Wuchang: Fallen Feathers

Medlem
Skrivet av ainatar:

Verkar sjukt ooptimerat som vanligt med nya spel/ue5. Inte ens FSR verkar stödjas. Sanslös utveckling...

Var som jag trodde. Blev att avinstallera direkt. Dumt att stödja utvecklare som tar en ooptimerad motor i grunden och bara kör på utan optimeringar. Nä blir tillbaka till Jedi Survivor istället som iallafall flyter på hyggligt nu efter några år och inte är ue5 som tur är...

Medlem

Hade inga problem med performance här, fast min dator typ bruteforcar all ooptimerad skit som devs håller på med numera, avinstallerade efter 30 min dock, fastnade inte alls, tebax te total war

Medlem

Gav det en timme innan det blev att avinstallera. Spelet är inte grafiskt imponerande nånstans men lider trots detta av extrema prestandaproblem. Inget ovanligt med UE5.

Medlem

Riktigt kul spel, gillar det skarpt

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelat det i några timmar nu. Helt okej. Bättre än typ Stellar Blade men inte lika bra som Lies of P

Medlem

Dödat 3 bossar nu och känner att det är roligt och att jag vill fortsätta. Performance på min Xbox X är mycket bra, har inte märkt av någon dipp än så det verkar bättre optimerat för konsoler än för PC. Jämförelse med Lies of P så är storyn inte lika bra, men gameplay är on-par enligt mig.

Medlem

Flöt ändå på helt okej för mig. Blev lite rädd för Steam recensionerna sa att det var ospelbart.

Svårt som fasen dock. Blev demolerad haha. #getgud

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

Spelat en liten bit. Hittils diggar jag det skarpt. Spelat med kinesiskt tal, vilket gör att det känns väldigt mycket som en blandning av crouching tiger, hidden dragon blandat med dark souls. Och hur kan man inte gilla det.

Medlem

köpte detta men har inte lyckats fastna.. dör man får man ju spela om evigheter tills man e tbx på samma ställe

Medlem
Skrivet av joejjeman:

köpte detta men har inte lyckats fastna.. dör man får man ju spela om evigheter tills man e tbx på samma ställe

Levlar du upp och blir bättre och bättre tar det inte evigheter. Spring igenom tills du hittar nästa staty så kan du teleportera dig tillbaka till tidigare områden.

Medlem

Då jag älskar Soulslikes (har åtminstone prövat de flesta inom genren) var detta givet i.o.m. Game Pass.

Efter någon dryg timmes spelande kan jag redan säga att jag gillar det skarpt. Välgjort. Alltifrån menysystem till röstskådespelarinsatser och grafik sitter där det ska. Gameplay, otvivelaktigt den mest kritiska delen inom genren, har en fin och lagom tung känsla helt i klass med de bästa.

Däremot blev jag snarare förvånad över hur unikt spelet känns jämfört med annat. Det är klart mer likt Sekiro än Dark Souls i gameplay, bara där sticker det ut. Även att man är låst till en och samma karaktär utan traditionella klasser känns också väldigt likt Sekiro. Hela mekaniken med madness/risk-reward och level-systemet adderar också till upplevelsen.

Kör förövrigt på min XSX med (än så länge) minimalt med tekniska problem.

Medlem

Från att ha varit väldigt enkelt så har man stött på en liten vägg känns det som. Det är en optional boss där det nog är tänkt att summona en NPC som hjälper, men det vägrar jag. Men det ska nog lösa sig, bara kötta på.

Två problem jag har med spelet är att man dricker alldeles för långsamt och man reser sig en aning för slött när man åkt ned på marken, skulle kunna finslipas lite.

Bossen i fråga

Bo Sorcerer(tror jag hon hette)

Edit: Nvm, hon åkte ned på tredje försöket idag. ;P

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gillar spelet, men har lagt det på is då prestandan är sämst. Stutter, både shader/transversal som inte går att få ordning på förstör upplevelsen.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Från att ha varit väldigt enkelt så har man stött på en liten vägg känns det som. Det är en optional boss där det nog är tänkt att summona en NPC som hjälper, men det vägrar jag. Men det ska nog lösa sig, bara kötta på.

