Dagen då Aion buggade loss

Robot
Medlem
Dagen då Aion buggade loss

Kul


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Synd att det inte var i verkligheten...


signatur

© Copyright by T@wo

Medlem
Skrivet av T@wo:

Synd att det inte var i verkligheten...

Har för mig att jag läste att något liknande hände en tjej i Norge. Istället för 20.000 i lön fick hon 2 miljoner, eller något åt det hållet.

Skoj för spelarna. Jag hade känt mig lite irriterad men... sånt som händer

Medlem

Liknande grej hände på WoW också. Men det var ett bra tag sen.

Medlem

Jag tycker spelarna borde fått speltid istället för ingame items så gjorde alltid WAR när något var fel


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Hahaha! Detta känner man igen från Neocron också! Rätt kul ändå.
Det enda jag inte gillar med det hela: "Som en ursäkt för downtime kommer vi belöna alla på Azphel-servern med fem Lodas Amulets senare i veckan."

Som om vi inte redan har ett dussin? Själv har man lyckats samla ihop över 20 stycken(åtminstone väldigt nära, om inte fler. Inte riktigt säker). Har fortfarande mer än hälften kvar och jag är level 49.... med en 10 timmar cooldown, hur hinner man ens använda dom?

De borde försöka komma upp med något bättre än Lodas Amulets, det börjar bli tjatigt.

Edit: Som speltid t.ex, som 921010 föreslog.

Medlem

hahahahaha kan ni tänka er en sån här bug i ett spel som typ Entropia Universe?


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

haha. epic fail!

Inaktiv

Snälla länka källan till orginalnyheten så man slipper läsa översättningen

Medlem

Äh, klantskallar, de hade ju kunna tänkt ett steg längre så hade de varit triljonärer istället för att dra och bomba sönder marknaden direkt

Medlem

kan ju fixa Nyheten lite, nej det var ingen belöning utan till och med den var en bugg. Det var alla som var nära ett fortress 12 timmar före utdelningen vilket var 4am svensk tid ) när fortress sieges brukar vara men något buggade ut och fortresset kom inte upp i sege.

Tydligen hade de som varit där dock vunnit och 12 timmar senare när de fick sin reward så fick de lite mer en förväntat.

I alla fall spelar själv på Azphel servern och hade spelat hela den dagen, förlorade 7 timmar speltid själv >< ( Massor repeat av en urhorrible quest ) Och vad fick man som tack? 5 förbaskade LODAS amulets... hjälper väldigt mycket när man är 50.

I alla fall var intressant att se när brokern spelade ur och fy fan vad det spamades i chatt Och tja fanns knappt något att köpa ut på Brokern

Medlem

Hahaha fan va härligt This made my day^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Heja!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av FZ:

.

Enda val

Inte bara Aion som buggat sig...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Vet inte om man ska vara en mattepolis men en triljard om jag minns rätt en 1 följt av 21 nollor 34 triljarder skulle då vara 34 000 000 000 000 000 000 000 hehe

Medlem

Dagens garv!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

problemet Guzilla är nog att det blivit lite fel översatt från en amerikansk text och där är det 34 trillions vilket på svenska givetvis ska vara 34 biljoner. Som vanligt så är Amerikanarna ologiska när det gäller mät system och annat sådant.

Medlem
Skrivet av ronsta:

Snälla länka källan till orginalnyheten så man slipper läsa översättningen

Skrivet av aionsource:

Earlier today we began to receive reports that a small number of players on the Azphel server had received over 30 trillion Kinah as part of a reward glitch. Since that time, we?ve brought down the Azphel server and have been working diligently to identify how to restore economic stability. We?ve made the decision to rollback the Azphel server data to 6:00am CST this morning and will continue to monitor all servers for related anomalies.

It?s important to understand that we saw the rollback as a last option and made every effort to avoid doing so. We?re currently performing the rollback and anticipate the server will be back online at 10:00pm CST. At that point, all character progression on Azphel will be restored to its state as of this morning.

As an apology for the downtime, we?ll be rewarding everyone on the Azphel server with five Lodas Amulets later this week. It?s our goal at NCsoft to provide the best possible service to our customers. Our apologies for the downtime and as always, thank you for your continued patience.

http://www.aionsource.com/forum/news-announcements/100314-34-...
Finns någonstans..vet inte var


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Weyzer:
Skrivet av Guzilla:

Vet inte om man ska vara en mattepolis men en triljard om jag minns rätt en 1 följt av 21 nollor 34 triljarder skulle då vara 34 000 000 000 000 000 000 000 hehe

Exakt

1 000 000 - Miljon (6 nollor)
1 000 000 000 - Miljard (9 nollor)
1 000 000 000 000 - Biljon (12 nollor)

Det var alltså 34 biljoner.

Lätt att göra fel på det där, då engelskan använder en annan "skala" än vad vi gör.

Vårat Biljon är Trillion på engelskan. Deras Billion är vad vi kallar Miljard.


signatur

Dragon Age 2000-talets spel!

1
Skriv svar