Battlefield 6-betan är den största öppna Battlefield-beta någonsin enligt EA

Medlem
Skrivet av tr1stam:

Riktigt nöjd med betan! Är så ledsen att Rush introduceras i nästa beta, samt en ny karta, och jag älskar verkligen Rush, fast då är man inte i Sverige utan utomlands och njuter av solen! Attans på den tajmingen!

Detta spel är så klart ett givet köp för mig! Hoppas man får spela med fler FZ och SweC rävar

Breakthrough är nästan samma sak, men inte lika kaotiskt på en karta med 64 spelare

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Skulle detta hända, ur med grafikkortet om du har iGPU på CPUn och starta om datorn
Borde komma upp på skärmen att du har konfiguerat det fel
Men får du fortfarande ingen bild så ta bort CMOS batteriet på moderkortet i tio minuter

Exakt sånt skit jag inte (potentiellt) orkar hålla på med bara för att få ett spel att fungera.

När man behöver gå in i Bios så känns det som att de har fallerat i sitt tänk

Medlem
Skrivet av caracarn:

Exakt sånt skit jag inte (potentiellt) orkar hålla på med bara för att få ett spel att fungera.

När man behöver gå in i Bios så känns det som att de har fallerat i sitt tänk

Fast dom har ju tänkt att försvåra för fuskare. Visst kommer det inte stoppa fusket helt då dom alltid hittar på nytt skit, men lyckas dom få bort en liten del är det ju bara positivt.

Så svårt är det inte att följa instruktionerna och sätta på Secure Boot. ;/

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Satt och funderade själv om det handlar om att kartorna är för små, det är för många spelare, eller att man respawnar för fort. Finns mängder med sätt man skulle kunna lösa det på.

Jag hade nog önskat att det var mindre spelare och en liten respawn timer, inte för lång dock.

Det du nämnde + minst 5 sec innan man kan "Release" så folk tvingas vänta på revive skulle vara nice, Märkte att om man väntar lite på revive så verkar ens "respawn timer" fortfarande ticka i bakgrunden, vilket är ett trevligt incitament till att vänta lite.

Skulle helst se att man kanske har 15-20 sec respawn timer totalt och under hela den tiden kan man revivas, ingen early release alls. Tickets är super viktiga och spelar ingen roll hur mycket spelet förklarar eller understryker att ett tappat liv är en tappad ticket, Så pass många spelare skiter fullständigt i att vinna dom vill bara tillbaka till skjutandet så snabbt som möjligt så dom releasar ASAP oavsett om det är en medic 2m ifrån eller ej.

Medlem
Skrivet av Gen:

Som tur var handlar det bara om några få click i BIOS Tar inte mer än 2 minuter.

Tyvärr var det inte så enkelt i mitt fall. Skulle vara tvungen att fippla med partionen på C:, och det gick inte via windows powershell. Har inte möjlighet att formatera C: eller göra allt med en tredjepartsprogramvara just nu

Gen
Medlem
Skrivet av nightshark115:

Tyvärr var det inte så enkelt i mitt fall. Skulle vara tvungen att fippla med partionen på C:, och det gick inte via windows powershell. Har inte möjlighet att formatera C: eller göra allt med en tredjepartsprogramvara just nu

Aha, du behöver konvertera filsystemet? Det ska finnas ett sätt att göra det i Windows men det kräver lite jobb. Har för mig jag gjorde det nån gång för längesedan.

Medlem

Störde mig lite på att "Quit to main menu" inte avbryter matchmaking. Som om man blir tvingad att gå in i nästa game innan man kan avbryta.

Introsekvenserna till varje karta och briefings kan man slopa, totalt onödigt.

I övrigt är det kul och känns väldigt mycket BF4, märks även att många från spelarbasen inte spelat BF4 då dessa inte tenderar till att prestera lika bra.

signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Då var betan över för egen del (ska sova)!
Det har verkligen varit en bergodalbana känslomässigt.
Till en början gillade jag det inte alls, tyckte det kändes mer som ett COD och jag var arg och frustrerad men det var något med spelet som gjorde att jag ändå ville spela mer hela tiden. Det var som svart kaffe, beskt och inte speciellt gott i början men efter ett tag börjar man känna av aromerna. Jag hoppas innerligt att dom stora banorna är bra och roliga att spela och att dom storsatsar på att släppa många fler banor.

BF6 har en bra grund tycker jag men den stora svagheten hittils är banorna.

Skriv svar