Vad för "mouse sensitivity" har du i FPS spel?

Medlem
Vad för "mouse sensitivity" har du i FPS spel?

Hur många centimeter behöver ni för att vända er om 360 grader i ert favorit FPS? Har ni samma hastighet i alla FPS-spel?
Ett enkelt sätt att mäta är att dra en tumstock över mus-sensorn tills man roterat 360 grader, sen notera vart den stannar.
Nämn också vilket FOV ni har i spelet då detta är relevant.

Frågar bara av ren nyfikenhet ^_^


signatur

<3

Medlem

Brukar ligga runt 25-30cm/360°, beror lite på vilket spel det är. I CSGO använder jag 0,7 sens på 2000 DPI (30cm); i Overwatch så kör jag med 3 sens (23cm, går inte att finjustera sensen i OW). Musacceleration är avstängd och rawinput används alltid om spelen har stöd för det.
FOV brukar jag ha mellan 90-100, i OW så blev det maxad på 103.

2 siter som e bra att använda:
https://jscalc.io/calc/djyxBymfcWCIgD4f - Om du vill konvertera din CSGO-sens till OW.
http://www.notalent.org/sensitivity/sensitivity.htm - Om du vill räkna ut din cm/360.

phi
Medlem

FOV 110
25 cm för 360°

Medlem

Jag kör 1760 eDPI på CS:GO. Planerar att göra en sänkning snart till ca 1400. Fortfarande hög sens dock :/

Medlem

1800 DPI på CS:GO. Testade runt 3000, men det var lite för mycket. Ca. 25cm för 360°

Medlem

3500 dpi eller högre, spelar enbart Dota. Ska räcka med att rycka lite så har man snurrat runt femton varv. Då är det perfekt.

Medlem

Se bild för OS inställningar och 800 DPI på musen.
Finns RAW input i ett spel så används givetvis det.

Edit: glömde antal cm, en kvalificerad gissning är väl runt 60 cm om föregående talare med 1800 DPI hade 25.
Och FOV kör jag 90-100

Skägg.
10 Chambers

Jag känner mig ganska ovanlig med min relativt höga sens. Det ska inte krävas mer än en handledssvepning för att snurra runt. Och såklart gärna en fov på 110 eller så. Snabbt ska det gå!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag känner mig ganska ovanlig med min relativt höga sens. Det ska inte krävas mer än en handledssvepning för att snurra runt. Och såklart gärna en fov på 110 eller så. Snabbt ska det gå!

Du är inte ensam mäster Carl!

Medlem

Jag kör med en Corsair Gaming M65 PRO RGB FPS Mouse och har lite olika lägen, Första 300 Dpi, andra 400 Dpi, tredje ligger på 800 Dpi.

Eftersom känsligheten är ganska låg så behöver jag röra en hel del på handen.

1
Skriv svar