Flera spel försenas p.g.a. Silksong: "Indiespelens GTA"
Å ena sidan tänker man, tror dom inte på sin produkt?! Å andra sidan tänker man, jävligt smart för silksong kommer sno hela scenen i månader framåt. Kluven här.. Å tredje sidan borde man kanske försöka sig på jätten, är det inte det allt går ut på att skapa bättre spel än konkurrenten?
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Å ena sidan tänker man, tror dom inte på sin produkt?! Å andra sidan tänker man, jävligt smart för silksong kommer sno hela scenen i månader framåt. Kluven här.. Å tredje sidan borde man kanske försöka sig på jätten, är det inte det allt går ut på att skapa bättre spel än konkurrenten?
Det är otroligt svårt att sticka ut om man inte får uppmärksamhet från media.
Silksong får så otroligt mycket gratisreklam så ingen annan har en chans att synas.
Har inget med att göra hur bra ens spel är. Man kan göra världens bästa spel som någonsin skapats men ger inte median en uppmärksamhet så existerar man inte
Ptja, förståeligt.
Men drar dessa spel samma folk, tävlar dom ens mot varandra? Silksong är lite av en avvikelse i indiescenen ändå. Men, man förstår ju som sagt varför. Baby Steps är väl det som jag visste om att det fanns då det sticker ut och har fått synas en del lite överallt.
"Hollow Knight: Silksong släpps alltså – till sist! – 5 september."
4 september* är det som gäller förövrigt, inte en dag senare!
The more I practice, the luckier I get.
Ptja, förståeligt.
Men drar dessa spel samma folk, tävlar dom ens mot varandra? Silksong är lite av en avvikelse i indiescenen ändå. Men, man förstår ju som sagt varför. Baby Steps är väl det som jag visste om att det fanns då det sticker ut och har fått synas en del lite överallt.
"Hollow Knight: Silksong släpps alltså – till sist! – 5 september."
4 september* är det som gäller förövrigt, inte en dag senare!
Hoppsan! Ingen såg något... rajt?
En Bamseponny av folket
Silksong får så otroligt mycket gratisreklam så ingen annan har en chans att synas.
Har inget med att göra hur bra ens spel är. Man kan göra världens bästa spel som någonsin skapats men ger inte median en uppmärksamhet så existerar man inte
Gör man världens bästa spel så får man uppmärksamhet. 😉
Majoriteten av spelen i artikeln kommer troligen vara ganska ordinära upplevelser (inget fel i det, some persons six is another one's ten).
Silksong släpps såklart dag ett på Game Pass.
Game Pass som tjänst med massor av spelsläpp gör att Xbox som plattform och konsolen Xbox Series X|S, och snart även den bärbara Rog Xbox Ally X känns så mycket mer premium, lyxigt och spelarefokuserat än Playstation 5
Bara i år släpper Microsoft minst 13 egna spel! Där samtliga är dag ett på Game Pass.
Lägg till dag ett spel från tredje part likt:
Silksong
Clair Obscur: Expedition 33
Citizen Sleeper 2: Starward Vector
The Alters
Atomfall
Sniper Elite: Resistance
Eternal Strands
Mullet Madjack
Blue Prince
Crime Scene Cleaner
Tempopo
Revenge of the Savage Planet
to a T
Lonely Mountains: Snow Riders
Wuchang: Fallen Feathers
33 Immortals
Commandos: Origins
Tony Hawk's Pro Skater 3+4
Lost in Random: The Eternal Die
FBC Firebreak
Rematch
My Friendly Neighborhood
Back to Dawn
Wheel World
Descenders Next
Abiotic Factor
Herdling
Silksong kommer bli episkt och Xbox med Game Pass kommer vara mest prisvärda platsen att uppleva spelet på tillsammans med alla andra spel som släpps på tjänsten.
at Happy! 🌞
Håller inte med. Om man faktiskt gör världens bästa spel så kan man släppa det på GTA 6s releasedag, och spelet kommer fortfarande hypas likt en lavin genom positiv word of mouth av de som faktiskt gett det en chans. Dock om man utvecklat ett "helt ok" spel, som förmodligen många av spelen i denna artikel är, så kommer man definitivt ha problem om man inte får uppmärksamhet vid release.
Förvånad att Hell is Us som skall släppas samma dag inte har blivit förskjutet.
