Detaljer kring Command & Conquer 4

Robot
Medlem
Detaljer kring Command & Conquer 4

Läser man nyheten hos filefront så ser man en lista med förbättringar.

Störst av dessa är ändå:

"Gamespy is history. EA uses their own online service"

Medlem

Kan bli bra, kan bli flopp....
Command&Conquer 3 var riktigt fräscht och nyskapande så det gillades, medan Red Alert 3 med sina vattenbaser etc. riktigt sög. Får hoppas de fortsätter på det vinnande konceptet och inte gör nått uselt igen, tänker iaf inte förhandsboka detta då man aldrig vet så noga med EA...

Medlem

Lätt att man spelar defensivt...
Base defences är det viktaste jag vet i ett RTS, eftersom jag har svårt att mata ut 10 starter-tanks och sedan ha användning för dem senare.
Föredrar att lägga resurserna på bra base defences som står emot alla attacker tills jag fått alla upgrades och börjar massproducera starkaste enheterna ("A little C4 knockin' at your door", även om det är RA) i spelet. Dock kör jag ju såklart med QRFs (där möjligvis 10 starter-tanks växer fram under en kvarts speltid), för base defences orkar ju bara så mycket.
Men om de offensiva blir bra mycket mäktigare än de defensiva, så är det ju klart man spelar offensiva - med 10 starter-tanks som base defence...
(100 posts!)


signatur

Make 'em laugh; make 'em cry; make 'em wait.

Medlem

För det första finns det tre klasser: Offence, defence och support. Offence är främst baserad kring pansar medan defence är baserad kring infanteri och basförsvar. Den sistnämnda kan alltså bygga baser. Support är baserad kring luftunderstöd och supervapen/understödsförmågor såsom Ion Cannon och artillerield. Samtliga klasser kommer vara väl balanserade. För det andra är Scrin är en del av storyn, men inte den största delen. I GDI-kampanjen tar spelaren tar rollen som en utbrytare som slåss både mot Nod och deras GDI-allierade.

Medlem

KANE LIVES!

Allt annat är bara petitesser


signatur
Medlem

mm support klassen skulle ha en flygande crawler och kunnna ha flyg, ja hoppas att dem inte gör som i ra 3 att flygen hoovrar skit fult ovanför marken bara utan flyger lite snyggt i cirklar åtminstone och kan ladda sina vapen o så i crawlern.
Hoppas det finns många fler flygunits då om man spelar som support
mm dock e ja väldigt osäker på om spelet kmr vara kul nån längre tid utan bas byggande, det kanske blir som Wic att det är kul i en vecka innan man lägger det på hyllan.

Medlem

Kul med nyskapande, låter dock inte vidare intressant för min del.

Medlem

Hej filmscenerna som gör spelet värt att spela! Allt annat är "petitesser" ^^

Medlem
Skrivet av Illyria:

Läser man nyheten hos filefront så ser man en lista med förbättringar.

Störst av dessa är ändå:

"Gamespy is history. EA uses their own online service"

Så länge dem håller sig borta från Live så är jag nöjd.

Medlem

Låter ju lite annorlunda. Om man nu är 5spelare som spelar samtidigt med. Och att man ska fokusera på olika saker.

Inaktiv

Jag älskar verkligen Command & Conquer Generals! Det bästa spelet helt klart! Roligt med nytt spelsätt men hoppas verkligen att det likar Generals för då blir det ett köp kan jag lova.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Jag älskar verkligen Command & Conquer Generals! Det bästa spelet helt klart! Roligt med nytt spelsätt men hoppas verkligen att det likar Generals för då blir det ett köp kan jag lova.

Generals förtjänar inte ens att tillhöra C&C-serien.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av showerguy:

Jag älskar verkligen Command & Conquer Generals! Det bästa spelet helt klart! Roligt med nytt spelsätt men hoppas verkligen att det likar Generals för då blir det ett köp kan jag lova.

Generals förtjänar inte ens att tillhöra C&C-serien.

Varför inte det då? Det är ju t.o.m bättre än Red Alert 3 om jag ska vara ärlig.

Medlem

Tiberium måste vara nycklen...

Medlem

generals e riktigt bra Lan spel, vet inte om det pwnar ra 3, diggar Ra3 navy options
O stabilare netcoden i ra 3

Medlem

c&c3 var en grym besvikelse så jag hoppas att de gjor bättre ifrån sig denna gång. Förblir försiktigt optimistisk.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

gillar C&C tiberium wars men vet inte om jag skaffar det här, är mer sugen på SC2. Vi får se...

Medlem

jag undrar om inte att ta bort basbyggandet kmr få många av c&c fansen att flockas till blizzard istället, hört en hel del folk som e upprörda. Känns lite som att dem försöker kopiera dawn of war 2 och sen kmr det bli lite halv bra men inte hålla hela vägen.

Medlem

Vad fan. Förstöra spelet på detta viset?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av BlackZam:
Skrivet av Illyria:

Läser man nyheten hos filefront så ser man en lista med förbättringar.

Störst av dessa är ändå:

"Gamespy is history. EA uses their own online service"

Så länge dem håller sig borta från Live så är jag nöjd.

hoppas att ea har tagit bort sin online policy att bara driva servrarna i ca 3-4 år


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

I nya PCgamer stod det att det skulle bli det sista C&C spelet så jag hoppas att det blir riktigt bra.

Gillar att man ska kunna spela offline

Medlem

"Spelet fokuserar på 5 mot 5-matcher "

Några RTS har kommit till någorlunda balans i 1vs1.
Inget RTS har bra balans i 2vs2, 3vs3 etc.
Vad jag vet i alla fall.

Så jag är intresserad om de lyckas med 5 vs 5.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Svårt att säga om det kommer att bli skoj eller trist. Ser fram emot betan dock!

Medlem
Skrivet av nooben zek:

I nya PCgamer stod det att det skulle bli det sista C&C spelet så jag hoppas att det blir riktigt bra.

Gillar att man ska kunna spela offline

nej nej nu har dem failat
de e det sista spelet som berättar Kanes story.
det blir det avslutande spelet i tiberium serien med Kane i men dem har sagt att det kan komma fler spel från tiberium universumet.
Kolla www.cncden.com för mer fakta

1
Skriv svar