Quake 2 real-time path tracing using RTX

Inaktiv
Quake 2 real-time path tracing using RTX

Källa: Q2VKPT

Inaktiv

Sweclockers noterar nyheten

Inaktiv

Cool grej men ser tyvärr förskräckligt ut mestadels av det jag kollade. Påminner lite om hurZelda remakeat i Unreal Engine också ser riktigt illa ut jämfört med originalen även fast grafiken är "bättre", vilket är förståeligt eftersom det förmodligen är en eller ett fåtal personer som gjort det på sin fritiden men det subjektiva faktumet kvarstår

Inaktiv

@anon_119148: Zelda va ju ursnyggt! Kul att se!

Inaktiv

@anon_1418: Det förstår jag att man kan tycka men personligen för mig känns det som att dessa remakes gjorda av glada amatörer inte får samma "it"/känsla som the real deal. Som sagt inte konstigt då originalspelen haft mycket mer tid och folk som jobbat på dom. Vill bara understryka att jag inte på något sätt försöker förminska vad de som gjort dessa remakes åstadkommit

Inaktiv
minor tweaks to my Sonic Mayhem Quake 2

I've done a few minor tweaks to my Sonic Mayhem Quake 2-unit. :3c

If you have an RTX-card and tried the raytraced Quake 2, please let me know if you have tried it with this. I really want to know what it looks like.

Källa: https://twitter.com/Colonthreee/status/1089574443544915968

Medlem

@anon_119148: Du har heeelt missat vad det handlar om.

Det är inte ett "remake" projekt, alla assets är orginal. Det är en techdemo där all förbakad ljussättning är borttagen och ersatt med en nyskriven renderare som använder raytracing/path tracing istället för lightmaps. -Hur det ser ut är oväsentligt, det är tekniken som är intressant.

-Att det råkar vara Quake 2 är för att det är populärt för såna här labbar och det är opensource.

DigitalFoundry Förklarar.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Zymac:

@grollo_92: Du har heeelt missat vad det handlar om.

Det är inte ett "remake" projekt, det är ett techdemo av vad som kan göras med Raytracing/path tracing i realtid.

-Att det råkar vara Quake 2 är för att det är populärt för såna här labbar och det är opensource.

DigitalFoundry Förklarar.

BRCAfdBMe2Y

Så mycket har jag förstått även om mitt tidigare inlägg inte indikerar på det. Men ”faktumet” kvarstår att det ser riktigt illa ut men visst det är inte poängen här så min poäng var inte helt relevant

Inaktiv
Några veckor sedan..

https://www.fz.se/forum/trad/433484-quake-2-real-time-path-tr...

Som vanligt so noteras FZ' egna ambassadörers nyhetstips/trådar mindre än syskonsajterna av någon anledning, och sedan i efterhand så lyfts eventuellt nyheter fram. Ibland förstår jag inte riktigt, men skitkul att det ändå lyfts fram ändå till slut..

En tanke med en discordkanal (eller dylikt) för internt informationsflöde för tips av nyheter och diverse kategorier där ambassadörerna kan bidra på ett bättre sätt än vad man gör idag kanske?

Btw.* gnällig gubbe idag, bofogat kanske, men ändå...*

Medlem

Alltså...Quake II <3 !

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:

https://www.fz.se/forum/trad/433484-quake-2-real-time-path-tr...

Som vanligt so noteras FZ' egna ambassadörers nyhetstips/trådar mindre än syskonsajterna av någon anledning, och sedan i efterhand så lyfts eventuellt nyheter fram. Ibland förstår jag inte riktigt, men skitkul att det ändå lyfts fram ändå till slut..

En tanke med en discordkanal (eller dylikt) för internt informationsflöde för tips av nyheter och diverse kategorier där ambassadörerna kan bidra på ett bättre sätt än vad man gör idag kanske?

Btw.* gnällig gubbe idag, bofogat kanske, men ändå...*

Åfan, hade jag inte missat det där hade jag självklart inte helt blint skrivit detta Meckar ihop trådarna, my bad.


signatur
Medlem

Äldre=Bättre!

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Åfan, hade jag inte missat det där hade jag självklart inte helt blint skrivit detta Meckar ihop trådarna, my bad.

Givetvis. Shit happens.

Finns det något bättre sätt som vi kan nå fram till nyhetsmakarna på FZ så att nyheter kommer fram? Eller åtminstone noteras att vi har framfört?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_1418:

Givetvis. Shit happens.

Finns det något bättre sätt som vi kan nå fram till nyhetsmakarna på FZ så att nyheter kommer fram? Eller åtminstone noteras att vi har framfört?

@Grukk har snackat om någon form av tagg för ambassadörerna, ska kika på det.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

@Grukk har snackat om någon form av tagg för ambassadörerna, ska kika på det.

Jag använder mig av #FZ-ambassadör. Det vore kul att samla alla under samma tagg så det blir lättare att hitta ambassadör-skapat innehåll!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Inaktiv
Skrivet av Grukk:

Jag använder mig av #FZ-ambassadör. Det vore kul att samla alla under samma tagg så det blir lättare att hitta ambassadör-skapat innehåll!

Borde gå att koppla en notis för denna tagen till mailutskick eller dylikt då med.

Snyggt, vad annat kan man säga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar