Rage flyttas fram

Robot
Rage flyttas fram

Men lugn, Id Softwares efter katastrofen-krigare pausas blott ett par veckor.

#rage, #id-software, #bethesda


Rage flyttas fram

Nej fan, Gör klart Doom4 istället!

Medlem

Dom har ju problem med att få skiten att passera 30 fps på splitterny teknologi så vad kan man säga...

Medlem

NIce, då hinner man spela igenom Gears of War 3 innan Rage, hade varit lite tight annars med bara 4 dagar

Medlem

Hmm så i början av oktober alltså.
Hoppas bara man hinner tröttna på det innan BF3 kommer :/

nice troll KatOne ^^.
Utan ett eftermarknads gfx så kan jag också förstå att kräma ut 30fps på ett spel som rage kan vara svårt, men någon som spelar på pc lär ju iaf ha något kort från AMD eller nVidia. Som Carmack säger i intervjuen så kan man inte träffa fel om man har något av korten från nVidia eller AMD's serier.. Antar 6000 och 500 serien fast lite mer midrange om man vill få lite grafik också
Störande att FZ hoppade till delen han pratar om 30FPS problemet med SB och sedan gjorde en "Aftonbladet" på det hela (även om det är korrigerat senare).

Medlem

varför togs duke nukem recensioner bort fort som blixten för?

Redaktör
Skrivet av Mortalis:

varför togs duke nukem recensioner bort fort som blixten för?

Tekniskt orsakat misstag, Duke Nukem Forever-recensionen publiceras klockan 11. Det vill säga nu.


signatur
Medlem

Fallout meets Borderlands?

Medlem

Neeeej.... jag längtar efter detta spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ju mer jag ser av RAGE desto mer ointressant blir det, från början trodde man att det skulle bli lite som Borderlands, med lite RPG element och massa loot o vapen, men det visade ju sig senare att du bara har ett bestämt antal vapen (som förvisso kan ha ett par olika sorters ammo, men ändå). tröök.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

har en liten känsla att Rage kommer floppa


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Ja tycker dom kan göra Rage till nya duke nukem nu... nu när Duke är släppt behöver vi något annat att vänta på i massor med år

Medlem

vad förvånad jag blir

Medlem

om Rage har roligt co-op med persistenta karaktärer och lite samlinglingsmoment och inte bara gameplay så e jag på.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Har hört att det ska se skit snyggt ut på konsol(från några som var på E3) så det blir nog ett köp till ps3an pc är för osäkert........

Medlem

Inget intresse för det här konsolspelet ändå.

Medlem

var vissst inte så lätt att koda till konsol ändå, ller hur var det, mr carmicle?

Inaktiv
Skrivet av KatOne:

Dom har ju problem med att få skiten att passera 30 fps på splitterny teknologi så vad kan man säga...

Dom sa ju att målet va att man skulle kunna spela det med grafikkort integrerade i processorn, och att det *nästan* va spelbart redan, men att dom inte var riktigt där än.
http://www.computerandvideogames.com/306236/news/id-softwares...

Jag tror ingen gråter stora tårar, det verkar inte som om någon är speciellt upphetsad över att det ska släppas. Kanske får vi oss en överraskning?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Har hört att det ska se skit snyggt ut på konsol(från några som var på E3) så det blir nog ett köp till ps3an pc är för osäkert........

Det lär ju inte vara så att det ser sämre ut på PC än konsoll. Sen kan det se bra ut för att vara på konsoll kanske.


signatur

subterranean homesick alien

Så är det nog... "Id" är ju lite av noviser på konsol, ska nog bli ett köp till både och för egen del.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det här är ett spel som jag kommer avnjuta nästan enbart för den dynamiska gameplayen och otroliga AI:n. Detta är ett kvalitetspel, folk.


signatur

Imperator

Medlem

Den där videon var ingen trösta:(
Mouse and keyboard ffs!

Medlem

Hoppas det inte är alltför linjärt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan inte hjälpa det men FPS-perspektivet är sååååååååååååååå trist.
Det är som att spela med cyklop på sig.

3e-person med zoomin för aim är så mycket trevligare. Man ser mer som ögat uppfattar saker, lite mer vidvinkel och kan zooma in om det behövs.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Kan inte hjälpa det men FPS-perspektivet är sååååååååååååååå trist.
Det är som att spela med cyklop på sig.

3e-person med zoomin för aim är så mycket trevligare. Man ser mer som ögat uppfattar saker, lite mer vidvinkel och kan zooma in om det behövs.

Heh... jag har den helt motsatta uppfattningen. Jag föredrar 1st person view och avskyr 3e-personsvy. Angående zoom så finns det även i spel som använder 1st-person view. Även vidvinkel fungerar i first person view.

Det jag stör mig på är att man har en kamera som svävar ovanför sig så att man ser runt hörn vilket gör spelen så enkla. I MP är det förkastligt med tredjepersonsvy då motståndaren inte kan se dig då du campar men den som campar har obehindrad sikt. Nästan lika illa som wall hack, men bara nästan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av LariosoDog:

Kan inte hjälpa det men FPS-perspektivet är sååååååååååååååå trist.
Det är som att spela med cyklop på sig.

3e-person med zoomin för aim är så mycket trevligare. Man ser mer som ögat uppfattar saker, lite mer vidvinkel och kan zooma in om det behövs.

Heh... jag har den helt motsatta uppfattningen. Jag föredrar 1st person view och avskyr 3e-personsvy. Angående zoom så finns det även i spel som använder 1st-person view. Även vidvinkel fungerar i first person view.

Det jag stör mig på är att man har en kamera som svävar ovanför sig så att man ser runt hörn vilket gör spelen så enkla. I MP är det förkastligt med tredjepersonsvy då motståndaren inte kan se dig då du campar men den som campar har obehindrad sikt. Nästan lika illa som wall hack, men bara nästan.

Hur brukar man få vidvinkel i FPS?
Det som stör är ju att man inte har samma vy som två par ögon, utan mer som cyklop som jag skrev. Men rör sig framåt men ser mer som i 80mm telelins än en 38a som är mer lik ögat.

Det är väl Call of Juarez jag har påbörjat jag tänker på just nu. Där finns ju ett slags perspektiv ala fågel också men det är ju mer karta med blinkade punkter på alierade och fiender.

Men jag håller med om att kika runt hörn är fusk, vilket det är kampanj eller inte. I alla fall som vissa gör det att man nästan kan kolla runt och gå några steg utåt. Men jag kör väl oftast casual svårighet, sällan svår.

Medlem

Rösten på gubben i början var inte så långt från James Arness' röst & dialekt!

1
Skriv svar