Silksong står över inflationen – kostar bara 20 euro
Jag åker till landet på onsdag för att klara hollow knight som jag påbörjade i helgen som var. Satt klistrad två dagar, så på torsdag (om jag är klar) blir det silksong!
"Påbörjade i helgen" du och jag lever helt olika gaming liv. Jag påbörjade Hollow knight för flera år sedan. Och klarade det för första gången i helgen med 96%. Men så har jag också spelat och börjat om spelet på olika konsoler. Och jag har en vana att sluta att spela spel innan slutbossen för att invänta eventuella dlc mm.......
Allvarligt? Dom hade lätt kunnat ta 40 euro utan att det skulle påverka försäljningen särskilt mycket.
Fördelen nu är väl just att alla som vill ha det kan köpa direkt utan att invänta rea, vilket hade kunnat göra att folk skjuter det framför sig till hypen dött av och nya spel tar intresset. Sen behöver dom ju inte ens rea ut det till detta pris.
All hype kring HK är så otroligt cringe, och folk hyllar spelet som religösa dårar. Mediokert spel.
Du kan va cringe!
All hype kring HK är så otroligt cringe, och folk hyllar spelet som religösa dårar. Mediokert spel.

En frisk fläkt och riktigt smart av utvecklarna. Lär sälja rejält!
Nämen! Du är alltså negativt inställd till ett spel?
Kors i taket! 😉
Jag kommer att köpa spelet även fast jag vet att jag aldrig kommer att klara det. Grafikstil, gameplay och ljud är fantastiska i Hollow Knight och ett företag som lätt kunnat ta det dubbla för spelet men inte är giriga, till skillnad från till exempel Rockstar, måste jag bara stötta.
Inte riktigt min typ av spel men hoppas det kan leva upp till allas förväntningar. Känns ju som enormt höga betyg eller en bit under förväntan för att det är sån sinnessjuk hype. Hade fan haft magont som utvecklare när folk är helt galna, trots att man inte direkt pushat det hårt i PR-väg från dem
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Så känner jag varje år kring Mello. Hollow Knight har väl typ tiodubbla antalet fans mot vad mello har tittare här hemma? Kanske är på samma nivå när det är final. Folk gillar liksom olika, vet inte riktigt vad som är cringe med det. Fotboll kanske också är cringe?
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Så känner jag varje år kring Mello. Hollow Knight har väl typ tiodubbla antalet fans mot vad mello har tittare här hemma? Kanske är på samma nivå när det är final. Folk gillar liksom olika, vet inte riktigt vad som är cringe med det. Fotboll kanske också är cringe?
97e plats ligger Silksong på om man kollar antalet följare:
97e plats ligger Silksong på om man kollar antalet följare:
Och 1:a på wishlisted
https://steamdb.info/stats/mostwished/
Jag följer inga spel på steam, har testat någon gång med någon indietitel men får testa igen på någon stor titel och se om det ger något
Awesome!! Blir o köpa spelet flera gånger för o stödja dessa fantastiska utvecklare
Ja för det priset kan man ju köpa både på PC och konsol t.ex. Löjligt prisvärt om det lever upp till förväntningarna!
Hoppas bara det finns nåt slags stöd för cross-saves eller så.
Har inte spelat HK själv men är det inte bara ännu ett, säkert jättebra, metroidvania i mängden? Fattar inte heller hypen, finns ju tonvis med bra platformers nuförtiden. Varför är HK plattforms Jesus?
Vet inte, spela det och se hur det känns?
Själv tycker jag historien banom det är fint. Och grafikstilen och ljuddesignen gör det så mysigt att vara kvar i världen.
Ja tror en bättre jämförelse än att Silksong är indievärldens GTA är att det är indievärldens Dark Souls, i hur man får nysta upp historien bakom ett förfallet rike. Att allt är så bra utfört gör det inte sämre.
Har inte spelat HK själv men är det inte bara ännu ett, säkert jättebra, metroidvania i mängden? Fattar inte heller hypen, finns ju tonvis med bra platformers nuförtiden. Varför är HK plattforms Jesus?
Det är helt enkelt väldigt bra på alla punkter. Det har satt ihop story, grafik, ljud till en enastående atmosfär, polerat gameplay till perfektion med ett enkelt men ändå djupt stridssystem, lagt på liv/healingsystem, ett typ perk-system, bra system för att spara, låsa upp kartan, bra hantering av valutan och säkert massa andra små mekanismer som lirar väldigt bra ihop, och levererat allt detta på en enorm, varierad karta med massa hemligheter att utforska plus spelvärldens bästa metroidvania-upplägg.
Sen att det har precis rätt mängd utmaning (för många av oss), och en bra upprampning av svårighetskurvan gör att man gärna pushar vidare.
Priset på spelet är genialiskt.
Om priset hade varit det dubbla så hade många spelare väntat på rea, men nu köper de spelet vid release i stället utan att tveka. Spelet kan mycket väl sälja mångdubbelt med det priset.
Dessutom får utvecklarna tonvis med uppskattning av spelare för det låga priset. Win-win.
"Påbörjade i helgen" du och jag lever helt olika gaming liv. Jag påbörjade Hollow knight för flera år sedan. Och klarade det för första gången i helgen med 96%. Men så har jag också spelat och börjat om spelet på olika konsoler. Och jag har en vana att sluta att spela spel innan slutbossen för att invänta eventuella dlc mm.......
Haha, jag körde 15 timmar och kan nog hinna få in 15 till innan silksong 😅 det... Det räcker nog