FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Silksong står över inflationen – kostar bara 20 euro

Medlem
Skrivet av noreason:

All hype kring HK är så otroligt cringe, och folk hyllar spelet som religösa dårar. Mediokert spel.

Coolt!

Stick iväg till dig FPS-träsket unge och du är välkommen tillbaka när du är vuxen...

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Så känner jag varje år kring Mello. Hollow Knight har väl typ tiodubbla antalet fans mot vad mello har tittare här hemma? Kanske är på samma nivå när det är final. Folk gillar liksom olika, vet inte riktigt vad som är cringe med det. Fotboll kanske också är cringe?

Skillanden här att Mello är mediokert, att tävla i musik är lika med artard.
Skillnanden här Hollow Knight är ett tokhyllat spel av förklarliga skäl.
Hur många tokhyllade artister, grupper har vi fått efter Mello?
Typ en grupp, ABBA, i ett spektakel som har hållt på sedan 70-talet 🤷‍♂️

Fotbollfans kan vara otroligt cringe, speciellt de som bor i...säg Borås, och säger "vi" om deras favoritlag ute i Europa!
Vi förlorade idag, vi borde ha sålt honom, vi, vi, vi, vi, vi, vi.
På vilket sätt har en 13-åring från Lindesberg någon som helst koppling till staden Barcelona och laget för att kunna säga "vi vann idag"
Nej dom vann, du satt hemma och snorade..

Jag är bäst på tennis då jag är jugge och Novak har varit på topp i över 20 år...eller funkar inte "vi" mentaliteten här helt plötsligt

Moderator
Skrivet av noreason:

All hype kring HK är så otroligt cringe, och folk hyllar spelet som religösa dårar. Mediokert spel.

Skrivet av NordhNet:

En frisk fläkt och riktigt smart av utvecklarna. Lär sälja rejält!

Nämen! Du är alltså negativt inställd till ett spel?
Kors i taket! 😉

Hahaha! Jag kände exakt samma. Ska alltid vara kontroversiell, trolla och jävlas med folk

signatur

Twitch
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag åker till landet på onsdag för att klara hollow knight som jag påbörjade i helgen som var. Satt klistrad två dagar, så på torsdag (om jag är klar) blir det silksong!

Hur långt kom du på två dagar? Hade varit kul att jämföra då jag är i samma sits och undrar hur långt det är kvar. Jag började också på Hollow Knight för ett par helger sedan. Körde två dagar och har utforskat lite mer än halva kartan vad jag kan se. Har inte varit djupare än Fungal Wastes. Men det betyder förmodligen inte att jag är i närheten av halva spelet.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Hur långt kom du på två dagar? Hade varit kul att jämföra då jag är i samma sits och undrar hur långt det är kvar. Jag började också på Hollow Knight för ett par helger sedan. Körde två dagar och har utforskat lite mer än halva kartan vad jag kan se. Har inte varit djupare än Fungal Wastes. Men det betyder förmodligen inte att jag är i närheten av halva spelet.

Känns som jag kanske är 6 timmar före dig och gissar på att det är minst lika mycket kvar för min del men vet inte säkert

Medlem

Från Team Cherry's hemsida:
"The game will be available for purchase on Steam, Nintendo Switch, Nintendo Switch 2, Xbox, Sony PlayStation 4, Sony PlayStation 5, GoG and Humble Bundle."

Är det inte lite ovanligt att ett indiespel släpps på i stort sett alla plattformar samtidigt? Imponerande hur som helst.

Medlem

Känns inte priset som att det kommer vara väldigt likt första spelet? Inte så mycket nytt...

Moderator
Skrivet av Korvfingrar:

Från Team Cherry's hemsida:
"The game will be available for purchase on Steam, Nintendo Switch, Nintendo Switch 2, Xbox, Sony PlayStation 4, Sony PlayStation 5, GoG and Humble Bundle."

Är det inte lite ovanligt att ett indiespel släpps på i stort sett alla plattformar samtidigt? Imponerande hur som helst.

Verkligen inte vanligt. Hollow Knight släpptes inte på alla plattformar vid släpp, men med tanke på den mängd pengar och tid de lagt ned på Silksong så verkar de haft möjligheten att släppa till alla plattformar direkt denna gången.

signatur

Twitch

Moderator
Skrivet av Maysay:

Känns inte priset som att det kommer vara väldigt likt första spelet? Inte så mycket nytt...

