder, så pallar jag helt enkelt inte haha. Har funnits tillfällen där jag har påbörjat skriva ett inlägg, bara för att sedan radera det för att jag inte orkar skapa en onödig (meningslös) diskussion som jag känner inte kommer leda någonstans ändå. Lägger i så fall hellre energin på att göra annat roligt, som att spela istället.
Är extremt sällan inne på forumet, läser och kommenterar mest artiklar och deras kopplade trådar.
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Lite periodare, men ett gäng inlägg per år blir det nog.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Räknas nyhetskommentarer som en del av Forumet? För här skriver jag en hel del, sen händer det väl att man slänger in nåt i nån forumtråd ibland!
Ja, frågan gäller mest om man skriver på siten.
Ja alldeles för mycket för jag har alldeles för många åsikter. Borde blivit politiker
Ryzen 7 Gökboet Edition med gräddvisp och känsloregulator, Sapphire PÖLSA XTREM 7800XT PartyClown Edition med RGB-wienerkorv, MSI BARNKALAS 650 UNICORN HOWL med emotionellt stödchip, DDR5 32GB 6000MHz Fluffig Kattpäls Limited Edition med självvärmande moduler
Finns det ett forum?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Glömmer bort att forumet är en grej. Har skrivit där för flera år sen när jag var en jobbig tonåring. ....herre gud.
Vore där emot lite kul ifall det fanns "live-grupp-chattar" typ att skriva i. Inte med röst eller så, men som ett tillägg för nyhetsflödet eller något. :v Hade nog tagit del av det betydligt mer i alla fall! (Till större nyheter, inför stora spelsläpp, hype osv!)
Man märker tydligt hur få personer det faktiskt är som skriver aktivt när man ser samma medlemmar i trådarna varje dag, jämfört med hur många som t.ex. röstar om något, oftast över 1000 personer i vissa fall beroende på ämne. Rätt intressant.
Själv har jag perioder där jag kan vara aktivt då och då, men under vissa, ibland långa perioder, så pallar jag helt enkelt inte haha. Har funnits tillfällen där jag har påbörjat skriva ett inlägg, bara för att sedan radera det för att jag inte orkar skapa en onödig (meningslös) diskussion som jag känner inte kommer leda någonstans ändå. Lägger i så fall hellre energin på att göra annat roligt, som att spela istället.
Pratade med en nära vän om det för ett tag sedan som jag tror i princip aldrig skrivit ett enda inlägg/en enda kommentar - hen lurkar dock här ganska ofta. Det är inte en person som diskuterar på Internet i allmänhet, och det måste få vara helt okej det också, vi är alla olika.
Jag själv tycker det är kul/givande ibland, och ibland tar jag en paus från det. Stämmer in i att FZ tycker jag ofta har ett bra community, även om det förvisso spårar ur ibland (men å andra sidan, säg något som involverar en större grupp människor som inte riskerar göra det 😅).
Nästa fråga: ”Svarar du på polls?”
"Svar mottas i tråden". 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Jorå men går i omgångar när det är aktuellt med spel som jag själv spelar.
Håller mig till sådana nyheter och trådar.
Förstår inte alls mig på folk som går in i nyheter och trådar om spel som de ändå inte spelar eller ens tänker spela för att det inte är deras typ av spel. Låt folk som gillar spelet eller den typen utav spel diskutera det i fred.