Missa inte avtäckningen av Battlefield 6 i dag!
Ja det är ju alltid det. Tänkte på det när jag skrev också. Är krigen närmre oss nu? Eller är bara mediarapporteringen mer intensiv?
Det känns nog bara som det pga ukrainakriget och att det är 30 år sedan sist vi hade ett krig i europa. Det kanske räcker för att folk ska glömma. Tyvärr minskar antalet demokratier i världen så vi lär få se fler konflikter frammöver.
https://www.youtube.com/watch?v=OC0l4EVtGbQ MP gameplay . Ser bra ute älskar att man kan släppa i väg sina döda lagkamrater.
Tack för länken, ser intressant ut!
Blev lite konfunderad när du skrev att man kunde släpa iväg döda lagkamrater och vad poängen skulle vara med det, men det var alltså ”halvdöda” kamrater som väntar på att bli återupplivade igen.
Jag menar inte att märka ord men tolkade först som att de var stendöda utan möjlighet till återuppståndelse. Trevligt att den funktionen hittat till BF.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Men vill du ha Dolphin Dive som i de gamla klassiska Battlefield-spelen?
Det rättades till i patch och it was no more, så var bara ett problem ett kort tag. BF2042 har fortfarande problem och verkar inte fixas till innom en snar framtid.
Det känns nog bara som det pga ukrainakriget och att det är 30 år sedan sist vi hade ett krig i europa. Det kanske räcker för att folk ska glömma. Tyvärr minskar antalet demokratier i världen så vi lär få se fler konflikter frammöver.
Ja jag är ju 37 så jag har såklart inget minne av krig i Europa. Kanske är det
Ja jag är ju 37 så jag har såklart inget minne av krig i Europa. Kanske är det
Inbördeskriget i Jugoslavien bör du kanske minnas
OnT: Fantastiskt bra och roligt gällande MP Rush av vad jag kan se
Ars longa, vita brevis
Inbördeskriget i Jugoslavien bör du kanske minnas
OnT: Fantastiskt bra och roligt gällande MP Rush av vad jag kan se
Jag var så liten då så jag har inga konkreta minnen alls. Man var inte så påläst i småbarnsåldern.
Pepp på spelet iallafall!
Hoppas de får till en underhållande SP-upplevelse, MP-shooters finns ju en uppsjö men SP... där är man mer svältfödd. Inte minst om man vill ha en bra sådan.
Kul CV90-cameo i trailern för övrigt. ^^ Nej, jag är inte alls MÖPig som identifierade den på en knapp sekund. Sch. 😅
Undrar dock vad den gör där. Verkar ju vara USA mot någon inte särskilt definierad sydostasiatisk grupp. (Originellt. /s)
Screenshot och referensbild - blir jäkla tydligt när man lägger dem sida vid sida ^^:
<Uppladdad bildlänk>
Fast om vi ska vara ärlig? Battlefield har väl aldrig haft bra SP-kampanjer? De har väl nästan alltid bara känts som en ursäkt till att ge oss några banor så vi kan lära oss spelet. De som har haft hyfsade kampanjer är ju Bad Company-serien...men den serien verkar vi ju inte få något mer av...
"Writer and Fighter"
Fast om vi ska vara ärlig? Battlefield har väl aldrig haft bra SP-kampanjer? De har väl nästan alltid bara känts som en ursäkt till att ge oss några banor så vi kan lära oss spelet. De som har haft hyfsade kampanjer är ju Bad Company-serien...men den serien verkar vi ju inte få något mer av...
BF3 tyckte jag utan tvekan var helt okej, Bad Company plus tvåan var definitivt bra.
CoD å sin sida har tappat greppet rätt bra (körde nyss igenom BO:CW), från att ha varit riktigt bra på SP-sidan i ettan och tvåan (jag körde inte konsolsidospåret, EDIT: CoD 3 alltså), fram till MW och första BO. Med tanke på hur få konkurrenter det finns som inte går mer åt RPG-hållet (STALKER, Fallout, m.fl.) hade det varit riktigt intressant att få se en vettig SP FPS som inte är totalt arkadig (DOOM) eller mer milsim (ARMA), utan något mellanting.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
BF3 tyckte jag utan tvekan var helt okej, Bad Company plus tvåan var definitivt bra.
