Playstation VR2 kan kosta 7 390 kronor i Sverige
Du har inte spelat VR tidigare?
Jag har suttit många timmar trådat på min ergonomiska datorstol och lirat allt möjligt. Tro mig, sladden är irriterande.
Jag får typ först och främst sätta på headsetet, köra pass through så man ser genom kameran och sedan leda sladden på ett specifikt ställe mellan armstödet, men om jag plötsligt får för mig att ställa mig upp så är jag fast. Om man står upp och spelar tex Beat saber eller något annat så är det en konstant känsla av att sladden drar och sladdrar runt över golvet. En lösning är att skaffa någon montering i taket så att sladden hänger uppåt, då skulle det väl inte vara lika obekvämt men nu finns det ju möjlighet att Streama bilden direkt till datorn så jag tror på det, men har ju inte prövat trådlös vr ännu.
Njea, eller alltså tillräckligt för att få en uppfattning.
Jag känner typ att jag inte har skapat irritation om en sladd just för detta. Eftersom den är som den är. Jag såklart drömmer om allt trådlöst Ala AirPods. Bara sätta på och klart.
Men hjälmen måste väl bli tyngre, mer sensorer, batteri, mer processorkraft i själva hjälmen och då i sin tur väldigt mycket dyrare.
Vi får se, jag kanske mentalt bryts ned av sladden i mars och ångrar allt jag säger nu.