Kommer Paladin till Diablo IV? Tecken har hittats
Är Diablo 4 bra för casualspelare? Det ksotar bara 22 dollarz nu typ, på steam... alltså, kan man spela till slutet på spelet och det är ok, så som man kunde med diablo 2 t ex.
Måste man ha battlenet även om det är på steam?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Måste man ha battlenet även om det är på steam?
Det är battle.net-klientfritt men du behöver ett battle.net-konto. Kör själv via Steam.
Spelat igenom det två gånger med två olika klasser. Gjort cirka 50% av innehållet.
Tycker det som en singelplayer-upplevelse (alltså inte endgame) är en riktigt bra upplevelse för det priset man kan köpa det för nu på olika reor.
Så har man inte spelat igenom det och gillar arpg så är det ett säkert köp.
Diskussion om endgame, seasons etc. är utanför detta så jag aldrig spelar sådant.
Har spelbranschen som hobby
Spelat igenom det två gånger med två olika klasser. Gjort cirka 50% av innehållet.
Tycker det som en singelplayer-upplevelse (alltså inte endgame) är en riktigt bra upplevelse för det priset man kan köpa det för nu på olika reor.
Så har man inte spelat igenom det och gillar arpg så är det ett säkert köp.
Diskussion om endgame, seasons etc. är utanför detta så jag aldrig spelar sådant.
Vad tycker du om expansionen då?
Tror inte Paladin räddar D4. De har gått på parollen att spelet tappat spelare för att det varit för komplicerat. Så de har dummat ned det en hel del sedan release. Det är just nu i princip, tryck på en knapp så exploderar allt på skärmen. Upprepa. Inget motstånd, på tok för snabb leveling, förenklad spelmekanik till skillnad från release osv.
Tror inte Paladin räddar D4. De har gått på parollen att spelet tappat spelare för att det varit för komplicerat. Så de har dummat ned det en hel del sedan release. Det är just nu i princip, tryck på en knapp så exploderar allt på skärmen. Upprepa. Inget motstånd, på tok för snabb leveling, förenklad spelmekanik till skillnad från release osv.
Personligen älskar jag spelet, haha. Visst, det har sina problem, och menar inte att jag älskar det på så vis att jag inte vill att det ska fortsätta utvecklas, men jag tycker inte det är i ett sånt skick att det "behöver räddas" (som i att annars går det under). Till och med Diablo 3 höll i sig så det går nog bra. Jag hade dock önskat att loot fick en ordentligt rework (även om förra försöket var tappert så var det inte tillräckligt). Hade velat att de tänkte om Rare/Legendary loot, vid detta laget bör de bara slås samman helt och hållet tycker jag. Mythics är nice men inte alls lika spännande som jag hoppats på. Tycker inte de ska vara "universiellt bäst" men snarare något som får dig att kanske helt byta build fullkomligt om du hittar en, men inte något du bara kan equippa och fortsätta göra samma sak som tidigare. Mer niche, helt enkelt.
Vad tycker du om expansionen då?
7/10 som ”expansion”. Tog väl 7-8 timmar och nya klassen var okej. Men hade nog aningen högre förhoppning. Så inget måste för att bara spela igenom kampanjen.
Det som däremot gjorde stor skillnad var när de gjorde reskill gratis och man fick mount direkt i början. Gjorde allt mycket roligare.
Har spelbranschen som hobby
Men om jag bara vill spela igenom en eller två ggr, är det ok då? Alla är så pro, men jag vill bara spela genom som Diablo 2 eller Titan Quest eller whatever...
Huvudkampanjen har flera mäktiga delar och är värd spela igenom. I mellanperioden blir det lite utdraget, men värt det för senare delarna.