CoD å sin sida har tappat greppet rätt bra (körde nyss igenom BO:CW), från att ha varit riktigt bra på SP-sidan i ettan och tvåan (jag körde inte konsolsidospåren), fram till MW och första BO. Med tanke på hur få konkurrenter det finns som inte går mer åt RPG-hållet (STALKER, Fallout, m.fl.) hade det varit riktigt intressant att få se en vettig SP FPS som inte är totalt arkadig (DOOM) eller mer milsim (ARMA), utan något mellanting.
Trean var helt ok också även om jag totalt glömt vad den handlade om. Minns att flyguppdragen var kul. Men 2an hade väl ingen kampanj? Som jag minns det så var Bad Company lite tänkt som BF för konsol och då lanserade de singelplayer kampajen. I BF2 hade man ett sololäge men det var bottar på vanliga banorna.
"Writer and Fighter"
Trean var helt ok också även om jag totalt glömt vad den handlade om. Minns att flyguppdragen var kul. Men 2an hade väl ingen kampanj? Som jag minns det så var Bad Company lite tänkt som BF för konsol och då lanserade de singelplayer kampajen. I BF2 hade man ett sololäge men det var bottar på vanliga banorna.
Korrekt, 1942 och BF2 hade ingen renodlad SP.
"Ettan och tvåan" var ju apropå CoD. Konsolsidospåret jag menade där var CoD 3, som enbart släpptes till konsoler. Bad Company släpptes ju också bara till konsoler, men jag är glad att tvåan kom till PC, det var bra.
Korrekt, 1942 och BF2 hade ingen renodlad SP.
"Ettan och tvåan" var ju apropå CoD. Konsolsidospåret jag menade där var CoD 3, som enbart släpptes till konsoler. Bad Company släpptes ju också bara till konsoler, men jag är glad att tvåan kom till PC, det var bra.
Aaah Bad Company 1 och 2!! Ja, jag läste lite snabbt
"Writer and Fighter"
Aaah Bad Company 1 och 2!! Ja, jag läste lite snabbt
Nja, jag tänkte väl på Call of Duty 1 och 2 i jämförelsen. 😅 De hade i allra högsta grad single player.
BC 1 och 2 hade ju också i allra högsta grad det, medan de första BF-spelen var renodlade MP-spel.
Men jag tycker BF hämtade sig bra med just BF3 och Bad Company-spelen (spelade det första lite hos en konsol-ägande pleb kompis), medan Call of Duty... Modern Warfare var bra, första Black Ops var okej. Sen tycker jag det varit klart mediokert.
Nja, jag tänkte väl på Call of Duty 1 och 2 i jämförelsen. 😅 De hade i allra högsta grad single player.
BC 1 och 2 hade ju också i allra högsta grad det, medan de första BF-spelen var renodlade MP-spel.
Men jag tycker BF hämtade sig bra med just BF3 och Bad Company-spelen (spelade det första lite hos en konsol-ägande pleb kompis), medan Call of Duty... Modern Warfare var bra, första Black Ops var okej. Sen tycker jag det varit klart mediokert.
Ah ok! Ja CoD är som du säger i högsta grad single player.
Cod är ju lite på räls och det har det väl egentligen alltid varit, bara att det mer styrda berättandet kändes mer nytt i början av serien. Jag tycker MW trilogin (första) är bra och så gillar jag delar av Black Ops-serien, men där emellan är det en hel massa spel som jag inte ens minns något av.
Jag förstår inte varför vi inte får ett nytt Bad Company, jag gillar verkligen de spelen.
"Writer and Fighter"
Ah ok! Ja CoD är som du säger i högsta grad single player.
Cod är ju lite på räls och det har det väl egentligen alltid varit, bara att det mer styrda berättandet kändes mer nytt i början av serien. Jag tycker MW trilogin (första) är bra och så gillar jag delar av Black Ops-serien, men där emellan är det en hel massa spel som jag inte ens minns något av.
Jag förstår inte varför vi inte får ett nytt Bad Company, jag gillar verkligen de spelen.
Fast numera är ju CoDs fokus också MP till extremt stor del. Det är säsonger och tusen game modes och map packs, skins, ranks och fan och hans moster. :/ Visst, jag förstår det - det är en stor målgrupp (och således... pengar!), men det är trist att man blir mer svältfödd på bra SP-upplevelser istället. I början kändes det som en lite mer jämn fördelning mellan SP och MP i CoD-spelen, det var matiga och långa SP-kampanjer på flera fronter i de första spelen, men MP spelades också flitigt av många.
Enig gällande Bad Company. Minns fortfarande en del trailers/teasers. 😅
För att inte nämna:
Påminner mig själv ibland med att fortfarande citera "I thought he was, you know... embedded." 😅