GOG: Capcom såg inte syftet med att släppa de ursprungliga Resident Evil-spelen

Robot
GOG: Capcom såg inte syftet med att släppa de ursprungliga Resident Evil-spelen

Tyckte att remake-versionerna redan bjöd på en överlägsen upplevelse.

#Capcom, #Gog, #Resident-evil

Medlem

Det där är ju tokfel.
Originalen är väldigt speciella. Resident Evil från 1996 var först. Inte Resident Evil 0. Och defintivt inte remaken från 2002. Den är överarbetad och störtlöjlig.
RE2-remaken är bra, men saknar charmen och atmosfären som originalet från 1998 har.
Originalen är alltid viktigare än remakes.
Om det är såhär de resonerar på GOG så förstår jag varför det dröjer så innan Silent Hill dyker upp där.
Tragiskt

Sony borde skärpa sig och lägga upp dom på Store. Resident Evil Director's Cut och Dino Crisis finns ju redan där.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det där är ju tokfel.
Originalen är väldigt speciella. Resident Evil från 1996 var först. Inte Resident Evil 0. Och defintivt inte remaken från 2002. Den är överarbetad och störtlöjlig.
RE2-remaken är bra, men saknar charmen och atmosfären som originalet från 1998 har.
Om det är såhär de resonerar på GOG så förstår jag varför det dröjer så innan Silent Hill dyker upp där.
Tragiskt

Sony borde skärpa sig och lägga upp dom på Store. Resident Evil Director's Cut och Dino Crisis finns ju redan där.

Det var Capcom som resonerade så, inte GOG.

Det var GOG som ville släppa originalen. Vilket det senare också gjorde.

Medlem
Skrivet av Neroz:

Det var Capcom som resonerade så, inte GOG.

Det var GOG som ville släppa originalen. Vilket det senare också gjorde.

Du har rätt! Jag blev så upprörd så jag läste inte så noga
Förlåt, GOG.

Capcom har blivit helt snurriga.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det där är ju tokfel.
Tragiskt

Originaltrilogin finns på PS Store till PS5!

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Va? Kollade nu, du har rätt. När la de upp dom där? Jag vet att jag kollat tidigare ibland.
Tack

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det där är ju tokfel.
Tragiskt

En remake får aldrig det originalet hade. Själen i spelet är oftast helt borta. Jag är inte ett stort fan av remakes men spelar vissa.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Va? Kollade nu, du har rätt. När la de upp dom där? Jag vet att jag kollat tidigare ibland.
Tack

Tror de dök upp i somras.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Tror de dök upp i somras.

Det var som tusan Jag blev glad när Dino Crisis äntligen dök upp. Velat spela det igen, evigheter sen senast. Då blir det nog RE3 nu då.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Tack

Ca 2 månader sen! Så taggad på att ta mig an trilogin igen

signatur

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det var som tusan Jag blev glad när Dino Crisis äntligen dök upp. Velat spela det igen, evigheter sen senast. Då blir det nog RE3 nu då.

Ha så kul. För mig blir det nog mer bf6 i helgen.

Medlem

Har aldrig spelat orginalen.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Ca 2 månader sen! Så taggad på att ta mig an trilogin igen

Ja, de är speciella. Klassiska Resident Evil

Medlem
Skrivet av GustavA:

Ha så kul. För mig blir det nog mer bf6 i helgen.

Tack detsamma

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Är det fortfarande så att man måste skaffa ett amerikanskt ps-konto och köpa spelen där för att få 60Hz-versionen? Eller har de fixat så man kan välja?

Medlem
Skrivet av lonian:

Har aldrig spelat orginalen.

Nästan så jag är avundsjuk. Tänk att få uppleva dom för första gången igen

Medlem

Inget slår originalen.
Musiken och stämningen i de 3 första spelen är oslagbart. Minns inte en enda ton från remakes.

Helt underbar bandesign, stil och spleglädje i de spelen.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Nästan så jag är avundsjuk. Tänk att få uppleva dom för första gången igen

Lär aldrig hända, har ju kört remake versionerna.

Om det var 90 talet idag så visst.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Är det fortfarande så att man måste skaffa ett amerikanskt ps-konto och köpa spelen där för att få 60Hz-versionen? Eller har de fixat så man kan välja?

Osäker faktiskt! Hade ju varit nice att kunna välja. Men har inte köpt trilogin än

signatur

Medlem

Resident Evil Remake (Gamecube) håller jag nog som världens bästa skräckis. Nästan det perfekta spelet. Har bara spelat Playstation-originalet på Nintendo DS, och det var väl ärligt talat ganska risigt. Däremot håller jag Resident Evil 2-originalet väldigt högt, och det är ett mycket mycket bättre spel än RE2 Remaken.

Medlem
Skrivet av lonian:

Lär aldrig hända, har ju kört remake versionerna.

Om det var 90 talet idag så visst.

Sett några streamare som kört originalen, de var småglin när spelen först släpptes. De tyckte spelen var jättebra och de var livrädda

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Sett några streamare som kört originalen, de var småglin när spelen först släpptes. De tyckte spelen var jättebra och de var livrädda

Ja helt klart kör originalen du kommer inte ens våga spela igenom dom. Mycket mera fasa för pengarna 🫣😊

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Det är fortfarande 50 hertz på PS1-spelen.

signatur

Forumets Mega Drive-expert!

1
Skriv svar