Två problem jag har med spelet är att man dricker alldeles för långsamt och man reser sig en aning för slött när man åkt ned på marken, skulle kunna finslipas lite.

Bossen i fråga

Bo Sorcerer(tror jag hon hette)

Edit: Nvm, hon åkte ned på tredje försöket idag. ;P

Jag vet inte om jag missat något, eller har dålig build. Men jag tycker det är rätt svårt och måste ta väldigt många försök på de tre senaste bossarna( tror jag mött fem bossar hittils).
För referens så har jag klarat alla dark souls, Elden Ring och Sekiro.
Hittils har inte Wuchang varit enklare.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Jag vet inte om jag missat något, eller har dålig build. Men jag tycker det är rätt svårt och måste ta väldigt många försök på de tre senaste bossarna( tror jag mött fem bossar hittils).

Samma här har klarat DS 1-3 och ER och har fastnat på en boss. Bossen har så mycket bs för sig att man bara blir förbannad. 😆 Inte ens Malenia hade så mycket bs för sig. Få en stun med heavy attack i ryggen är så jävla random också.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Vet inte vad för build du kör, men tror nog det mesta går att använda. Bara kötta på och inte ge upp.

Ett tips är väl att testa nytt om det inte funkar, allt går ju att specca om gratis, även vapen-uppgraderingar. Sen kan det vara bra att sätta på sig gear med specifik resistance för den bossen.

Sen funkar vissa vapen-abilities bättre för vissa bossar, man kan bland annat låsa upp parry som funkar ypperligt mot vissa bossar(men funkar mycket sämre/knappt alls mot andra).

Jag kör lite av en eld-build just nu och bossen jag mötte sist smälte hårt av den. Jag tror han var svagare mot eld helt enkelt.

signatur

Medlem

Tog äntligen kål på en optional boss, en av dom senare i spelet. Ganska frustrerande boss, tog ett gäng försök. Eller, det är snarare frustrerande att det tar 18 år att dricka och resa på sig om man åker ned på marken. Men men, lär man sig mönstren så blir det ju såklart lättare(duh), men fortfarande stundtals väldigt frustrerande .

Fick en ganska cool utrustning från han iallafall.

Lägger i spoilertag då det är sent i spelet.

signatur

Medlem

Plockade Platinum igår. Har inte haft så här roligt med ett souls liknande spel sedan demon's souls och dark souls 1.
Fantastisk leveldesign och mysig stämning. En del bossar bjöd verkligen på utmaning också.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Instämmer! Spelet är helt enkelt suveränt kan jag med gott samvete säga efter ytterligare ett 10-tal timmars speltid.

Det är dock helt klart bland de, om inte t.o.m. det, allra svåraste spelet jag kört inom genren. Möjligen är Sekiro svårare. Återstår att se hur spelet utvecklar sig.

En sak de hade kunnat göra bättre är just att jämna ut svårighetsgraden en smula. Början är ärligt talat rätt lätt men sedan går det snabbt utför. I synnerhet en viss ”skill check”-boss sätter verkligen allt på sin ände. Och hittills har det inte direkt blivit lättare efter det.

Medlem
Skrivet av andreasanders:

Gav det en timme innan det blev att avinstallera. Spelet är inte grafiskt imponerande nånstans men lider trots detta av extrema prestandaproblem. Inget ovanligt med UE5.

jag tröttnade också efter några timmar. Spelade första banorna men jag hade framförallt svårt att urskilja saker. Det var väldigt plottrigt det mesta och det är säkert åldern som är emot mig men dessa designval tillsammans med trånga miljöer var ganska avtändande.

Det är som att gå tillbaka till darksouls 3 efter elden ring, något jag aldrig skulle göra XD

12
Skriv svar