Diskutera – Spelen du alltid återvänder till
Simcity 4 och projekt med nya, gigantiska regioner är ständigt något jag återkommer till. Nya omgångar i Civilization IV likaså, kanske det mest väldesignade spelet någonsin?
Street Fighter II har jag spelat med oregelbundna regelbundlar sedan 1994. Även Illusion of Gaia, sedan jag först sprang på det ~2000.
Mina favoriter som man får en myskänsla av och som man drar en vända i minst en gång per år:
- Caesar 3
- Homeworld Remastered Collection (1 & 2) & Deserts of Kharak, brukar dra genom samtliga kampanjerna, mest för atmosfären
- Valheim, eftersom dem brukar typ ha en större patch per år
- They are billions
- V-Rising
- Hearts of Iron IV
- WoW, nån månad här och där
- Age of Empires II: Definitive Edition
Resident Evil (de numrerade samt cV), Metal Gear Solid och TLOU får en genomspelning varje år. Speedrunnat dom massor så det tar mindre tid än man tror.
Sedan har jag alltid ett FIFA i karriärläge igång. Perfekt att spela en match när man har lite tid över. Malmö FF har vunnit Champions League varje år av ngn märklig anledning. Ofta med tvåsiffrigt i finalerna…
Skyrim (”Den här gången ska jag testa något helt nytt!” Slutar med i princip samma build/story som de övriga ~15 gångerna)
X-Com EU (Den här gången skall jag skräddarsy mina soldater och dör dom så dör dom. Sen sitter man där och loadar spel i alla fall)
Zelda: ALTTP (Går väl inte att spela på så många olika vis, men så jävla bra spel!)
Blood Bowl 2 (För att jag älskar taktik)
Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv
Street fighter i någon form nu är det mest SF6
Total War Warhammer men ibland kan det gå upp till ett år
Wow samma sak där kan gå något år mellan varven.
Wonder Boy in Monster World på Mega Drive
Sonic 3 and Knuckles På Mega Drive tycker det är bättre än Sonic 2.
Något av Halo spelen.
Kör dock sällan klart singelplayer som jag redan klarat men jag kan hoppa in och köra någon timme.
A Link to the past (är nog spelet jag spelat igenom flest gånger)
FFVII (är nog singleplayer spelet jag lagt mest tid i, förutom championship manager 01/02)
Knights of the old republic
Stardew valley
Chrono Trigger (återvänder till det med jämna mellanrum men börjar alltid från början och tappar tråden efter ett tag och går vidare till nåt annat)
Secret of Mana
Den längsta listan är den i nostalgins tecken.
Jag vet inte varför men jag lirar igenom så otroligt många spel om och om igen. Det spelar ingen roll vilken ålder spelet har. Gav det mig något på vägen så körs det igen.
Utan inbördes ordning så körs dessa spel om årligen om än vissa mer sällan.
Baldur's Gate 1 och 2 med expansioner via gog.com
Zelda 1-3 på respektive apparater.
Jagged Alliance 1 och 2.
Hela Half-Life-serien.
Diablo II numera resurrected.
Secret of Mana på SNES
Super Mario Bros 1-3 på NES
C&C Generals och Red Alert 2
Starcraft 2 (alla kampanjer då dessa är väldigt välgjorda)
Numera även det första Settlers via UPlay. (Satt fan långt inne innan dom släppte spelet för några år sen)
Det finns säkert mer men detta får duga medan jag röjer i dom första två episoderna av Serious Sam
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik