Brink - varför så lika?

Medlem
Brink - varför så lika?

Mitt i min genomläsning av Fienden (mer om den senare, kanske, men redan nu kan jag avslöja att den lätt är värd 89 spänn - Uwe Bolls barn är ju med!) kom jag på varför jag inte gillade Brink så mycket som jag trodde att jag skulle. Jag menar, ett Battlefield med lite mindre att göra, och mängder av saker att låsa upp. Borde vara himmelriket för mig. Men efter att ha lekt med dess karaktärseditor kom jag på vad problemet är.

Du kan skapa 50 miljarder olika karaktärer (eller något i den stilen). Du kan välja och customisera vapen. Du har två lag, ett rött och ett blått. Och ändå ser alla karaktärer identiska ut när du faktiskt spelar. På tre meters håll ser du inte skillnad på långa eller korta killar, shotgun eller SMG, vän eller fiende. Det funkar inte. Dålig visuell design, helt enkelt. Att klasserna dessutom i praktiken är identiska att spela gör det inte bättre.

Jag ville gilla Brink. Men tyvärr, det gör jag inte. Däremot gillar jag Fienden - den tidning Edge en gång försökte (och misslyckades) bli.

#blogg

1
Skriv svar