Days Gone-författaren: Klaga inte över uteblivna uppföljare om ni inte köper originalet till fullt pris

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Varför använder alla kids idag ordet fucking i varje mening ?

Men spelar det någon roll egentligen? Alltså, det är bara ett kraftord typ..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av ELF:

Precis, det är ju utvecklarna som dödar singleplayer marknaden, inte spelarna.
Känns ganska orimligt att köpa ett spel till fullpris för att sedan vänta i ett halvår innan man spelar det pga buggar och sedan se att priset har sjunkit. Då väntar man ju hellre med att köpa det.

Håller delvis med, men jag skulle nog säga "spelföretagen" istället för utvecklarna. Har flera kompisar som utvecklar spel, och kan säga att det knappast är deras fel att saker släpps ofärdiga och hackas upp. Om de högre upp lyssnat på dem så hade spelen visserligen tagit längre tid att utveckla, men de hade också varit mer kompletta när de släpps. Men jag tror också det var lite detta du menade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men spelar det någon roll egentligen? Alltså, det är bara ett kraftord typ..

Det tycker jag, man för sig inte så. Tyder på en väldigt dålig uppfostran.
Men det är klart alla är väl orten-wannabees i dagens samhälle.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Det tycker jag, man för sig inte så. Tyder på en väldigt dålig uppfostran.
Men det är klart alla är väl orten-wannabees i dagens samhälle.

Det är bara ord. Du hänger upp dig på fel saker
Men det är vad jag tycker.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

ELF
Medlem
Skrivet av Johlor:

Håller delvis med, men jag skulle nog säga "spelföretagen" istället för utvecklarna. Har flera kompisar som utvecklar spel, och kan säga att det knappast är deras fel att saker släpps ofärdiga och hackas upp. Om de högre upp lyssnat på dem så hade spelen visserligen tagit längre tid att utveckla, men de hade också varit mer kompletta när de släpps. Men jag tror också det var lite detta du menade.

Petitesser

Var spelföretaget jag menade.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Kan faktiskt hålla med honom till viss del. Spel är så dyra att utveckla att dom behöver få in pengar. Folk som bara väntar för att snåla in några hundra förstör för utvecklare. I det långa loppet resulterar det i sämre spel/säkra kort. Hade gärna sett att sony och andra körde samma taktik som Nintendo. Mer eller mindre aldrig rea på sina spel och reas dom är det små reor. Fast där körs det på extremt säkra kort ändå så svårt att säga.

Nintendo kör väl bara på säkra kort!? Det bästa de kan göra för att få 700kr för sina spel är att släppa dom buggfria och färdiga.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Nintendo kör väl bara på säkra kort!? Det bästa de kan göra för att få 700kr för sina spel är att släppa dom buggfria och färdiga.

Spaltoon var inte säker kort.
Breath of the Wild var inte säker kort.
Mario + Rabbids var inte säker kort.

Kan säkert lista fler spel, men Nintendo gör inte bara "rinse and repeat" spel. Även Zelda-titlar så gör dem den väldigt olik från tidigare spel, därmed inte säkert att det blir populärt.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Spaltoon var inte säker kort.
Breath of the Wild var inte säker kort.
Mario + Rabbids var inte säker kort.

Kan säkert lista fler spel, men Nintendo gör inte bara "rinse and repeat" spel. Även Zelda-titlar så gör dem den väldigt olik från tidigare spel, därmed inte säkert att det blir populärt.

Zelda är ett väl etablerat varumärke och Rabbids utvecklades av Ubisoft.
Jämför man det med Days gone som är ett helt nytt varumärke från en studio som gjort Syphon filter och PSP/Vita spel innan så är det ett betydligt osäkrare kort än dessa.

Splatoon kan du nog få poäng för dock.
Splatoon 1 har sålt 5 miljoner, vilket antagligen är rätt mycket lägre än Days gone.

När man läser på wikipedia så låter det lite konstigt att spelet skulle ha sålt dåligt, speciellt nära release.
Men Bend och Sony kanske räknade med någon form av dundersuccé, vilket också är väldigt konstigt för ett nytt varumärke, relativt urvattnat koncept och speciellt från den utvecklaren(med tanke på vad de släppt för spel innan).

"Despite mixed reviews, Days Gone was the best selling physical game in the United Kingdom in the week of release.[25] It went on to be the best-selling software release in all the format sales charts for three consecutive weeks.[26][27] Days Gone would also debut at the number one position in the retail charts in Switzerland, where it remain there for three consecutive weeks.[28][29][30]

In Japan, Days Gone outsold two other PlayStation 4 exclusive games at launch, God of War and Horizon Zero Dawn.[31] It went on to surpass the lifetime sales of God of War and another exclusive PlayStation 4 game, The Last Guardian.[32] In its first three days after launch, it sold approximately 114,319 physical units.[33]

In North America, Days Gone was the second best selling video game software for the month of April, behind Mortal Kombat 11. This marks Days Gone as the 7th highest debut in sales for a Sony-published title, and the best selling game developed by Bend Studio.[34]

Days Gone proceeded to become the second best-selling video game software in North America for April 2019. By June 2019, it was the eighth best-selling video game of the year.[35] It was the 19th best-selling game of 2019 in the US.[36]

According to game director Jeff Ross, Days Gone sold more copies than all of Bend Studio's previous games combined."

Googlar man på Days gone sales så kommer det upp massor med artiklar om hur bra det sålt.

Kanske var väldigt stora problem under utvecklingen, väldigt konstigt betéende från Sony annars.

Medlem

Köpte nu spelet för 60% av riktiga priset på steam nu under jul rean. Tycker det är väldigt konstigt att det inte har blivit något Days Gone 2, då spelet är riktigt bra, imo.

Skriv svar