Vad gör ni nu?
Jag kämpar med att logga in på ett facebook-konto. Lång historia bakom men det är en väns konto som är i hennes namn. Men av anledningar så är det andra som har tagit det från henne.
Vi har tillgång till telefonnumret och emailen som kontot är kopplat till. Vi har återställt lösenordet flera gånger och det går bra, men varje gång vi loggar in så fastnar vi vid ett steg om att vi måste aktivera tvåstegsverifiering och när vi klickar på att fortsätta så blir vi bara skickade till inloggningasidan igen. Det blir en evig loop.
Vi har fyllt i ett formulär hos facebook och fick svar idag att vi ska göra precis det vi redan har gjort i flera dagar.
Det innebär att vi har hamnat i en låsning och nu vet jag inte riktigt hur vi ska komma vidare.
Är det någon här som har befunnit sig i samma sits och som har funnit en lösning? Jag skulle vara evigt tacksam för hjälp.
Ännu en dag i paradiset.
Här sitter man och funderar på varför KontrolFreek USB C till USB A - Laddkabel - 3.6 Meter har börjat ge mig stötar ibland, Den är kopplad till min xbox series x kontroll. alltid funkat utan problem innan, men på sistonde då jag använder den så har den börjat ge mig små elektriska (antar jag) stötar och den tappar då kontakten med konsollen, är då ens fingrar är i närheten av toppen på kontrollen, där man har right bumper och left bumper. så drar ut den ur kontrollen och kopplar in den igen, då har den kontakt med konsolen igen.
um, micke52.. verkar som att du verklingen älskar/gillar din katt men att ni båda äter kattmat är inte så bra
Sorry, kände mig lite barnslig
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Har länge varit på jakt efter en lämplig förstärkar/högtalarkombo till retrohörnan så jag får teven och skivspelaren kopplade till ett och samma system. Igår hämtade jag ett billigt begagnat set och plockade ihop det. Shit vad mysigt det kan vara att lyssna på vinyl medan man jobbar.
Till jul ska jag klicka hem en mer ändamålsenlig Kallax-bänk att ha allt på.
Svär över att två stycken Arctic-fläktar börjat haverera nästan precis samtidigt. Den ena ligger och pendlar mellan 400 och 1100RPM (med jämnt inställd fläktkurva, ska ligga på ~1100RPM), och den andra ligger stabilt på ~1000RPM men väsnas något olidligt:
Älskar dock att det räckte för Inet att se videoklippet och en snabb screengrab som visar att fläktvarvtalet på den andra fluktuerar som satan för att skicka ut nya. Det här står jag inte ut med särskilt länge. 😅 Båda har fungerat prima i 2½ år, och med 6 års(!) garanti så är det ju ändå en trygghet. De är dock snordåligt förpackade i sitt 3-pack, så jag kanske hade otur med alla fläktarna jag köpte 2022.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Lp skivor är bäst och sheik yerbouti är inte helt fel heller bra skiva med Zappa. Jag har snöat in på spel musik har musiken till dark souls 2 och 3 på 3 LP styck har även musiken till Demons soul och Baldurs Gate 3 och en hel del till
Köper en hel del LP-skivor jag med men har lyckligtvis inte snöat in på soundtracks. Skulle nog bli en dyr historia om jag gjorde det 😁
Cause i need to watch things die
Köper en hel del LP-skivor jag med men har lyckligtvis inte snöat in på soundtracks. Skulle nog bli en dyr historia om jag gjorde det 😁
Mellan 500-600kr för tre LP skivor har jag get å det får man ge även för tre trippel LP i Sverige.
Men visst kan det bli dyrt beroende på var man köper dom, nästa trippel LP blir Baldurs Gate 3
Soundtrack ,har det visserligen på mp3 men det är roligare att på vinyl 😁
1 vecka kvar till jul, men känslan inbefinner sig inte. Känner ni att julen är runt hörnet?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
1 vecka kvar till jul, men känslan inbefinner sig inte. Känner ni att julen är runt hörnet?
Nope. Ingen snö där jag bor, stress på jobbet med att hinna klart allt innan året är slut, julen spenderas iår utan min familj och istället med min frus och inte ens hunnit köpa en gran än. Men nu är det bara två dagar kvar innan jag är ledig tills januari så då kanske den infinner sig.
Submission is for the weak
Sitter på jobbet och känner att jag är tamigfan klar! Jag har haft extramt mycket att göra hela hösten men nu är jag mot alla odds "hyfsat" klar. Vågar nästan inte ta det lugnt än, men det är en helt upprymd känsla. Jag ska jobba fredag och måndag också men det känns hoppfullt. Kanske det kan bli att sitta i soffan och kolla på film med datorn i knät dom två dagarna.
Har börjat se om Lost. Såg klart hela rubbet igår, för typ fjärde gången, men ville ändå se om den direkt igen.
Det är rätt galet hur snyggt sista avsnittet kopplar ihop saker som sker i de första avsnitten.
Framförallt att serien slutar
mer eller mindre exakt så som den börjar med att Jack ligger på marken och stirrar upp mot himlen och Vincent kommer.
Men så mycket annat som hintas om tidigt i säsong ett får så bra svar under seriens gång. Det är extra tydligt nu när jag ser om allt direkt.
Ett exempel är Adam och Eva för er som minns.
Bästa serien jag har sett och sista avsnittet är nog det av all media jag har konsumerat som framkallar flest och starkast känslor.
Ännu en dag i paradiset.
Har börjat se om Lost. Såg klart hela rubbet igår, för typ fjärde gången, men ville ändå se om den direkt igen.
Det är rätt galet hur snyggt sista avsnittet kopplar ihop saker som sker i de första avsnitten.
Framförallt att serien slutar
mer eller mindre exakt så som den börjar med att Jack ligger på marken och stirrar upp mot himlen och Vincent kommer.
Men så mycket annat som hintas om tidigt i säsong ett får så bra svar under seriens gång. Det är extra tydligt nu när jag ser om allt direkt.
Ett exempel är Adam och Eva för er som minns.
Bästa serien jag har sett och sista avsnittet är nog det av all media jag har konsumerat som framkallar flest och starkast känslor.
Kul! Har varit sugen på att se om (och klart) Lost länge. Vilken streamingtjänst har den serien?
Jag sitter och väntar på massör, som ska trycka en pinne i ryggen och skuldror, på spända muskler, det gör ont ont ont.
Funderar på om jag tappat intresset för spelindustrin.
Inte för spel i sig då jag haft riktigt kul med flera spel i år men hur industrin ser ut idag.
Känner ingen hype alls längre. Vet knappt vad som väntar framöver. Inte för att hype behöver vara bra men det känns som att vi förlorade något väldigt viktigt när E3 gick i graven. Någon sorts gemensam knytpunkt där vi kunde diskutera nyheter och längta efter mer information.
Jag saknar väl helt enkelt att ha mer att se fram emot när det kommer till spelmarknaden idag.
Spelindustrin har blivit fruktansvärt tråkig, allt digitaliseras, patchad, installeras, det snackas streaming, samma serier om och om igen, konsolerna har blivit som en PC bara ett annat skal, E3 är borta, Peter moore, Saturo Iwata, Reggie Fills, de renodlade bärbara spelkonsolernanmed egna spel försvann när 3ds lades ner. Satt som klistrad framför alla spelmässor, nu är det bara, jaha, var det en mässa igår?
Det var väldigt längesedan som jag verkligen längtade efter ett nytt spel så det har blivit mycket retro den senaste tiden, där känns spelen fortfarande magiska.
Switch 2 kommer jag köpa iallafall.
Kul! Har varit sugen på att se om (och klart) Lost länge. Vilken streamingtjänst har den serien?
Gör't! Hur långt har du sett tidigare?
Jag kollar på Netflix.
Ännu en dag i paradiset.
Jag spelar lite Starfield och väntar på att posten ska komma till dörren med min Winwing Orion2 HOTAS Metal Warthog
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Jag spelar lite Starfield och väntar på att posten ska komma till dörren med min Winwing Orion2 HOTAS Metal Warthog
Kul!! Men starfield är väl inte direkt optimerat för hotas va? Frågar mest för att jag själv kör andra spel med hosas (2st VKB gladiator), och när jag lirade Starfield lämpade det sig inte alls med någon sådan lösning, men dom kan ju ha ändrat det? Då måste jag ju lira det igen…. 😃
Kul!! Men starfield är väl inte direkt optimerat för hotas va? Frågar mest för att jag själv kör andra spel med hosas (2st VKB gladiator), och när jag lirade Starfield lämpade det sig inte alls med någon sådan lösning, men dom kan ju ha ändrat det? Då måste jag ju lira det igen…. 😃
Min HOTAS är för DCS. Starfield kör jag med tangentbord och mus.