Diskutera – Vad får dig att skaffa nästa Xbox?

Robot
Diskutera – Vad får dig att skaffa nästa Xbox?

Vilket ess behöver Microsoft dra ur rockärmen för att få dina pengar?

#microsoft, #next-gen, #nextbox, #xbox

Medlem

Om den innehåller ett PS6

Medlem

Om det går att installera steam på den.

Medlem

Att pc Gamepass upphör. Annars blir det dator o xbox kontroll

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Att de har bra exklusiva som är bättre än Playstation samt att de inte släpper dem på PC.

signatur

I drank what?

Half-Life 3 / Portal 3 / F.E.A.R. 4 / Deus Ex 5 / No One Lives Forver 3 / Uncharted 5. . . Skämt åsido. PS behöver konkurrens.

signatur
Medlem

Att de inte successivt höjer priserna över tid.

Och inte släpper en klenare variant som håller tillbaka spelen trots att de säger att nääää det gör den inte aaaalls

signatur

Hoj: Ducati Streetfighter 848

PC: 9800X3D/ Noctua NH-D14/ Sapphire 9070 Pulse

Medlem

En PC-hybrid där jag behåller mitt digitala spelbibliotek från Xbox.

Medlem

Dom skulle behöva någon slags innovation mellan Xbox-PC som gör det "mer" värt att äga en Xbox istället för en riktigt dyr PC. Svårt att få till.

Medlem

Att Microsoft tror på sin egen produkt.

Medlem

Diskspelare

signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag har kört Xbox sedan starten. I mitt fall så skulle det väl handla om mitt digitala bibliotek alternativt att den också kan köra PC-spel.

Det är tufft att supporta Xbox nu. Den genuina kultur som rådde under Xbox och Xbox 360 dog med Don Mattrick.

Medlem

Att Microsoft lanserar en ny produkt, VCPC, video console pc.
En konsol som egentligen är en vanlig dator, när du startar upp den kommer du in i Xbox-interfacet, men med ett knapptryck kan du gå ut i en anpassad version av Windows 11 och kan på så sätt spela alla Steam, GOG och Epic-spel som du äger.
Många spel kommer anpassa sina grafikinställningar, så det finns automatiskt läge för bästa upplevelsen på Xbox och menyer anpassade för handkontrollen.

Bäst vore såklart att man lägger ned hela konsol-exklusiviteten och att skapa specifika spel åt dessa. Bättre att göra ett spel som funkar för pc, Xbox och Playstation. Att dom kommer överens om en standard, så man kan spela sitt spel på valfri enhet.

Medlem

Skivläsare och vettig prislapp.

Medlem

Spelen! OM Microsoft fortfarande vill tävla med Sony så är en "Steambox" enda alternativet

Medlem

Att den verkligen tar nästa tekniska språng och att spel blir verkligheten.

Medlem

Om MS lägger ned windows 11 och återgår till Windows 7, då kan jag tänka mig att köpa en Xbox som jag sedan smälter ner och gör om till en fin skulptur av plast och icke-strategiska mineraler.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Största tek iska språnget vi någonsin sett..
Same old story.
Det är verkligen samma prat varje gång det ska pratas next-gen..
Maskinen lanseras och det kommer visa sig att den inte ens är lika kraftfull som min nuvarande pc med ett 5070ti

Medlem

Dom pratar om att det kommer vara en "premium" konsol.
Det viskas redan om hur "överlägsen" den kommer vara emot PS6 hårdvara, men å andra sidan så kommer prislappen visa det också. Tror man på ryktet så över 10k.
Det handlar inte om rå komponentkraft, handlar om priset och vad folk är villiga att lägga ut.

Kommer det kosta 10.000kr+ så kommer dom förlora mer än 50% av sina kunder, det är folk med familjer som köper konsol till sina barn för att PC är för komplicerat.. och över 10.000kr så kommer folk välja PS6 utan tvekan..
Sedan kommer dom aldrig övertala PC människorna från att byta ut sina PC mot en Xbox-PC..

Sedan så har jag svårt att se hur nya titlar kommer göra till Xbox från indie utvecklare. Om nya Xbox kommer ha tillgång till Steam, Epic etc så känns det onödigt att spendera pengar på en Dev kit och istället bara satsa på PC och Playstation.
Xbox konsolerna kommer ändå ha tillgång till steam, så bara hålla tummarna att det fungerar som det är nu t.ex för Steamdeck.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Om ryktet att det är en hybridmaskin stämmer så kan den bli intressant och locka till köp, men är det samma gamla vanliga så kommer jag nog stå över.

Medlem

Troligtvis ingenting!

Medlem

Att den är bakåt kompatibel och fortfarande har skivläsare samt minst 4TB förinstallerad lagring.

Medlem

Köper den troligtvis oavsett vad, tycker Series X är en fantastisk konsol. Håller tummarna för hybrid-varianten, då kanske det räcker med en konsol nästa gen.

Medlem

Behövs inga ess.. en rak uppföljare så köper jag den. Blir det en hybrid så köper jag den ännu mer.. jag trivs med Xbox och Playstation har ingen killerfunktion eller spel som gör att jag offrar mitt digitala bibliotek bara för att gå över..

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Ingenting. jag har en pc.

Medlem

Jag är väldigt ytlig, om den bara är liten och energisnål och ser snygg ut i TV-bänken så köper jag nog den. När PSOne släpptes så blev jag helt blixtförälskad och köpte den bums. Vill inte ha stora åbäken, som PS5an.

Medlem

Ett interface som konkurrerar med det Sony har. Flexibilitet som påminner om PC. Prisvärdhet kontra en PC i samma prisklass. Officiell handkontroll med TMR eller hall effect. Ska vara användarvänligt att rengöra likt en PC.

Sen är det ju bra om de förstår vad folk utanför USA efterfrågar. På många sätt förstår Sony detta mycket bättre därav den stora framgången för dem.

Medlem

Kan inte låta bli att tänka på Dreamcast när jag ser Xbox nu förtiden.

- Misslyckad reklamkampanj
- Ingen exklusivitet
- Negativt momentum från tidigare konsol (Folk hade tappat förtroendet)
- Många tredjepartsutvecklare valde att inte investera i att porta sina spel till konsolen
sedan så har Game Pass tappat mycket av sin sex appeal.

Jag är ett stort Xbox Fan, har alla generationer konsoler i hyllan brevid mig.
Men just nu känns det som hur Activision börja stampa på Blizzard så som Microsoft nu stampar på Xbox.

Annonseringen av nya Xbox konsolen kommer avgöra Xbox framtid, tills dess så får man ta djupa andetag och hålla sig kvar i båten.

signatur

Riktig data lagras i .pgdata, inte i hjärtat.

Medlem

Det finns inget som skulle få mig att ge dem pengar. Aldrig i livet. Eller fter det heller.

signatur

osv.

Medlem

Bra pris (3500kr) och exklusiva spel som inte släpps på PC/PS/everything is an Xbox.

Skriv svar