Katastrof för Microsoft och xbox 360

Inaktiv
Katastrof för Microsoft och xbox 360

står att läsa i text tv på svt ekonomi nyheter detta.

Microsoft Datajätten Microsoft tvingas
betala motsvarande nära sju miljarder
kr för reparationer av spelkonsoller
av typen Xbox 360 som slutat fungera.
Hårdvaran går sönder, men hur många
som drabbats vill företaget inte säga.
Garantin förlängs nu till tre år.

7 miljarder svenska kronor för att reparera alla felaktiga 360 lär svida även för microsoft.

Medlem

Vill minnas att jag läste detta någonstans för bara några dagar sedan och det var Microsoft som ville lägga ut pengarna för att tillfredsställa sina kunder.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Jopp Microsoft la 1 miljard dollar på att öka garantin och minska antalet 360 som går sönder! Men det är över en större period som redan har pågott ett bra tag och för Microsoft är det knappast en "katastrof" iaf

Inaktiv

Jo jag hörde om det med. Men microsoft har mycket pengar så det är vell ingen stor deal. Skönt att skriva katastrof och 360 BBB ?

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

står att läsa i text tv på svt ekonomi nyheter detta.

Microsoft Datajätten Microsoft tvingas
betala motsvarande nära sju miljarder
kr för reparationer av spelkonsoller
av typen Xbox 360 som slutat fungera.
Hårdvaran går sönder, men hur många
som drabbats vill företaget inte säga.
Garantin förlängs nu till tre år.

7 miljarder svenska kronor för att reparera alla felaktiga 360 lär svida även för microsoft.

Snälla, när får du nog?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är inte så att du lider av tvångshandlingar? Tänkte när en hel del av din fritid verkar gå ut på att hitta och skriva skit om 360 här på forumet.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

står att läsa i text tv på svt ekonomi nyheter detta.

Microsoft Datajätten Microsoft tvingas
betala motsvarande nära sju miljarder
kr för reparationer av spelkonsoller
av typen Xbox 360 som slutat fungera.
Hårdvaran går sönder, men hur många
som drabbats vill företaget inte säga.
Garantin förlängs nu till tre år.

7 miljarder svenska kronor för att reparera alla felaktiga 360 lär svida även för microsoft.

Vinklad bs. Ta redan på fakta. Det kostar dem 7 miljarder att förlänga garantin på alla boxarna med ett år, det spelar ingen roll när dem köpte den utan man får alltså ett extra år. Dem sju miljarderna inkluderar precis allting, avtalet med UPS som inte lär vara superbilligt, reparationerna, alla adimistrativa kostnader m.m

Inaktiv

och det finns fortfarande en hel del 360s som ännu inte pajat som folk har hemma,

+ en hel del ute i butikerna som inte sålts än.

hursomhelst 7 miljarder minus i kassan lär ju inte göra nåt företag glad.

och varför vägrar ms säga hur många konsoller det gäller,
skämns dom så mycke ?

och jag har inte vinklat nåt,
bara återger vad som skrivs.

hade sony haft samma problem med ps3 så hade man upplyst om det också.

för det finns ju vissa som Boomer som på fullt allvar påstår att det är folk själva som behandlar sin 360 illa.

och så är det ju inte.

Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

och det finns fortfarande en hel del 360s som ännu inte pajat som folk har hemma,

+ en hel del ute i butikerna som inte sålts än.

hursomhelst 7 miljarder minus i kassan lär ju inte göra nåt företag glad.

och varför vägrar ms säga hur många konsoller det gäller,
skämns dom så mycke ?

och jag har inte vinklat nåt,
bara återger vad som skrivs.

hade sony haft samma problem med ps3 så hade man upplyst om det också.

för det finns ju vissa som Boomer som på fullt allvar påstår att det är folk själva som behandlar sin 360 illa.

och så är det ju inte.

klart det är. Det handlar ju inte om som du framställer det att lasta den i väggen. Men jag har sätt väldigt många som hr d en utan några som helst möjligheter till ventilation, dammigt och jävligt etc. Menar, om du lägger in den på en hylla bland din video, dvd och sstereos sladdar, hur ofta städar du bland dem? Typ inte ofta kan jag lova dig. Skit åker in etc, de blir för varmt, chippen ploppar etc.

MS Har ingen skyldighet att tala om hur många boxar det gäller , dels har dem nog inte koll riktigt själva, dels kan det variera massor. Tex att det är fel på sladdarna och inte själva boxen. Ska det med räknas med i statisitken över trasiga boxar? Det du gör i varenda tråd är att generalisera alla problem till ett problem, sen generaliserar du alla kostnader till något negativt och får 1+1=7 000000. GG. Du tror inte MS vinner sjukt mkt GW på att förlänga garantin med ett år? Så rent krasst sätt kan man se det som en investering även om dem kommer som en följd utav en massa problem, vilket å andra sidan är en stark grund till en investering för framtiden.