Kanske inte riktigt samma målgrupp då det är ganska olika spel? Jag vet inte hur det är med det men för mig är det Hell is Us som gäller, helt klart. Verkar vara ett sjukt fett spel.
Game Pass som tjänst med massor av spelsläpp gör att Xbox som plattform och konsolen Xbox Series X|S, och snart även den bärbara Rog Xbox Ally X känns så mycket mer premium, lyxigt och spelarefokuserat än Playstation 5
Bara i år släpper Microsoft minst 13 egna spel! Där samtliga är dag ett på Game Pass.
Silksong
The Alters
Atomfall
Eternal Strands
Mullet Madjack
Blue Prince
Crime Scene Cleaner
Tempopo
to a T
33 Immortals
FBC Firebreak
Rematch
My Friendly Neighborhood
Back to Dawn
Wheel World
Descenders Next
Abiotic Factor
Herdling
Silksong kommer bli episkt och Xbox med Game Pass kommer vara mest prisvärda platsen att uppleva spelet på tillsammans med alla andra spel som släpps på tjänsten.
at Happy! 🌞
Okej, tack då vet vi. Något mer du vill göra reklam för när du ändå är igång?
Silksong
The Alters
Atomfall
Eternal Strands
Mullet Madjack
Blue Prince
Crime Scene Cleaner
Tempopo
to a T
33 Immortals
FBC Firebreak
Rematch
My Friendly Neighborhood
Back to Dawn
Wheel World
Descenders Next
Abiotic Factor
Herdling
at Happy! 🌞
Ja visst är GamePass bra, men allt är relativt. För någon som bara spelar 3-5 spel om året kan det vara bättre att bara köpa spelen och då till valfri platform. Då stödjer man även speltillverkarna mer
Okej, tack då vet vi. Något mer du vill göra reklam för när du ändå är igång?
Hahaha.
Utmaningen: Att inte göra reklam för Gamepass och dra in PlayStation i inläggen: Omöjligt.
Förvånad att Hell is Us som skall släppas samma dag inte har blivit förskjutet.
Jag tror det är tillräckligt annorlunda från Silksong för att det inte ska påverka Hell is Us.
Kanske inte riktigt samma målgrupp då det är ganska olika spel? Jag vet inte hur det är med det men för mig är det Hell is Us som gäller, helt klart. Verkar vara ett sjukt fett spel.
Jag tror det är tillräckligt annorlunda från Silksong för att det inte ska påverka Hell is Us.
Skulle meteroidvania och soulslikes spelare inte kunna vara samma person?? ..
Nä nu pissar ni i motvind grabbar!
Silksong
The Alters
Atomfall
Eternal Strands
Mullet Madjack
Blue Prince
Crime Scene Cleaner
Tempopo
to a T
33 Immortals
FBC Firebreak
Rematch
My Friendly Neighborhood
Back to Dawn
Wheel World
Descenders Next
Abiotic Factor
Herdling
at Happy! 🌞
Relevans, tack. Microsoft klarar sig säkert utan gratisreklam.
Ska bli spännande att se hur Silksong står sig mot Rain World och Nine Sols.
Att flera utvecklare väljer att vänta med sina spel bygger på att spelen i fråga är så beroende av den föråldrade modellen där försäljningen de första dagarna och veckorna blir avgörande. Vilket slår ut många spel och därmed små och mellanstora utvecklare. Genom Game Pass breddas marknaden och risken för att släppa sina spel samtidigt som upphaussade spel, minskar. Därmed ser jag det som att kreativiteten får möjlighet att växa inom spelkulturen och att fler spelare får ta del av föer unika upplevelser.
Vi får se om någon av dessa uppskjutna spel hamnar på Game Pass och får den exponering de kanske förtjänar.
Aldrig förstått storheten med det här spelet, försökte mig på första men blev uttråkad efter ett tag och jag brukar gilla Metroidvanias. Det var ingen märkvärdig eller nytänkande gameplay, själva designen var väl lite speciell men ja.. inte mer än så.
Nej, alltså föregångaren är på inget sätt nytänkande, men spel behöver inte vara nytänkande för att vara bra. Det som gör att jag gillar Hollow Knight, är just designen och att det likt andra bra Metroidvanias har en bra spelkontroll och ett bra flow.
Hade också flyttat mitt spel om jag var utvecklare. Silksong kommer att ta över internet (ännu mer) när de släpps.
These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.