GOG: Capcom såg inte syftet med att släppa de ursprungliga Resident Evil-spelen
Tyckte att remake-versionerna redan bjöd på en överlägsen upplevelse.
Det där är ju tokfel.
Originalen är väldigt speciella. Resident Evil från 1996 var först. Inte Resident Evil 0. Och defintivt inte remaken från 2002. Den är överarbetad och störtlöjlig.
RE2-remaken är bra, men saknar charmen och atmosfären som originalet från 1998 har.
Originalen är alltid viktigare än remakes.
Om det är såhär de resonerar på GOG så förstår jag varför det dröjer så innan Silent Hill dyker upp där.
Tragiskt
Sony borde skärpa sig och lägga upp dom på Store. Resident Evil Director's Cut och Dino Crisis finns ju redan där.
Det där är ju tokfel.
Originalen är väldigt speciella. Resident Evil från 1996 var först. Inte Resident Evil 0. Och defintivt inte remaken från 2002. Den är överarbetad och störtlöjlig.
RE2-remaken är bra, men saknar charmen och atmosfären som originalet från 1998 har.
Om det är såhär de resonerar på GOG så förstår jag varför det dröjer så innan Silent Hill dyker upp där.
Tragiskt
Sony borde skärpa sig och lägga upp dom på Store. Resident Evil Director's Cut och Dino Crisis finns ju redan där.
Det var Capcom som resonerade så, inte GOG.
Det var GOG som ville släppa originalen. Vilket det senare också gjorde.
Det var Capcom som resonerade så, inte GOG.
Det var GOG som ville släppa originalen. Vilket det senare också gjorde.
Du har rätt! Jag blev så upprörd så jag läste inte så noga
Förlåt, GOG.
Capcom har blivit helt snurriga.
Det där är ju tokfel.
Tragiskt
Originaltrilogin finns på PS Store till PS5!
Va? Kollade nu, du har rätt. När la de upp dom där? Jag vet att jag kollat tidigare ibland.
Tack
Det där är ju tokfel.
Tragiskt
En remake får aldrig det originalet hade. Själen i spelet är oftast helt borta. Jag är inte ett stort fan av remakes men spelar vissa.
Va? Kollade nu, du har rätt. När la de upp dom där? Jag vet att jag kollat tidigare ibland.
Tack
Tror de dök upp i somras.
Tror de dök upp i somras.
Det var som tusan Jag blev glad när Dino Crisis äntligen dök upp. Velat spela det igen, evigheter sen senast. Då blir det nog RE3 nu då.
Tack
Ca 2 månader sen! Så taggad på att ta mig an trilogin igen
Det var som tusan Jag blev glad när Dino Crisis äntligen dök upp. Velat spela det igen, evigheter sen senast. Då blir det nog RE3 nu då.
Ha så kul. För mig blir det nog mer bf6 i helgen.
Ca 2 månader sen! Så taggad på att ta mig an trilogin igen
Ja, de är speciella. Klassiska Resident Evil
Ha så kul. För mig blir det nog mer bf6 i helgen.
Tack detsamma
Är det fortfarande så att man måste skaffa ett amerikanskt ps-konto och köpa spelen där för att få 60Hz-versionen? Eller har de fixat så man kan välja?
Har aldrig spelat orginalen.
Nästan så jag är avundsjuk. Tänk att få uppleva dom för första gången igen
Nästan så jag är avundsjuk. Tänk att få uppleva dom för första gången igen
Lär aldrig hända, har ju kört remake versionerna.
Om det var 90 talet idag så visst.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Är det fortfarande så att man måste skaffa ett amerikanskt ps-konto och köpa spelen där för att få 60Hz-versionen? Eller har de fixat så man kan välja?
Osäker faktiskt! Hade ju varit nice att kunna välja. Men har inte köpt trilogin än
Resident Evil Remake (Gamecube) håller jag nog som världens bästa skräckis. Nästan det perfekta spelet. Har bara spelat Playstation-originalet på Nintendo DS, och det var väl ärligt talat ganska risigt. Däremot håller jag Resident Evil 2-originalet väldigt högt, och det är ett mycket mycket bättre spel än RE2 Remaken.
Lär aldrig hända, har ju kört remake versionerna.
Om det var 90 talet idag så visst.
Sett några streamare som kört originalen, de var småglin när spelen först släpptes. De tyckte spelen var jättebra och de var livrädda
Sett några streamare som kört originalen, de var småglin när spelen först släpptes. De tyckte spelen var jättebra och de var livrädda
Ja helt klart kör originalen du kommer inte ens våga spela igenom dom. Mycket mera fasa för pengarna 🫣😊
Det är fortfarande 50 hertz på PS1-spelen.
Forumets Mega Drive-expert!