Hade MS bara skitit totalt i allt så hade förtroendet varit i botten, men genom extremt generösa vilkor , som jag aldrig sett något annat företag bjuda på , klarar dem sig. Och sen va, 7 miljarder är en piss i sjön för MS, men det bryr du dig väl inte om, du ser inte helheten och det rent marknadspolitiska i allting utan bara en chans till att kasta piss, typiskt en liten skitunge alternativt en bubblad fanboi. Det är detta jag menar med din vinkling, du anger ingen källa , du tycker och tänker och "vet" att det är exakt så som du skrivit i ditt första inlägg, eftersom du inte direkt tar ställning till vad det är som kostar. En trasig xbox 360 beror som jag tidigare skrivit, på massa olika faktorer. Säg att 40% kan vara användarrelaterade fel också och 10% sådant där boxen faktiskt inte är sönder, så skulle det "bara" vara 3,5miljdkr som går åt. Sen är ju siffran uträknad på den totalta kostnaden för att förlänga garantin 1 år, bara att ens erbjuda en garanti är pissdyrt, och det är antagligen uträknat på att likamånga konsoler som gått sönder idag ska göra det innom ett år med, vad vet jag.

Så, jag blundar inte för problemen, men jag ser det iaf med objektiva ögon vilket INTE du gör. Gfy.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

och det finns fortfarande en hel del 360s som ännu inte pajat som folk har hemma,

+ en hel del ute i butikerna som inte sålts än.

Alltså denna siffra är en uppskattaning på hur många 360 som kommer gå sönder och behöva utnyttja den förlängda garantin och i absolut värsta fall så kommer det behövas 1-1.5 Milj. USD med allt inräknat (frakt, reparation ersättning för redan betalda reparationer etc.).
Klart lär ju inte vara så roligt för Moore att gå upp till Ballmer och säga åt han att lägga undan en Milj men vafan. Hörde att det var runt 1/12 av MS vinst på ett år men Xbox delen kommer fortfarande gå med vinst till nästa år så det är inte en sån jätte katastrof.

Sluta trolla runt!

Inaktiv

troll är söta

360 elite borde iaf funka bättre, för dom har förhoppnings vis åtgärdat en del.

Inaktiv

Mmm Eliten kommer med nya "heatsinken" och korten smetade i epoxy så det är åtgärdat.
Självklart kan även en Elite redringa men det ska iaf vara betydligt mindre risk.

Inaktiv

så man ska ge folk rådet att om du ska köpa en 360.
köp helst en 360 elite ?

bara det att du får hdmi på elite och om du har hdmi uttag på tvn kommer få märkbart bättre bild än 1080p.

eller ?

Ebn
Medlem
Skrivet av BangBoomBang:

bara undrar hur många som kommer sälja sin 360 och skaffa elite.
det enda nya man får på elite är ju bara hdmi utgång och större hdd och ny dvdläsare ? och att den är svart.

annars är allt samma.
jag vet för jag har sett ingående tester på vanlig 360 och 360 elite.
innehållet är samma, dom har bara ändrat plats på vissa grejer.

Skrivet av BangBoomBang:

troll är söta

360 elite borde iaf funka bättre, för dom har förhoppnings vis åtgärdat en del.

Hur ska du ha det?

Inaktiv

som jag säger i första inlägget.

dom har ändrat plats på lite grejer,

i andra inlägget

och förhoppnings vis kommer det funka bättre så.

alltså att grejerna dom flyttat på kommer förhoppningsvis se till att elite kommer funka bättre.

comprende ?

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

så man ska ge folk rådet att om du ska köpa en 360.
köp helst en 360 elite ?

bara det att du får hdmi på elite och om du har hdmi uttag på tvn kommer få märkbart bättre bild än 1080p.

eller ?

Har man råd så självklart är det ju bäst att köpa en Elite, det är ju den bästa SKUn, dooh lixom.

HDMI är väll trevligt men ingen anledning att köpa en Elite imho, du ser ingen skillnad på HDMI mot VGA/Komponent om du inte har nån cp TV som är riktigt urkass på att hantera analoga signaler men det kan lika gärna vara åt andra hållet att teven är bättre på att hantera analoga signaler.

Inaktiv

BBB, Kan du inte bara sluta hålla på här i xbox forumet ? Vi gillar xbox 360, låt oss göra det utan att du ska förstöra allt! Gå och skriv i ps3 forumet om du nu gillar det så hemskt mycket.

Inaktiv

den här tråden skapade jag för att diskutera just vad som hänt.
tror nog att iaf några är intresserade vad som verkligen händer. och när det blir bättre.

elite lär ju vara en helt ok maskin.

och forum tar upp både dåliga saker och goda saker. oavsett om det är för pc , xbox eller playstation.

ms har iaf respeskt för att dom verkligen tar tag i det hela, och kostar dom en slant .

och för mig är det iaf intressant att få reda på om det blir bättre så att man kan skaffa 360 igen.

obekväma frågor är inte alltid uppskattade,
men det behövs ibland också.

men ska ta det lugnt med hetsjakten nu.

Inaktiv

Vrf ska han inte få skriva nyheter om xbox360? Får man bara posta "bra" saker om xbox här eller? Det här är ett forum, här diskuterar man.


signatur

Redigerat 1992-02-22 20:42 av Jianlian23

Medlem

^- Hade detta varit ett forum som t ex gamespots så hade han varit bannad för trolling, han skrev endast detta för att fixa ett lamt flamebait. Om det är för att skapa en SERIÖS diskussion om det så är det ju mer än ok.

plus att jag personligen redan postat denna nyhet i en annan tråd typ två dagar innan han gjorde denna. Så väldig onödigt att skapa en ny tråd när han lika gärna kunde skrivit sin åsikt där.

Inaktiv

missade den tråden helt.

nu är det movie time iaf.

inget mer bråk ikväll från mig

1
Skriv svar