Call of Duty byter inriktning
Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?
Tycker det är dags att släppa CoD nu, nog för att det är ett gigantiskt namn som drar in pengar bara de skriver det på fodralet, men personligen tyckte jag att hela enmansarmé-grejen kändes helt rätt när CoD-serien började; Nu känns det som att spelen kommit så långt så man kan förvänta sig lite mer av dem. Personligen ser jag gärna co-op, samt lite mindre Rambo-stuk. Det här kanske är ett steg i rätt riktning men det är svårt att säga.
Sätt Grant Collier i utvecklandet! Så kanske vi har ett mw 1 igen.
Kanske vi kan få ett dlc med dedi och mod tools till pc så kan vi rädda mw2 på en platform i alla fall.
[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz
Oj, med tanke på hur MW2 skrevs upp i recensioner o dyl, och dessutom fick försäljningsrekord, så är det konstigt hur illa folk här på forumet tycker om spelet.
Har själv inte spelat MW2, men hade tills nyligen funderat på att skaffa det. Bör man istället undvika det menar ni?
Någon som kommer ihåg när Call of Duty var bra?
Pre 2005 var allt eller det mesta ganska bra innan den nya konsol eran. Cod1, United Offensive och även det första Cod som kom till konsol var (cod2) var jävligt bra och stabila PC spel.
Det är lite sorgligt som PC gamer att se vart allt tar vägen, precis som med BF... 1942, BF2 == GULD.
Kanske blir det pirater...
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Varför är alla på FZ så anti när det kommer till MW2? Grämer ni er fortfarande att det inte finns några dedikerade servrar?
Spelar man MW2 till Xbox så är det minst lika bra som MW1 och i många fall bättre, i alla aspekter. Speciellt multiplayer, och då har jag klockat in över hundra timmar i båda spelens multiplayer.
Oj, med tanke på hur MW2 skrevs upp i recensioner o dyl, och dessutom fick försäljningsrekord, så är det konstigt hur illa folk här på forumet tycker om spelet.
Har själv inte spelat MW2, men hade tills nyligen funderat på att skaffa det. Bör man istället undvika det menar ni?
Min hypotes är att alla, likt mig, är otroligt snea på att de skött multiplayergränssnittet klantigt. Jag vägrar dock säga att det är ett dåligt spel. Åsidosätter man multiplayerfiaskot så anser jag att spelet är sjuhelvetes bra. Framför allt är muskontrollen enligt mig över all kritik, ingen skum kvadratnanomegamusacceleration som förekommer i t.ex. Battlefield-seriens senare titlar.
Jag har, sedan release, investerat ungefär 40 timmar effektiv speltid i MW2 och fler kommer det bli. Jag anser det helt klart vara en värdig investering.
Min hypotes är att alla, likt mig, är otroligt snea på att de skött multiplayergränssnittet klantigt. Jag vägrar dock säga att det är ett dåligt spel. Åsidosätter man multiplayerfiaskot så anser jag att spelet är sjuhelvetes bra. Framför allt är muskontrollen enligt mig över all kritik, ingen skum kvadratnanomegamusacceleration som förekommer i t.ex. Battlefield-seriens senare titlar.
Jag har, sedan release, investerat ungefär 40 timmar effektiv speltid i MW2 och fler kommer det bli. Jag anser det helt klart vara en värdig investering.
Möjligen finns det en hel del PC gamers på FZ och många är besvikena kan vara därför. Men visst lirar man på 360 borde det inte vara någon större skillnad från Cod4.
Hela fiaskot är ju inte att spelet i säg är dåligt utan hur dåligt de skött PC versionen och bara total ignorerat hela communityn.
Möjligen finns det en hel del PC gamers på FZ och många är besvikena kan vara därför. Men visst lirar man på 360 borde det inte vara någon större skillnad från Cod4.
Hela fiaskot är ju inte att spelet i säg är dåligt utan hur dåligt de skött PC versionen och bara total ignorerat hela communityn.
Lägg märke till den fetstilta delen av mitt inlägg som klargjorde att jag spelar på PC. Jag tycker att det känns fel att köra FPS med annat än mus och tangentbord.
Jag tror att IW helt sonika tänkte att PC-versionen inte alls skulle håva in lika mycket deg, således lade de förstås inte lika mycket krut på den och dess användares önskemål. Simpel (ändock dyster) marknadsekonomi.
Som jag klargjorde i mitt tidigare inlägg är jag också väldigt bitter att det blev som det blev, men jag är villig att förbise den detaljen och hellre poängtera att det som för mig är viktigare, gameplay och kontroll, är fruktansvärt bra utfört.