ska skaffa xbox360 behöver tips om spel och tillbehör

Medlem
ska skaffa xbox360 behöver tips om spel och tillbehör

hej alla fz medlemmar jag ska skaffa en xbox360 men jag behöver tips på spel och tillbehör m.m


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

varför göra två trådar?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det här är hans första forum upplevelse, han vet inte riktigt hur man gör.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

tack waltX


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Några intressanta titlar enligt mig.

- Mass Effect (RPG/Action/Äventyr)

- Halo 3 (FPS/Action)

- Stranglehold (TPS/Action)

- PGR4 (Racing)

- Bioshock (FPS/Action)

- Unreal Tournamet 3 (FPS/Action)

Tillbehör.

Du kan kolla Webhallen men köp aldrig Intercooler eftersom dom kan förstöra 360.

Det är vad jag kan komma på.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Några intressanta titlar enligt mig.

- Mass Effect (RPG/Action/Äventyr)

- Halo 3 (FPS/Action)

- Stranglehold (TPS/Action)

- PGR4 (Racing)

- Bioshock (FPS/Action)

- Unreal Tournamet 3 (FPS/Action)

Tillbehör.

Du kan kolla Webhallen men köp aldrig Intercooler eftersom dom kan förstöra 360.

Det är vad jag kan komma på.

Vill inte framstå som kaxig men om han ska köpa en 360 nu, varför tipsa om spel som inte finns på marknaden? Är det inte bättre att tipsa honom om spel som gears of war, forza motorsport 2 osv?:heart:

Medlem
Skrivet av F_ready:
Skrivet av Night Hawk:

Några intressanta titlar enligt mig.

- Mass Effect (RPG/Action/Äventyr)

- Halo 3 (FPS/Action)

- Stranglehold (TPS/Action)

- PGR4 (Racing)

- Bioshock (FPS/Action)

- Unreal Tournamet 3 (FPS/Action)

Tillbehör.

Du kan kolla Webhallen men köp aldrig Intercooler eftersom dom kan förstöra 360.

Det är vad jag kan komma på.

Vill inte framstå som kaxig men om han ska köpa en 360 nu, varför tipsa om spel som inte finns på marknaden? Är det inte bättre att tipsa honom om spel som gears of war, forza motorsport 2 osv?:heart:

varför tipsa om spel som du redan känner till?

Inaktiv

om du gillar bilspel så är test drive unlimited en höjdare.
eftersom man kör online hela tiden på en stor ö.
och där man kör runt och göra uppdrag.

typ tar du upp liftare och du kommer fram dit dom vill då får du klädkuponger och kan köpa fräcka kläder i diverse butiker.

sen kan du välja på en massa olika race om du vill köra mot tid,
mot konsollens bilar, eller köra race mot spelare som kör runt på ön.
då får du prispengar och kan köpa en hel nice bilar,

och du kan köpa eget hus med garage för dina bilar.

du kan också bli utmanad av nån som är i närheten av dig och vill köra ett race mot dig.

så gillar du bilspel då lär du ha ruskigt kul med test drive unlimited.

Inaktiv

- Gears Of War
- PGR 3
Detta till en början, 12 månader GOld är också givet


signatur

Sony, you went wrong with your ps3

Medlem

Antar att du redan köpt det.. Men skriver ändå Trådlösa dosan och laddare med laddbart batteri till den.. och 12 Månaders Guldmedlemskap på Live. Ifall du köpt (köper) core så tycker jag du lägger pengarna på en hårddisk och Microsoft points , spel jag kan rekommendera är Oblivion håller väldigt länge , Gears of War väldigt kul den första varvningen! Rainbow Six Vegas , Suveränt online läge och Test Drive unlimited , bästa bilspelet på marknaden just nu imo.. kommande spelen är ju självklart Halo 3 , CoD4 , Mass Effect och Assassin's Creed m.fl!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

HDTV och Hemmabio anläggning är bra "tillbehör" oxå

Medlem

Jag skulle nog tipsa Med Colin Mcrae DIRT, hel skönt om du gillar rally ;D sen äre väl Assasins Creed som lockar i november elr när det kommer

Medlem
Skrivet av Haisty:

Jag skulle nog tipsa Med Colin Mcrae DIRT, hel skönt om du gillar rally ;D sen äre väl Assasins Creed som lockar i november elr när det kommer

Japs! November är månade för spel! Call of Duty 4 , Assassin's Creed , Oblivion GotY och Mass Effect. Alla kommer i november =D


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Spel som redan finns ute:

Gears of War - Rankad som fjolårets bästa spel enligt många tidningar och gamingsiter.

