Robot
Space Siege

Det var en gång ett kungarike som hette Hack 'n' slash. I detta kungarike levde en stilig prins vid namn Dungeon Siege. Han var högt uppskattad och många runt om i riket tyckte mycket om honom. Hans lillebror, Space Siege, var dock inte alls lika populär.


Medlem
FZ granskar Space Siege

Hehe rätt kul skrivet, lillebror Space Siege hade inte en större chans tyvärr. Jag håller med.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

bra skrivet, min brosa köpte det så lånade skivorna och testade var kul i början men för enformigt kameran var dryg att ändra hela tiden, men kontrollerna var bra tycker jag:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Oj, detta har man totalt missat

Medlem

tröttnade redan efter demot

Medlem

Verkar som att recensionen är mer underhållande än spelet.

Medlem

Riktigt rolig recension, och ja Space Siege var absolut ingen höjdare.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Recensionen är bättre än spelet. Inte spelat så dåligt spel på flera år, trodde det skulle bli lite kul men nej. Hade varit roligare att lägga pengarna i en mixer med lite yoghurt och sätta igång sedan dricka upp $yoggin.


signatur

- PiDuT

Medlem

Recensionen var sanslöst jobbig att läsa.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Äh, recensionen var underbar att läsa ju!


signatur
Medlem

Haha mer! Alla recensioner ska inte vara totalseriösa. Denna var kul

Medlem

haha, klockren!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Bra skrivet. Synd på spelet bara. Trodde faktiskt att det skulle bli något men tröttnade efter bara en timme.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Väldigt enformigt spel. Dessutom är det synd att man har tagit bort inventory och ersatt med generella upgrade parts, dvs allting som hittas är upgrade parts, och av det kan man göra alla möjliga uppgraderingar av sina vapen, rustning eller robot. Inte för att det spelar någon större roll att man uppgraderar eller inte.

Vapnen är inte heller vidare roliga, speciellt inte robotens tre typer där den sista är överlägsen de två andra med en faktor två.

De cybernetics man hittar är inte heller så spännande som det låter, alltid när det finns en cybernetics att finna på en nivå finns det alltid en cybernetics installations chamber just bredvid, jättespännande.

EDIT: Bra recension!

Medlem

Testade demot då det kom.
Kunde varit kul om de inte hade tagit bort det som gör Lootslashers kul. LOOTET.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kul skrivet, tror ändå att jag kommer plocka upp lillebror ur en fyndlåda någon gång.


signatur

.slanger

Inaktiv

Jag rekommenderar Shadowgrounds som är tio ggr bättre.

Medlem

Space siege var en stor besvikelse. Jag hade sett fram emot det i flera månader. Dungeon Siege i rymden kan väl inte misslyckas? Jo om man tar bort loot, inventory och multiplicerar enformigheten med en faktor på 10. Ett coolt intro är väl det enda som är bra

Shadowgrounds, Shadowgrounds Survivor och inte minst Alien Shooter: Vengeance är spel som verkligen gör denna genre rättvisa. Speciellt rekommenderas Alien Shooter. Vad kan gå fel när man slaktar horder (bokstavligen) av aliens och kan få en plasma minigun? Inte mycket.

Medlem

Man blev less efter ca 20 min.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tack för ett gott skratt Mikael Fröding.
Demot var ljummet, inte alls nån charm som det första Dungeon Siege hade.

Medlem

Skön recension, ja


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Haha, sämsta spelet jag har haft äran att spela, innan jag spelade Mercenaries 2.

Recensenten glömde nämna att spelet ger ny mening till korridorshooter, då man inte ens får välja stig att gå för att komma till målet. Alla vapen är likadana i grund och botten. man kan lika gärna använda uzis på robotar som raketgevär. Man kan inte köpa någon ny rustning till sin hjälte. Det enda är ca 5 robotdelar som man kan förbättra sig med. Att ta dessa permanenta uppgraderingar ska tydligen ge ett annat slut, men från vad jag hörde så var det i princip samma ändå.

Det finns inga tuffa skills som ger dig martial arts eller tuffa magier, utan allting ändrar dina siffror och procent. Den fetaste skillen i spelet gör att du permanent tar halv skada. Det finns kanske ett tiotal olika sorters fiender genom hela spelet, så där finner man ingen större variation heller.

Medlem

bra jobbat herr Fröding! smilegroparna fick sig lite träning


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag såg fram emot SS. Det borde ha blivit bra - förutsättningarna fanns där; Chris Taylor designade (Total Annihilation, Dungeon Siege, Supreme Commander) och Gas Powered Game har visat vad dem kan med dem två sistnämnda spelen.

Tyvärr så håller jag fullständigt med om recensionen. Jag spelade demot och förvånade mig över att ett så erfaret team gjort så basala missar som att man inte kan röra sig och skjuta samtidigt. Det var bättre flyt och känsla i Dungeon Siege.

Det är kanske lite orättvist att kommentera storyn enbart efter att ha spelat 20 min demo, men det jag såg av den där lämnade mig... oberörd och ointresserad. Det är nog så jag bäst kan beskriva det. Och jag är en diehard sci-fi fan som brukar ta till mig även ganska sunkiga storylines i spel.

Medlem

The very epitome of dumbing-down.

Medlem

Blir tvungen att hålla med tidigare posts, spelet har ett par riktigt rejäla brister. Men ändå tycker jag att spelet var rätt så underhållande ett tag. Helt klart varken det snyggaste elelr roligaste jag spelat, mediokert helt enkelt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Medlem
1
Skriv svar