Cronos: The New Dawn

Skribent
Skrivet av AndyZedd:

Instängd i en lägenhet med boss? halvboss? Finns bensindunkar man kan skjuta på och låta honom brinna likaså har man en torch på Men det gör så liten skada på honom Inga livampuller att finna ingen ammo
Man försöker med charge på varje skott och headshot
Död och ny laddning då man hoppas att det ligger bättre loot ,för det är inte samma varje gång utan lite olika varje gång ,vilket kan vara positivt Har du riktigt otur så är en del av lådorna tomma
Du kan inte undkomma denna strid du måste ta honom Hade jag kunnat fly åtminstone,,,,,,
Det är frustration av den högre skolan ,otroligt dåligt
Det känns ofta som man inte ges en chans att fixa det

Spelet är otroligt bra annars , bra ljud , atmosfär m.m
Men jag kommer lägga ned nu och hoppas på patchar som kan fixa lite saker som behövs fixas

Edit Envis som en åsna man är lyckades jag till slut
Kommer fick vila på det och hoppas patch fixar balansering

Den där jäveln svor jag orimligt mycket åt. Striden kändes alldeles för random och att man ska ha tur med lådorna för att klara striden då du är instängd med fanskapet. Samma "boss" dyker upp som vanliga fiender senare men då kan man fly åtminstone.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tog lite väl länge före det börja hända något. Hell is Us hade samma problem tog för fan för länge före det hände nånting.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Instängd i en lägenhet med boss? halvboss? Finns bensindunkar man kan skjuta på och låta honom brinna likaså har man en torch på Men det gör så liten skada på honom Inga livampuller att finna ingen ammo
Man försöker med charge på varje skott och headshot
Död och ny laddning då man hoppas att det ligger bättre loot ,för det är inte samma varje gång utan lite olika varje gång ,vilket kan vara positivt Har du riktigt otur så är en del av lådorna tomma
Du kan inte undkomma denna strid du måste ta honom Hade jag kunnat fly åtminstone,,,,,,
Det är frustration av den högre skolan ,otroligt dåligt
Det känns ofta som man inte ges en chans att fixa det

Spelet är otroligt bra annars , bra ljud , atmosfär m.m
Men jag kommer lägga ned nu och hoppas på patchar som kan fixa lite saker som behövs fixas

Edit Envis som en åsna man är lyckades jag till slut
Kommer fick vila på det och hoppas patch fixar balansering

Vi får hoppas på det, då det känns som många har samma upplevelse som du.

Medlem

Nu har jag inte spelat Cronos men som jag förstår det ska man kunna utnyttja miljön en hel del för att minimera antal ammunition man använder. Är svårt att förstå svårighetsgraden av en recension då man spelar så otroligt olika, vilket kan vara avgörande om ett spel är omöjligt eller bara svårt. Låter skumt att man ska bli tvungen att ladda om spelet för att ammon är slut.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Den där jäveln svor jag orimligt mycket åt. Striden kändes alldeles för random och att man ska ha tur med lådorna för att klara striden då du är instängd med fanskapet. Samma "boss" dyker upp som vanliga fiender senare men då kan man fly åtminstone.

Jo katten bredvid mig lärde sig några nya ord 😁

Edit: Ett stor frustration är att på vissa ställen kommer det flera fiender ,har du ont om ammo och letar efter tunnor att bränna Man hinner inte ,ofta dör man pga att det är tomt i mynningen
Jag hoppas verkligen de balanserar det hela snart eller gärna patchar in ett easy mode e,d Atmosfären är top notch och man är hela tiden på helspänn,utsatt,ensam,

Skribent
Skrivet av Ninami:

Nu har jag inte spelat Cronos men som jag förstår det ska man kunna utnyttja miljön en hel del för att minimera antal ammunition man använder. Är svårt att förstå svårighetsgraden av en recension då man spelar så otroligt olika, vilket kan vara avgörande om ett spel är omöjligt eller bara svårt. Låter skumt att man ska bli tvungen att ladda om spelet för att ammon är slut.

Det enda som du kan utnyttja miljömässigt är tunnor som gör att fiender börjar brinna och blir "stunnade" en kort stund och tar lite skada. Men skadan är så liten att det du möjligen sparar en eller två kulor. Men man måste nästan spara tunnorna så du kan skjuta dem efter fienderna är döda och bränna upp liken. Annars så kan någon annan fiende och suga i sig liken och bli ännu svårare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Den där jäveln svor jag orimligt mycket åt. Striden kändes alldeles för random och att man ska ha tur med lådorna för att klara striden då du är instängd med fanskapet. Samma "boss" dyker upp som vanliga fiender senare men då kan man fly åtminstone.

Skrivet av AndyZedd:

Jo katten bredvid mig lärde sig några nya ord 😁

Fan, ni börjar skrämma upp en på allvar nu 😁😅.
Jag har fått spela långsamt, då äldsta barnet ska vara med och att vi turas om. Barnet verkar dock leta efter svårighet i spelet, då barnet brukar tömma skotten i dockor och annat dött för att sedan börja slåss med knogjärn på och dansa runt de riktiga monstren. Att det här är samma unge som för lite mer än ett år sedan tyckte att Mega Man spelen till NES var för svåra, har jag lite svårt att greppa 🤓🎮🎮.

Skribent
Skrivet av AELDSTAR:

Fan, ni börjar skrämma upp en på allvar nu 😁😅.
Jag har fått spela långsamt, då äldsta barnet ska vara med och att vi turas om. Barnet verkar dock leta efter svårighet i spelet, då barnet brukar tömma skotten i dockor och annat dött för att sedan börja slåss med knogjärn på och dansa runt de riktiga monstren. Att det här är samma unge som för lite mer än ett år sedan tyckte att Mega Man spelen till NES var för svåra, har jag lite svårt att greppa 🤓🎮🎮.

Klarar din avkomma den bossen med knogjärnet skickar jag en kexchoklad 😁


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Klarar din avkomma den bossen med knogjärnet skickar jag en kexchoklad 😁

Klarar barnet bossen, så blir det dyr och lyxig sushi plus live stream 😁😎. Barnet gör det ondskefullt svårt för mig utan skott i pistolen, så till den grad att jag överväger att spela på en egen fil för att komma någonstans.

Medlem

Det verkar som Switch 2 versionen är genomarbetad med ett gott resultat. Så både Star Wars Outlaws och Cronos fungerar ypperligt på Switch 2 - en bra indikation för framtidens tredjepartsspel. 🥰

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Det verkar som Switch 2 versionen är genomarbetad med ett gott resultat. Så både Star Wars Outlaws och Cronos fungerar ypperligt på Switch 2 - en bra indikation för framtidens tredjepartsspel. 🥰

Verkligen. Riktigt kul för spelare på Nintendos platform om de kan räkna med mer eller mindre de flesta tredjepartsspel för en tid framöver.
Intressant att Nintendo blivit allt mer intressanta för spelutvecklare igen medan stora utvecklare öppet kritiserar Sony och "PS5-barriären", kanske en del i att Sony sägs göra en Switch-kopia med PS6. Playstation är trots allt inte relevant i Japan längre och konsoler liknar reguljära datorer allt mer.
Att Bloober satsar på Switch 2 känns logiskt i och med att spelutveckling börjar nå ett moget tak och de tekniska sprången framåt inte är lika självklara längre.

Skribent
Skrivet av AELDSTAR:

Verkligen. Riktigt kul för spelare på Nintendos platform om de kan räkna med mer eller mindre de flesta tredjepartsspel för en tid framöver.
Intressant att Nintendo blivit allt mer intressanta för spelutvecklare igen medan stora utvecklare öppet kritiserar Sony och "PS5-barriären", kanske en del i att Sony sägs göra en Switch-kopia med PS6. Playstation är trots allt inte relevant i Japan längre och konsoler liknar reguljära datorer allt mer.
Att Bloober satsar på Switch 2 känns logiskt i och med att spelutveckling börjar nå ett moget tak och de tekniska sprången framåt inte är lika självklara längre.

Utvecklarna har alltid varit intresserad att vara där spelarna är. Till och med WiiU hade ju inledningsvis bra tredjepartsstöd när den lanserades men när spelarna inte var på tåget så hoppade tredjepartsstödet av också. Man såg ju att utvecklarna var skeptiska till Switch i början också på grund av WiiU men hoppade på tåget när de såg att konsolen sålde drivor. Nu när Switch 2 är här så vill många vara med från början då Switch sålde bra och Switch 2 också har en bra inledande försäljning.

Sen som du säger så är inte de tekniska sprången så stora mellan konsolgenerationerna längre. Liksom jämför nu och när spelen gick från 2D till 3D.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Utvecklarna har alltid varit intresserad att vara där spelarna är. Till och med WiiU hade ju inledningsvis bra tredjepartsstöd när den lanserades men när spelarna inte var på tåget så hoppade tredjepartsstödet av också. Man såg ju att utvecklarna var skeptiska till Switch i början också på grund av WiiU men hoppade på tåget när de såg att konsolen sålde drivor. Nu när Switch 2 är här så vill många vara med från början då Switch sålde bra och Switch 2 också har en bra inledande försäljning.

Sen som du säger så är inte de tekniska sprången så stora mellan konsolgenerationerna längre. Liksom jämför nu och när spelen gick från 2D till 3D.

Så är det, utvecklarna vill att deras spel spelas.
Sen är flest antal sålda enheter av ett format inte likställt med att ett spel per automatik kommer att ha störst framgång där även om sannolikheten är hög för att försäljningen blir högre på det bäst säljande formatet.
"Taket" inom hårdvara kommer att tvinga utvecklare att vara mer kreativa.

12
Skriv svar