Har ni något officiellt rekord i något spel?

jbx
Medlem
Har ni något officiellt rekord i något spel?

Tänkte höra om ni är högt rankade på några listor? Kanske top tre på en sträcka i WRC 7? Eller snabbast i världen att klara av Firewatch?

Själv har jag en antik variant, snabbaste tiden på Drake Lake, WaveRace 64. Fick ta kort på TVn, framkalla bilden och skicka in den med kuvert och frimärke till NintendoKlubben och så blev den publicerad i tidningen. Inte illa på den tiden när topplistor knappt existerade i spel.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

Kul tråd!

Nej men jag kan ha något inofficiellt rekord i envishet, med tanke på hur kass jag är på PvP men likväl fortsätter försöka.

Men ser fram emot att läsa vad ni andra har lyckats med!

jbx
Medlem

Ingen som vunnit några stora CS-tävlingar eller liknande?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Inaktiv

Jag har några världsrekord på Race-banor i Quake 3/Quake Live. Men det finns tusentals banor så det är inte speciellt svårt att hitta banor där konkurrensen inte är speciellt stor.

Medlem
Skrivet av jbx:

Ingen som vunnit några stora CS-tävlingar eller liknande?

Har vunnit Klippan-Lan för många år sedan.

Hjälpte en kompis att grinda hans gnome rogue till högsta ranken i pvp (Grand master?).


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

För länge sedan vann jag och mina kompisar en Counter-Strike liga som hette "Fun League" två år i rad, totalt 10 000:- i prispengar blev det.

I övrigt har jag ingenting. Har ibland tänkt mig att försöka ge mig på att få en bra tid i någon spel, men har aldrig kommit igång.

Medlem

Världsrekord i omstarter i civ när det bara är "furs" runt starten...

Men lol va fan?! (01/30)
https://i.imgur.com/lWWLcOb.png


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Backloggens befriare

Jag har en gång i förhistorisk tid innehaft förstaplatsen i 2vs2 på StarCraft Brood War laddern/servern PGTour under stora delar av en säsong.
1vs1 var aldrig min grej riktigt, inget kul i min värld, men har en del relativt namnkunniga segrar där med, fast mest mot koreaner ingen känner till alls.
Jag var också under samma period en eftertraktad spelpartner i en av koreas största "guilds" för 2vs2/3vs3/4vs4.


signatur

Ad hoc addendum

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Medan jag recenserade Hitman 2 till PS4 knep jag förstaplatsen på globala topplistan för Isle of Sgàil och tog en skärmdump. Det rekordet höll i ungefär 2 timmar efter att spelet släpptes, men ett litet tag var jag bäst i världen. Tekniskt sett.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem

Jag låg 1a I världen på quake tournament till Xbox old, servrarna restartades en gång i månaden o jag hade en sjuk match som startade perfekt timing. I typ 30 sekunder sen kom folk om. Inte så mycket motstånd iofs, var ju nytt att ens komma ut på internet med konsol på den tiden.

Medlem

Kul tråd.

Jag låg etta några timmar i början av några omgångar av Utopia typ i slutet av 90-talet
https://utopia-game.com/shared/

Missade att det var officiella rekord som efterfrågades... det har jag inga tyvärr

Grafikfejs
Paradox Interactive

Vi låg sist på Clanbase i Counter-Strike (pre 1.6) för en herrans massa år sedan. Det måste väl ändå ses som någon form av rekord?


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Har satt en del rekord i "Orcs must die 2 - weekly challenge", mest i coop, men det resettade efter 20 veckor och kör bara på repeat nuförtiden.

Några diverse banor i lite mindre indie coop spel här o där som jag inte följt upp efteråt.

Massvis med världsrekord i Rayman Legends daily & weekly challenges i coop (har en del videos på min youtube kanal) samt samtliga förstaplatser i "Hellfront Honeymoon" på alla 75 banor i coop.

Allt på PC och med brorsan (TryNotDo här på FZ).

Hade oxo högst dps för en shadowpriest i WoW under några få timmar, brorsan lyckades det samma för en hunter. Kul när dom patchar och man hinner få in en raid, men dom grejerna står sig inte särskilt länge

NuZ
Testpilot

Speedrunning och var snabbast i världen på Pewdiepie spelet på officiell lista rätt länge och skulle till ESA. Varit top 15 på RE3 Nemesis och RE2 remake när jag satsat hårt. De är jag väl mest stolt över.

Annars är det väl typ top 400 i Mega man X och Super Metroid som känns helt ok 🤣 Har även en schysst placering på Demon souls PS3 och Dark souls 2 any% på PC.

Speedruns är den största hobbyn jag har


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Har ett världsrekord i Unreal Tournament's mod Bunny Track som stått sig sedan 2014

Medlem

När Banjo-Tooie var hyggligt nytt till Xbox 360 låg jag på top 30-nånting i hela världen (antar jag, eller så var det bara Europa) på playtime för 100% completion. Likaså tappade jag den placeringen gabska snabbt vill jag minnas.. men kändes häftigt för stunden!

Edit: Är ingen speedrunner whatsoever, kunde bara spelet utan och innantill sedan N64-tiden🙂

Medlem

Hamnade på tredjeplats i SM i Dawn of War en gång, det var coolt! Men det fanns typ bara två bra svenska spelare på proffsnivå, sen var jag riktigt kass Det var bara för att jag var en av de få som kunde åka till Stockholm och tävla.

Jag var en av de första i världen att spelade Battlefield 3, samt Vermintide back in the day! Tack vare att jag då praktiserade på FZ. Det var coola grejer, men mer humblebrags


signatur

Videomupp

Medlem

Har 9 vunna matcher i Warzone xD

Medlem
Skrivet av NuZ:

Speedrunning och var snabbast i världen på Pewdiepie spelet på officiell lista rätt länge och skulle till ESA. Varit top 15 på RE3 Nemesis och RE2 remake när jag satsat hårt. De är jag väl mest stolt över.

Annars är det väl typ top 400 i Mega man X och Super Metroid som känns helt ok 🤣 Har även en schysst placering på Demon souls PS3 och Dark souls 2 any% på PC.

Speedruns är den största hobbyn jag har

Härligt, vad har du för DeS och DS2-tider?

Skribent
Skrivet av MaxC:

Vi låg sist på Clanbase i Counter-Strike (pre 1.6) för en herrans massa år sedan. Det måste väl ändå ses som någon form av rekord?

Nice! Clanbase var fan rätt bra ändå när man ser tillbaka på det i efterhand. Synd att man inte har den sidan kvar någonstans, kommer ihåg att jag skrev en del matchreferat med en hel del humor inblandat och vore skoj att se alla gamla resultat.

Medlem

Lysande tråd!

Jag har inga spelrekord alls. Mina främsta "spelmeriter" är väl att jag en gång i tiden varvade Commando på C64 sex gånger på raken och så har jag klarat av Dead Space 2 i Hardcore (alla ni andra som också spelat igenom på Hardcore, snyggt jobbat! Det är en riktigt skön utmaning 😊👍)

Men det är väldigt kul att läsa om allas rekord. Jag är otroligt fascinerad av era speedruns, etc.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Witchfinder:

Härligt, vad har du för DeS och DS2-tider?

58:26 på DS och DKS2 36:x någonting. Current patch har jag inte nött dock, samma med all bosses. Gillar any% mest i de flesta spel jag spelar. Har du ok tider själv?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är riktigt bra på Mario Kart 8, ligger i topp på ett par banor men inte nummer 1.

Medlem

Har ett par Världsrekord i super mario maker 2, högst tillfälliga då

Medlem

Snabbast i Sverige på MegaMan X om det räknas?
@NuZ Vad har du för tid?

Medlem

Jag minns att jag hade en galet bra tid på F-Zero GX på sin tid. Gud vad man nötte snaking på den tiden

Annars har jag väl varit topp 200 hundra i några spel när det väl begav sig. Nu försöker jag istället träna upp mina lärjungar.

Medlem
Skrivet av jbx:

Tänkte höra om ni är högt rankade på några listor? Kanske top tre på en sträcka i WRC 7? Eller snabbast i världen att klara av Firewatch?

Själv har jag en antik variant, snabbaste tiden på Drake Lake, WaveRace 64. Fick ta kort på TVn, framkalla bilden och skicka in den med kuvert och frimärke till NintendoKlubben och så blev den publicerad i tidningen. Inte illa på den tiden när topplistor knappt existerade i spel.

Klådde tiderna för Super Mario Kart, Mario Circuit 1. Tog foto och skickade in till Nintendoklubben som höll lista på det

Var också med ett gäng vänner 1:a i EU för 4v4 i Wc3 RoC.
Dock är det inte lika tävlingsfyllt som 1v1, men lite roligt ändå.

Medlem

Tippar jag dött flest ggr på Ornstein & Smough i Dark Souls, men kan inte backa upp det!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lokander:

Snabbast i Sverige på MegaMan X om det räknas?
@NuZ Vad har du för tid?

Skapligt!!! <3 55:45 any% så är inte så himla vass

WR killen blev bannad förövrigt. Tror han splice’a


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Laddemannen:

Tippar jag dött flest ggr på Ornstein & Smough i Dark Souls, men kan inte backa upp det!

Git gud


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

123
Skriv svar