Spelar du fortfarande på Playstation 4?

Robot
Spelar du fortfarande på Playstation 4?

Eller har du pensionerat trotjänaren?

#playstation, #playstation-4, #ps4

Medlem

Pensionerad sen länge. Orkade inte lyssna på den mer.

Medlem

Har aldrig spelat på en.

Medlem

Nej. Jag spelar inte på en PS4. Däremot spelar jag PS4-spel på PS5.

Medlem

Har en PS4 Pro kvar uppställd i spelrummet. Men det är PS5 Pro som snurrar idag.

Medlem

Det är fortfarande min primära konsol. Har inte uppgraderat till den nuvarande generationen än.

Medlem

Finns ingen anledning att ha både PS4 Pro och PS5 Pro inkopplad så jag kör bara med PS5 Pro idag men spelar fortfarande PS4 spel på den.

Medlem

Om jag inte hade haft den ekonomi jag har så hade nog min PS4 Pro fortfarande snurrat här hemma. För rent krasst har det inte kommit såpass många PS5-exklusiva spel, som motiverat ett byte.
Ändå sitter jag med en PS5 Pro 30th anniversary 😅

Medlem

PS4:an har flyttat in i grabbens rum där han emellanåt nöter Dark Souls 1-3.

Medlem

Jag skaffade den förra året, så den får allt kämpa på några år till. Jag lider ingen brist på saker att spela än så länge i alla fall!

Medlem

Den står inkopplad till tvn i sovrummet men den laddar så långsamt jämfört med series x eller pcn så för att undvika en stroke så spelar jag inte på den längre

Medlem

Ja, den spelar jag på rätt ofta. Senast Fear the Spotlight och Persona 4.

Medlem

Nope, inte på själva maskinen men jag lirar absolut PS4 titlar genom PlayStation 5 BC-mode. Mycket användbar funktion...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||

Medlem

Kör mest bilspel, snowrunner och farming simulator på den, senaste tiden. Har logitech ratt och side panel kopplat till den. Bra att ha som reserv också, utifall något händer med ps5.

Medlem

Kör min Ps4 Pro köpt begagnad för 2 papp.
Har inte köpt PS5 än. Får se om det blir nån eller om FF7 Rebirth kommer till switch 2 så man slipper.
Så jäkla dåligt utbud av unika titlar till PS5 så det känns inte ens nära värt det.

Medlem

Nepp, den gick i arv till sonen för lite drygt fyra år sedan.

Medlem

Har inte köpt mig någon PS5a än, så ja, spelar fortfarande på min PS4a

signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Bara om jag vill spela P.T. som av nån anledning är blockat på PS5

Medlem

Jag har inte spelat mycket på den sedan Dark Souls remastered, men återupplivade konsolen i oktober när jag köpte Death Stranding.
Just nu är det Metal Gear Solid 5 som gäller.
Får se om jag införskaffar del 2 och 3 i serien på PS4, eller om jag kör dem på PS2 i stället.

Medlem

Eftersom Ps5an löser ps4a spelen, åkte 4an upp i skåpet fort

Medlem

Använder fortfarande min 8,5 år gamla PS4 Slim en hel del som fortfarande är helt tyst, köpte ett spel till den på PS Store så sent som idag. Har fortfarande inte köpt en PS5 och det känns tveksamt att jag överhuvudtaget kommer att göra det. Hoppas att PS6an blir mer lockande.

Medlem

Min ps4 pro gick till sop tippen direkt när ps5 kom, hade ingen tid lägga upp annons på blocket. Så den som leta där blev säkert extra glad

Sålde min PS4 Pro när jag skaffade PS5, som jag sin tur sålde för köpet av PS5 Pro.
Men jag spelar fortfarande PS4-spel på den så klart.

signatur

00:00:02:42

Medlem

Yep, eller barnen har den som extra konsol.

Medlem

Har bara spelat en handfull spel på min PS4, blir inga fler TV-spel för mig, för lite bra titlar. Det skulle vara en PS5 Pro för att spela GTA6 om det inte släpps till PC samtidigt. Men kommer sälja den so fort GTA6 kommer till PC.

Nu ligger den nerpackad i kartongen sen en tid tillbaka. Nu använder vi enbart 5 + 5 pro.

Medlem

Kör ps4pro för allt ”playstation”, köpte ps5 och testade matrix demot, sedan dess har den bara stått avstängd, finns inget nytt som lockar på den. så ps4pro räcker gott o väl när det inte är pc…

Medlem

Jag kör min PS4a som blueray spelare till hemmabion. Köpte en PS5a när den kom och körde Elden ring men när jag märkte att den inte hade stöd för 3D blueray och den bara stod och samlade damm så sålde jag den då jag fick tillbaka alla pengar jag betalt för den.

Medlem
Skrivet av Real:

Kör ps4pro för allt ”playstation”, köpte ps5 och testade matrix demot, sedan dess har den bara stått avstängd, finns inget nytt som lockar på den. så ps4pro räcker gott o väl när det inte är pc…

Du köpte och sedan sålde ps5an igen? För annars finns det ingen logik 😎 Eller du köpte digital och har bara ps4 spel på skiva? 😁

Skrivet av Real:

Du vet väl att man kan spela PS4-spel på PS5, ofta med bättre prestanda och väldigt mycket tystare?

signatur

00:00:02:42

123
Skriv svar