No Man's Sky når sin bästa Steam-siffra på 9 år

Robot
No Man's Sky når sin bästa Steam-siffra på 9 år
Medlem

skulle vara roligt att spela om det inte körde som skit. kan knappt hålla 60fps i 1080p med en 7900XTX och 9800X3D

Geeks Gaming
Skrivet av Tusske:

skulle vara roligt att spela om det inte körde som skit. kan knappt hålla 60fps i 1080p med en 7900XTX och 9800X3D

Får du nog se över din dator. 120+ fps 1440p Ultra utan framegen. 5070ti och 9800x3d. Och då är detta på en planet med extremt mycket partikel effekter.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Får du nog se över din dator. 120+ fps 1440p Ultra utan framegen. 5070ti och 9800x3d. Och då är detta på en planet med extremt mycket partikel effekter.

Klarar av alla andra nya spel i 120+fps. Spelade nyss igenom MGS3 Delta i 120fps som example. Tror bara no man sky hatar AMD GPUs

Medlem

Köpte nyss Switch 2 versionen för 219:-. Den är på rea fortfarande så passa på!

Första gången-spelare här. Gillar det och tycker det flyter på rätt bra hittills

Medlem

mkt kul att dom fortsätter än idag med gratis uppdateringar. snacka om att göra rätt för sig!

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Tusske:

Wut? Jag kör 7900XTX och en 9800X3D på en 4K skärm med allt på ultra och ligger ju typ på 115 fps

Medlem
Skrivet av Tusske:

Jag kör Ultra/High 1440p @ +120fps med 7900XTX och 5800X3D

Medlem

Det var lite hackigt och buggigt emellanåt igår när jag och en kompis startade upp den nya expeditionen. Men det var väldigt kul att se hur välbefolkad den var. Gillar byggandet av rymdskepp otroligt mycket, längtat efter det i det här spelet!

Medlem
Skrivet av synapskollaps:

Jag kör Ultra/High 1440p @ +120fps med 7900XTX och 5800X3D

:/ min pc är väll trasig då

Geeks Gaming
Skrivet av Tusske:

:/ min pc är väll trasig då

Testa köra det med kommandona -NoCache -force-vulkan i steam

Medlem

Lite tråkigt att man inte kan köra de expeditioner man missat, ogillar verkligen meningslös FOMO i spel... Men det var kul att bygga sitt eget skepp, det har verkligen saknats.

Känns som att Starfield är totalt meningslöst nu.

signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Testpilot

Spelade en sväng vid lanseringen. Fastnade i en loop av att dö om och om igen utan att ens kunna laga skeppet, aldrig begärt återbetalning så snabbt. Plockade dock upp spelet nu igen nio år senare, och det är mycket roligare än vad jag minns att det var! Inte bara faktumet att jag faktiskt får spela spelet, utan har genuint roligt med att lära mig alla system och utforska planeter

Skrivet av Tusske:

Känns som det är något fel från ditt håll (maskinen, installation e.t.c.). Ligger på låst 120 FPS med en 7600X och ett RX 9070 XT i 4K UHD med mix av High/Ultra. Med en 5900X och ett RTX 3090 Ti pendlar jag mellan 90-140 FPS på Ultra i 1440p UW. Nu använder jag visserligen uppskalning satt till kvalitetsläget i båda fallen, men det borde inte ge den dramatiska skillnaden du upplever.

Skulle i ditt läge testa att ominstallera spelet, det kan inte skada att installera om drivrutinerna heller för att rensa ur inställningar och cache-filer. Glöm inte att avinstallera de gamla drivarna med DDU innan du installerar de nya fräscha igen. Alternativt kan du testa att köra "-NoCache -force-vulkan" som Steam launch-kommandon.

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< R5 7600X | 32GB 6400 MT/s | RX 9070 XT >

Medlem

Mycket bättre spel än vid launch. Tog till och med platinum. Däremot tycker jag att spelet känns trögt och gammalt då det är låst i sin engine. Blir väldigt tröttsamt att samla material. Den är questsen rätt tråkiga.

Medlem
Skrivet av Tusske:

Jag spelar det fint med en gtx1080..

Medlem
Skrivet av zmowz:

Jag kör det helt okej med ett GTX 980. :-/

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av zmowz:

Coolt 👍 fungerar fortfarande inte bra för mig

Roligt och snyggt spel, extra kul att kunna spela tillsammans oavsett plattform.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av zmowz:

1070 gtx 8gb vram, funkar skitbra

signatur

//monster

Medlem

Kör en Intel Pentium II 333, får inte 120fps. Får testa att installera om lite drivisar.

Medlem

Kul att äntligen kunna ratta runt riktiga skepp. Tyvärr har det medfört en hel del grafikbuggar men det fixar de säkert under hösten.

Medlem

Jag har seriekopplat några potatisar till en diod, 1p, jag får 120fps.

1
Skriv svar