Dead Rising - Capcoms leka runt i en stad full av zoombies spel. Blev till mångas förvåning ett ganska kritikerosande spel.

Guitar Hero 2 - Lekande kul med plastgura som ingen bör missa tycker jag personligen. Tillbehörande gitarr måste du ha(kan du även koppla in i datorn och köra Frets on Fire med!).

The Darkness - Härligt mörkt action FPS spel ifrån Starbreeze(Svensk utvecklare).

Project Gotham Racing 3 - Härlig arcade racing när den är som snyggast? Spel nr 4 är på gång, bilder finns att se här på fz.se

Forza motorsport 2 - Nuvarande kungen av bilsimulatorspel på konsol. Om du nu gillar sådant.

Bioshock - Grym action FPS blandat med lite rollspel i en grymt snygg undervattensvärld.

Finns en hel drös med fler spel inom andra genre självklart som är bra, exempelvis alla sportspel, fightingspel och äventyrs titlar.
Men där får man välja efter egen smak och som sagt om det är något specielt man inte får missa är upp till betraktaren att avgöra =).

Tillbehör: Du bör köpa hdisk om du nu inte köper Premium eller Elite paketet redan från start. För då ingår hdisk.
En extra trådlöskontroller(slippa sladd = skönt) med uppladdare och batteri. Om du nu har en HD-ready tv så bör du ju ha komponent kablar också vilket jag tror inte ingår om du köper core paketet, därimot ingår de i premium. I Elite ingår de väl HDMI kablar som är ännu bättre annars.

Kommande titlar som jag tycker man bör hålla ögonen öppna efter:

Assasin creed
Mass Effect
Lost Oddyse
Naruto (- Rise of a ninja?)
Halo 3
PGR 4
Devil May cry(minns ej nr=)
Resident Evil 5
Silent hill 5(eller är de 4?)
Alan Wake
Call of Duty 4

*Akut edit* Ninja Gaiden 2 kommer också till 360!

Och ca, 10titlar till som jag inte kommer på just nu


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Jag skulle vilja tipsa om:

Viva Piñata som verkar vara ett mindre populärt spel. Gillar man bygg-delen i strategispel så gillar man detta spel. Till exempel; har du spelat Dungeon Keeper 2, men orkar inte köra mission (eller vad det nu heter) utan istället kör "Min lilla håla" (My pet dungeon) så lär du gilla Viva Piniata. Jag har Viva Piñata på svenska och stör mig väldigt mycket på barnprograms-rösterna, men vet inte om man kan ställa in det någonstans eller om jag måste leva med det. Engelska kanske är ännu värre?

Dead or Alive 4 är som alla andra Dead or Alive-spel, men mycktet snabbare och med skarpare grafik. Roligast fightingspelen jag lirat iaf.

Kameo: Elements of Power är ett skönt äventyrs/action-lir som har gulliga karaktärer och mysiga miljöer. Har inte hunnit komma så långt i spelet än så länge, men hittills har det varit väldigt roligt att spela.

Har något mer spel själv som jag inte hunnit sätta mig in i så mycket och har testat några andra spel hos andra, men det är inget som fastnat i minnet av dom.


signatur
Ebn
Medlem
Skrivet av MartinTernander:

Jag har Viva Piñata på svenska och stör mig väldigt mycket på barnprograms-rösterna, men vet inte om man kan ställa in det någonstans eller om jag måste leva med det. Engelska kanske är ännu värre?

Om du ändrar location under system-fliken till t ex United Kingdom får du rösterna på engelska istället.

1
Skriv svar