Varför skulle priset spela roll för det? Vi har väl sett hur mycket nytt i spel som helst sedan dess begynnelse fast priset för spel varit typ samma.

signatur

Twitch

Medlem

Känns som spelet är på rea redan fast det inte ens vart ute än...

Medlem

Stöld! 20 dollar! Stöld!

signatur

These are dark times there's no denying. The world has perhaps faced no greater threat than it does today. But I say this to our citizenry. We ever your servants, will continue to defend your liberty and repel the forces that seek to take it from you. Your ministry, remains, strong.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Fungal Wastes är ju ett av dom tidigare områdena man besöker, finns maaaassor kvar att utforska. Vilka områden har du låst upp?

Medlem
Skrivet av noreason:

Märkligt koncept det där med att det finns folk som tycker annorlunda och har annan smak än vad bittra människor som du har, eller hur?

Helt ärligt..

signatur

Min gamingstream => https://kick.com/Mr_Strange

Andra socials/länkar => https://linktr.ee/Mr_Strange

Medlem
Skrivet av noreason:

Det kanske är lite för svårt för dig? Git gud!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Varför skulle priset spela roll för det? Vi har väl sett hur mycket nytt i spel som helst sedan dess begynnelse fast priset för spel varit typ samma.

Vad jag har sett så verkar spelet ganska likt det första. Menade bara att man kan spara på att återanvända stilen m.m. kanske inte behöver sitta och spåna ihop ett nytt system osv.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag åker till landet på onsdag för att klara hollow knight som jag påbörjade i helgen som var. Satt klistrad två dagar, så på torsdag (om jag är klar) blir det silksong!

Har du tänkt att döda alla bossar i spelet eller fokucerar du dig på main bossarna? Om du bara tar bossarna som låser upp den sista så kan du ju nå slutbossen rätt fort.

[quote postid="4673217" userid="98531" name="addman"]

Skrivet av Korvfingrar:

Jag började igår och klarade ut det idag, 4h och 37 minuter. Det går snabbt om man vill ta sig till slutet men rätt trist att inte låsa upp allt. Klarar du av slutbossen så tar inte spelet slut bara så att du vet. Det går att fortsätta. Allt som allt har jag lagt ner 103 timmar dock över flera spelsaves.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vad jag har sett så verkar spelet ganska likt det första. Menade bara att man kan spara på att återanvända stilen m.m. kanske inte behöver sitta och spåna ihop ett nytt system osv.

Vad jag förstått det, i Hollow knight så när du tar skada så kan du hela upp dig en health i taget medan i Silksong kan man fylla på typ 3st health direkt vilket troligtvis kommer ändra hela systemets spelstil. Du kan dessutom använda olika vapen vilket du inte gör direkt i Hollow knight om man inte räknar in de magi-förmågor man har.

signatur

Medlem

Team Cherry är riktiga goodguys

Troll – skulle jag?!

När kommer Hallow Knight 3?

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

När kommer Hallow Knight 3?

Troligtvis efter första och andra men jag har inte hört något om ett Hallow Knight än ☺️

Skrivet av lonian:

Har du tänkt att döda alla bossar i spelet eller fokucerar du dig på main bossarna? Om du bara tar bossarna som låser upp den sista så kan du ju nå slutbossen rätt fort.

Allt är intressant men jag kollade på "time to beat" och 30 timmar verkar rimligt så det ska nog få bra inför silksong. Kan återvända senare och spela om det mer noga då det är rätt coolt.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Det är ju fortfarande ett metroidvania av Team Cherry och en uppföljare, så visst finns det likheter. Men jag ser en studio som polerat massor. Ser betydligt mer välgjort ut än första och gissar på mer proppat med content. Silksongs moveset är mycket mer avancerad och annorlunda. I Hollow Knight var rörelsemönstret i grunden ganska simpelt, i princip dubbelhopp, pogojump och vågrätt dash. Nu kan man dasha och studsa åt alla riktningar, hoppa bakåt, svinga, olika vapen och så vidare. Så nu har de gjort ännu fler polerade fiender som ska bli tillfredställande utmanande för en mycket mer flexibel offensiv, med andra ord mer krävande att utveckla både strider och miljöer som är anpassade efter det.
Lyckas team cherry balansera alla miljöer och allt motstånd till det nya rörelsemönstret (som jag tror/hoppas de klarar) så tar de i princip det spelet som redan hade de bästa striderna och gör det ännu bättre. Dock lite fundersam om de tappar spelare genom att bli för avancerat.
Jösses va spännande det ska bli att se vad de kokat ihop

Medlem
Skrivet av lonian:

[quote postid="4673217" userid="98531" name="addman"]

Jag började igår och klarade ut det idag, 4h och 37 minuter. Det går snabbt om man vill ta sig till slutet men rätt trist att inte låsa upp allt. Klarar du av slutbossen så tar inte spelet slut bara så att du vet. Det går att fortsätta. Allt som allt har jag lagt ner 103 timmar dock över flera spelsaves.

