Medlem
Just Cause

Så, spelet är ute och har fått ganska bra kritik hittills. Tänkte tjacka liret om några dagar, finns det någon som redan nu börjat lira och har lite första åsikter?


signatur
Medlem

Det har väl inte fått så värst bra betyg av en del spel-siter, ign.com gav det ju "bara" 6.8/10 (5.5/10 till PS2). Har inte lirat det själv, kanske bäst att hyra det först?


signatur

<3

Medlem
Skrivet av urken:

Det har väl inte fått så värst bra betyg av en del spel-siter, ign.com gav det ju "bara" 6.8/10 (5.5/10 till PS2). Har inte lirat det själv, kanske bäst att hyra det först?

IGN är troligen den mest opålitliga spelsidan efter Gamespy när det gäller objektiva och ärliga recensioner.

Hype.se gav det 3/5, Gamereactor 8/10, Loading 5/6, Gamespot 7.2/10, Play 9/10, OGM 8,5/10 etc.

Sen har jag hört mycket gott om det på andra forum, så är själv väldigt hypad på det.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:
Skrivet av urken:

Det har väl inte fått så värst bra betyg av en del spel-siter, ign.com gav det ju "bara" 6.8/10 (5.5/10 till PS2). Har inte lirat det själv, kanske bäst att hyra det först?

IGN är troligen den mest opålitliga spelsidan efter Gamespy när det gäller objektiva och ärliga recensioner.

Hype.se gav det 3/5, Gamereactor 8/10, Loading 5/6, Gamespot 7.2/10, Play 9/10, OGM 8,5/10 etc.

Sen har jag hört mycket gott om det på andra forum, så är själv väldigt hypad på det.

Jag blev så besviken på demot att jag bestämde mig för att inte köpa det. Hade riktigt stora förväntningar på spelet, men de skönk rejält efter demot. Jag vet att det fulla spelet antagligen skiljer sig en hel del från demot men inte nog mycket för att få mig att lägga ut 600kr på det.

Bestämde mig för att köpa Saints Row istället, får dock vänta tills i mitten av oktober innan jag får det. Beställde det för 321kr från Play Asia, men de får inte in nya exemplar förens den 3:e oktober.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs

Damn, både dead rising och Just cause denna månaden, gouranga!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

skulle nog inte gå så mycket på gamereactors recensioner heller, dom går så himla mycket på sin egen hype istället för att verkligen recensera spelet.

Medlem

Finns det någonstans att hyra 360-spel på nätet, såsom man kan göra med filmer? Har över huvud taget noll koll på hyrning av spel nu för tiden. När jag var 7 brukade jag hyra NES på närmaste videobutik, men sånt kanske de slutat med..

Jag har ju fullkomligt slaktat Just Cause-demot i några trådar här på FZ, men då demot inte är ett demo på spelet i fråga utan en tech-demo, så känns det lite fel att helt dissa slutprodukten. Recensionerna för det här spelet tror jag inte på för fem öre, så de kan jag inte använda. Enda alternativet är att få tag på spelet och spela.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Finns det någonstans att hyra 360-spel på nätet, såsom man kan göra med filmer? Har över huvud taget noll koll på hyrning av spel nu för tiden. När jag var 7 brukade jag hyra NES på närmaste videobutik, men sånt kanske de slutat med..

Jag har ju fullkomligt slaktat Just Cause-demot i några trådar här på FZ, men då demot inte är ett demo på spelet i fråga utan en tech-demo, så känns det lite fel att helt dissa slutprodukten. Recensionerna för det här spelet tror jag inte på för fem öre, så de kan jag inte använda. Enda alternativet är att få tag på spelet och spela.

Japp, http://www.hyraspel.se/ .

Tänkte själv registrera mig där nu.

Dock hade de inte Just Cause.


signatur
Inaktiv

Jag har spelat det en hel del, och tycker det är riktigt bra.
friheten och alla stunts är ju det bästa med spelet.
riktigt skön tropical feeling i grafik, ljud.
just detta med att man har sådan rörlsefrihet gör att man kan klara av uppdragen på så många olika sätt. attackera från luften, från motorcyckel, bil ,båt.

testade att stiga så högt man kunde med en helikopter,...makalös grafik där uppe i det blå. verkligen värt flygturen tog minuter att nå marken fritt fall:)

jag gillar det. mest pga av hur man kan ta sig fram med hjälp av stunts (grappling hook, paraglider, ... ).

skoj att köra ut för stup på en hoj, öppna skärmen, segla, fram med hooken, skjuta fast i en helikopter, sparka ut piloten , kör helikopter över målet, hoppa av...osv.

Just Cause är en stor anledning att jag går på lcd-hunt just nu. måste ha bra tv nu.

Medlem

Jag tyckte också att spelet inte va så bra. Varför? Rätt dåliga kontroller och storyn tilltalar mig inte alls.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem
Skrivet av Bosanac82:

Jag tyckte också att spelet inte va så bra. Varför? Rätt dåliga kontroller och storyn tilltalar mig inte alls.

Jag tycker kontrollerna var en av de saker som var bra med demot.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Bosanac82:

Jag tyckte också att spelet inte va så bra. Varför? Rätt dåliga kontroller och storyn tilltalar mig inte alls.

Jag tycker kontrollerna var en av de saker som var bra med demot.

faktiskt, efter ett tag så fick man in dom direkt så kunde man clatcha every move typ


signatur

Calle säger att jag är influencer

Ebn
Medlem

Hur är det med låsningar för er som spelar det? Har läst att en del har problem med att spelet låser sig väldigt ofta men det kan ju lika gärna bero på boxen det spelas på.

1
Skriv svar