CryEngine 3 demonstrerat

Medlem

Något jag undrar över, borde inte ett rum med så många fönster (Manhattan-tjoflöjten) vara lite mer upplyst? Ser ju kolsvart ut förrutom där ljuset ligger på direkt.. och kanske liiiite runt om.


signatur
Medlem

Den här filmen var inte till för att visa upp Cry Engine 3 generellt utan bara dess otroligt bra ljus reflektioner och effekter.


signatur

I got a Goldenshower.

Global Illumination är sjukt häftigt och precis vad jag väntat på sedan Doom 3:s helt unifierade ljussättning. Det Id gör med Megatextures i Rage är väldigt intressant också, men ljussättningen har definitivt tagit tre steg bakåt i det. Perfekt att Crytek tar över pinnen på den punkten.

Cryengine 3 tar ju inte lika stort steg från tvåan som den gjorde från ettan, men så lär den släppas snabbare och såna här funktioner är väldigt häftiga.

Medlem

Är inte Cryengine 3 sämre på vissa saker än Cryengine 2? Var det inte tänkt att dra ner Cryengine 2 från ospelbar motor till spelbar (främst på konsol då). Vill minnas att jag läst det tidigare.

edit: Wow. Är sjukt imponerad av realtidljuset. Source motorn (och Hammer) som jag har viss erfarenhet av känns som ren stenålder

Inaktiv

DX9 herregud vad förbannad jag blir på sån bakåtsträvande, jävla penga kåta ******.

Medlem
Skrivet av urken:

Dom som inte är imponerade eller tycker videon är värdelös vet säkert inte vad de ska titta efter.

Instämmer!

Medlem
Skrivet av quilombos:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av SWEBarb:

totalt värdelöst.. konsoller var det sämsta dom kunde ge sig in på...

Varför då? Det är ju ganska självklart att spelen inte blir fulare med den nya motorn bara för att den nu även är anpassad för konsol!
De skär ju bara helt enkelt ner på grafiska till konsol och kan säkerligen fläska på lite mer till pc om de vill det!

Och jo konsoller sätter sina gränser till spelens utveckling eftersom konsoller alltid kommer ligga FLERA år efter datorer. Om man nu lagt ner lite pengar på sin låda som dom flesta PC gamer´s gör.

Visst dom kan fläska på extra till datorer. Men duger det till konsoll så tror jag knappast dom lägger ner mer energi för att krydda pc-versionen. :\

Eftersom det är den fruktansvärt bra grafiken som fått dem att sticka ut med sina för övrigt väldigt bra spel så är jag ganska säker på att det inte kommer hända!
Däremot tror jag inte vi kommer få se så mycket större skillnad i grafik mellan CE2 och 3 utan det är bara en konsol optimerad CE2 motor!?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

För de som undrar så kommer Cryengine 3 INTE vara sämre på någonting är Cryengine 2. Den är bättre optimerad och har många nya funktioner som t.ex. Global Ilumination. Crytek har sagt många gånger att Crysis 2 kommer sätta en helt ny standard inom spel grafik sen blir det nog inte samma extrema hopp som gjorts tidigare men det kommer utmana dagens hårdvara till det yttersta.. och det förklarar ju en hel del om man tänker på hur dagens hårdvara är.

12
Skriv svar