Jag har aldrig spelat förr så jag vet inte ens skillnaden på main-bossar och övriga bossar Jag bara kör på.

4,5h låter galet

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Fungal Wastes är ju ett av dom tidigare områdena man besöker, finns maaaassor kvar att utforska. Vilka områden har du låst upp?

Har låst upp i stort sett allt utom det som är rött här.

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

Team Cherry är riktiga goodguys

Ja! Det var väl något cancersjukt som fick spela Silksong för flera år sedan har jag hört.

signatur

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Jag har aldrig spelat förr så jag vet inte ens skillnaden på main-bossar och övriga bossar Jag bara kör på.

4,5h låter galet

Slutbossen är bakom en låst dörr i tre delar. Efter man dödat specifika bossar och gör en grej så låser man upp en del.

Skrivet av Korvfingrar:

<Uppladdad bildlänk>

Har låst upp i stort sett allt utom det som är rött här.

Ha så kul i Deppnest!

signatur

Medlem

Tänk att snart är det torsdag gamers! 🎮☕🌠🍻

Skrivet av JokerM6:

Coolt!

Stick iväg till dig FPS-träsket unge och du är välkommen tillbaka när du är vuxen...

Jokern är sig lika lik som på Super Play och Loading tiden. 😎
At surgubbe ❤️❤️❤️
It's Dangerous To Go Alone! Take JokerM6

Skrivet av MrStrange:

Märkligt koncept det där med att det finns folk som tycker annorlunda och har annan smak än vad bittra människor som du har, eller hur?

Helt ärligt..
https://thebaffler.com/wp-content/uploads/2019/05/AdamEllisCo...

WORD.

Skrivet av lonian:

Jag började igår och klarade ut det idag, 4h och 37 minuter.

Man vet att det är ett bra Metroidvania när det går att snyggt rusa igenom. :D:D:D

Skrivet av noreason:

signatur

ᵢₜ'ₛ gᵣᵢₘ ᵤₚ ₙₒᵣₜₕ

Medlem

Det ska bli mycket intressant att se hur många ex de säljer med den prislappen. HELT rätt tänkt.

signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av addman:

Har inte spelat HK själv men är det inte bara ännu ett, säkert jättebra, metroidvania i mängden? Fattar inte heller hypen, finns ju tonvis med bra platformers nuförtiden. Varför är HK plattforms Jesus?

Blev rätt besviken på Hollow Knight. Spelade det 2022, så det hade ju hunnit prisats ett tag då, och det lät som att det skulle vara bland det bästa som hänt spelvärlden. Tyckte att spelet var väldigt bra, men kanske sisådär en väldigt stark 8/10, vilket ju är rätt långt från den nivån av hyllning det får. Lite "var det allt?"-känsla.

Efter att ovetenskapligt ha frågat runt lite verkar huruvida man spelat andra metroidvania-klassiker innan HK påverka rött starkt. Det var inte bland de som kört Symphony of the Night tidigare jag hörde de stora hyllningarna.

Sen klaffar ju saker bara helt perfekt för vissa, det har sin egen unika lilla charm också.

Medlem
Skrivet av Arancil:

Efter att ovetenskapligt ha frågat runt lite verkar huruvida man spelat andra metroidvania-klassiker innan HK påverka rött starkt. Det var inte bland de som kört Symphony of the Night tidigare jag hörde de stora hyllningarna.

Sen klaffar ju saker bara helt perfekt för vissa, det har sin egen unika lilla charm också.

Det här låter intressant. Jag har själv spelat Metroid spelen men bara något enstaka Castlevania sen självklart alla FromSoftware souls spel och jag blev direkt hookad på Hollow knight efter någon timmes spelande.

Kan även rekommendera Salt and sanctuary samt Nine Sols.

signatur

123
Skriv svar