Pc-version av Last of Us 2 klar sedan november, hävdar läcka

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Så vi som spelar spel ska drabbas av en serie, känns som utpressning ? kunde bry mig mindre om nån fånig tv serie

Jag utgår från hur hur företagen resonerar, det finns större sannolikhet att tjäna mer pengar om de har en framgångsrik tv-serie i ryggen. Att du inte bryr dig och tycker serien är fånig är helt okej men inte särskilt relevant utifrån deras perspektiv.

Skrivet av kingzla:

Därför att PC-versionerna är sämre ofta? Fallen order har permanent animationsjitter på PC tex. Förra spelet var väl också helt manglat på PC?

Så 5 lax för en ps5 och set and forget och få en version specialskapad för just din hårdvara? Deal.

Eller buggigt bajs på nåt för 16 tusen?

Fallen Order var väl inte speciellt bra på konsol heller om jag minns rätt, ingen aning om fall de har patchat eländet än, men det fick mig att avstå från köp när det kom (har ännu inte startat det).

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Nja det måste va en gigantiskt skillnad för man ska märka, små skillnader suddas lätt ut med att minnet inte är exakt.
Ska man sitte och jämföra bild mot bild så ja då kanske man ser skillnad.

Har man redan spelat spelet på konsol som sagt är det typ noll skäl att skaffa det till PC då det är väldigt storytungt, ja över 50% av spelet som är bra är just storyn och varför man orkar med den ibland mediokra gameplayet

Fast nu säger jag ju att det är gigantiskt kliv för mig som har spelat det förr. Om minnet inte är exakt spelar väl ingen roll om man även kan visa hur bra det ser ut från bild till bild.

2an Har jag redan kört på ps4, och det finns visst ett själ för mig att köpa det på pc vilket jag kommer att göra.

Sluta skriv vad jag ska tycka och tänka.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv
Skrivet av lonian:

Fast nu säger jag ju att det är gigantiskt kliv för mig som har spelat det förr. Om minnet inte är exakt spelar väl ingen roll om man även kan visa hur bra det ser ut från bild till bild.

2an Har jag redan kört på ps4, och det finns visst ett själ för mig att köpa det på pc vilket jag kommer att göra.

Sluta skriv vad jag ska tycka och tänka.

Du får tycka vad fan du vill, lol har inte sagt någe annat

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Du får tycka vad fan du vill, lol har inte sagt någe annat

Du skrev ju "Har man redan spelat spelet på konsol som sagt är det typ noll skäl att skaffa det till PC".

Du kan ju skriva att DU inte har anledning att göra det. Du utgick från att alla ska tycka som dig.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skrivet av Bojkott:

Det är vanligare än man tror. Timing är nyckeln till framgång.

Ja det känns väldigt logiskt. Bara att kolla på vad som hände med spelarantalet gällande Fallout efter att serien släpptes.

Medlem

Hoppas på att det inte är samma skojare som håller i portningen...
Att de ens släppte första spelet i det förskräckliga skick som var, var ju bedrövligt.

Ratchet n Clank, God of War och Horizon 2 var kanske inte "perfekta" portningar de heller från början. Men gled trots det som smör i jämförelse mot TLOU 1.

12
Skriv svar