Battlefield 6 - Kriget pågår för fullt men köerna är långa
Hade 450k kö igår, tog inte speciellt lång tid att komma in, ticka på fort, vet inte exakt hur länge, 6-10 min? Så speciellt "långa" vet jag inte om dom var/är. Jämför med typ, WoW förr i tiden, där kan vi snacka otroligt långa köer, timtals.
Idag var det noll i kö.
Smidig och smärtfri launch, inga krascher, inget lagg, flyter på fint. Lite småbuggar som förmodligen lär fixas snart.
The more I practice, the luckier I get.
Bra att man siktar på 100 miljoner spelare med en serverkapacitet på en halv miljon.
Hahah! Precis!
Bra att man siktar på 100 miljoner spelare med en serverkapacitet på en halv miljon.
747,440 samtida spelare enbart på Steam igår ändå. ;P
https://steamdb.info/app/2807960/charts/
Är det beryktade BR:et släppt även det?
Nej, inte släppts ännu. Inget officiellt datum vad jag kan se, ryktas att det är 28 oktober, men återstår att se.
The more I practice, the luckier I get.
Kön för att komma in låg på en halv miljon som högst; det är skillnad på login-servrar och spelservrar.
Steam peakade på ~750.000 spelare. Sen är det ännu fler spelare via EA Appen, Xbox, och Playstation på det. Så nej, serverkapaciteten ligger inte på en halv miljon.
Inte haft några som helst problem. Inga köer när jag spelat idag.
CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D 4.7 GHz 104MB | GPU: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti 16GB Windforce OC SFF | PSU: Kolink Regulator 850W ATX 3.0 | RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | MOBO: MSI X670E GAMING PLUS WIFI
Funkat betydligt bättre än dom tidigare spelen vid launch. Knappt några problem alls för egen del.
Några få småbuggar men inget som påverkat gameplay (i MP). Är nöjd med köpet. Enda jag egentligen saknar är fler bättre kartor.
Operation Firestorm är typ den bästa och den kartan är från BF3 som kom ut 2011. Då visste dom hur man gjorde bra kartor!
Som jag skrev i en annan tråd, vi var 7 pers som startade 17 igår, efter initiala kötiden (Som är till för att servrarna inte skall bli DDosade av alla som vill spela) som varade ca 10 minuter så var alla igång. 3 på PS5 och 4 på PC via steam. Körde till 02 ca, sen har jag och några till lirat under dagen idag utan ett enda problem.
Nog den bästa launchern jag varit med om alla kategorier.
7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled | Vanilla-PS5
Hade ca 321.000 före i kön igår vid 17-draget.
Rullade på rätt fint och jag kunde i lugn och ro blanda en grogg, lägga in en snus och slå en 7:a.
Väl inne, mycket stabilt och allt flöt på.
Knäppte några uppenbara cod-barn och hissade ett par flaggor.
Mycket bra spel!
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Vi hade kö igår, men herregud. Vad tog det? 7-8 minuter? Det är ju inget att gråta om. Tycker att launchen fungerat klockrent.
747,440 samtida spelare enbart på Steam igår ändå. ;P
https://steamdb.info/app/2807960/charts/
Nej, inte släppts ännu. Inget officiellt datum vad jag kan se, ryktas att det är 28 oktober, men återstår att se.
Imponerande!
Hoj: Ducati Streetfighter 848
PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse
Kön för att komma in låg på en halv miljon som högst; det är skillnad på login-servrar och spelservrar.
Steam peakade på ~750.000 spelare. Sen är det ännu fler spelare via EA Appen, Xbox, och Playstation på det. Så nej, serverkapaciteten ligger inte på en halv miljon.
Antalet spelare toppar 750 000 och folk inne i spelet sitter på köplats 250 000. Tänker du riktigt ordentligt kan du nog lista ut var serverkapaciteten låg då.
Antalet spelare toppar 750 000 och folk inne i spelet sitter på köplats 250 000. Tänker du riktigt ordentligt kan du nog lista ut var serverkapaciteten låg då.
750 000 var endast steam och det är samma servrar för alla plattformar då det är crossplay så din teori spricker. När jag loggade in första gången var det kö i 10 min och jag hade 460 000 före mig så det var en smärtfri start tycker jag.