Fantasy-MMO:t Pax Dei släpps i early access denna månad
Att det kostar fullpris är väl inte särskilt konstigt egentligen. Det är en förhandsbokning som ger tillgång till early access, på samma sätt som BG3 gjorde, om jag förstått det rätt.
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Att det kostar fullpris är väl inte särskilt konstigt egentligen. Det är en förhandsbokning som ger tillgång till early access, på samma sätt som BG3 gjorde, om jag förstått det rätt.
Ja precis. Herregud, det är ett MMO där de flesta kommer sitta fastlimmade framför datorn i hundratals timmar.
I det sammanhanget är ju 500kr ingenting då spelet inte ens har en månadsavgift.
Memento Mori
Ja precis. Herregud, det är ett MMO där de flesta kommer sitta fastlimmade framför datorn i hundratals timmar.
I det sammanhanget är ju 500kr ingenting då spelet inte ens har en månadsavgift.
Efter release verkar det som att de ska ha någon slags avgift, men ja 500 känns verkligen inte "magstarkt"
"After release we plan to introduce, on top of the initial game purchase, a fee (subscription or similar) for on-going access to the game and plots."
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Så ännu ett "överlevnadsspel", är inte den marknaden rejält mättad vid det här laget.
Kanske på PC, men jag som konsol-spelare önskar det kom fler till oss!
Så ännu ett "överlevnadsspel", är inte den marknaden rejält mättad vid det här laget.
Som med de flesta andra spelkategorier så finns alltid plats för mer, så länge de är bra. Väntar själv på nåt nytt bra överlevnadsspel.
Problemet med dessa är att de ofta ligger i early access länge och man vill inte hoppa på för tidigt i risk att tröttna innan de fått in tillräckligt innehåll.
Verkligen inte, och det finns dessutom så sjukt mycket utrymme för förbättringar inom spelmekanik mm.
Kan inte annat än att hålla med.
Enligt mig känns som det kommer nya hela tiden men att det i princip är utan förändring, små små inkrement utöver det visuella som skiftar. Lite som när alla ville göra nya Wow, eller på samma sätt som alla Souls kloner.
Trist när det kommer nytt utan nyskapande, man bara apar efter.
Jag tror personligen det är en genre som har mycket stor potential till stor inlevelse och utveckling kring mekaniken. Det som gör att jag skippar många överlevnadsspel är att de ofta saknar en inspirerande setting. Jag väntar fortfarande på ett medeltida survivalspel eller ett som utspelar sig i Warhammer Fantasy.
De utvecklingsområden jag tror finns inom genren är definitivt förmågan att bygga en by som känns levande utan att man måste hantera minsta detalj (Medieval Dynasty har detta problem). Det andra stora området är också att lyckas få till survivalspel där man får in mer RPG, en story som faktiskt märks. Väldigt få (typ inget) överlevnadsspel där du faktiskt har en story där du träffar personer som påverkar en. De flesta är helt enkelt "Du har blivit bannlyst och måste överleva nu" och sen bygger man för att göra random grejer. Till sist har genren problem med bristande kvalitét spel, konstiga animationer, buggar och grafik som inte tilltalar.
Älskar denna genre men den behöver som sagt utvecklas lite för att växa.
Jag var lite sugen på ett nytt överlevnadspel men som sagt finns det just nu en sjukt mängd... Någon som har nått tips?
Spelade förrut Green Hell och forrest så de går bort.
Var lite inne på Enshroud eller nya Soulmask? någon som testat?
Är du själv skulle jag köra Enshrouded. Med grupp tror jag Soulmask blir roligare i längden.