Lenovos bärbara Legion Go 2 får OLED-skärm (och jobbigare pris)
Bärbart för mig är typ Super Pocket/Evercade och 3DS. De idag såkallade bärbara är ju helt gigantiska. Den dagen det kommer en Switch light mini så köper jag direkt.
Vad gäller denna maskin så tror jag att den är för dyr för att bli annat än en nisch-produkt, men inget fel i det heller.
Galet, snart kommer väl en telefon kosta 20 000kr.
1# FZ Troll
Galet, snart kommer väl en telefon kosta 20 000kr.
Men du kan välja att köpa en billigare modell som fortfarande är bra och håller i många år. Det är inte 2009 längre där toppmodellerna är helt utdaterad och skitseg efter ett eller två år.
Intressant utveckling, Lenovo kan tänkas att ha en stor marknad i Asien, Xbox fortsätter att expandera som plattform och flytta fram positionerna tillsammans med Lenovo, Asus och rentav flera. Nintendo kan vänta sig konkurrens framöver och Sony ligger i dagsläget hopplöst på efterkälken i Japan, vilket skulle motivera Sonys skäl till att Playstation 6 ryktas bli en Switch-kopia.
Av de bärbara enheterna upplever jag Steam Deck som minst attraktiv och Switch 2 som mest attraktiv.
Jag har också noterat något intressant i att spelare på exempelvis Platstation 5 som spelar Xbox spel och därmed får ett Xbox-konto/Gamertag, tycks få sina Trophies i andra tredjepartsspel konverterade till Gamerscore i sin Xbox profil sömlöst, så spelarens "progress" eller achievments går inte förlorade vid byte av spelmaskin. Rätt häftigt ändå.
Jag har också noterat något intressant i att spelare på exempelvis Platstation 5 som spelar Xbox spel och därmed får ett Xbox-konto/Gamertag, tycks få sina Trophies i andra tredjepartsspel konverterade till Gamerscore i sin Xbox profil sömlöst, så spelarens "progress" eller achievments går inte förlorade vid byte av spelmaskin. Rätt häftigt ändå.
Det låter ju helt lysande!
Dock inget som verkar funka för mig. Kollade på Forza Horizon 5 som jag kört ett par timmar på Xbox men snart gjort allt på ps5.
Finns inget på min Xbox profil som visar det.
Kan inte minnas att något av Xbox spelen jag har på ps5 sagt något om att länka till min profil på Xbox.
Har jag gjort något fel?
“All thinking people are atheists.”
Fin maskin och man känner ett visst habegär men priset är saftigt minst sagt. Switch 2 ter sig billig i jämförelse.
Å andra sidan kostar nya Iphone 17 Pro Max 2TB 28995:-..
Köper folk mobiler i de prisklasserna kontant eller abonnemang?
Kanske även dessa konsoler borde kunna säljas på avbetalning i så fall.
Själv förstår jag dock inte vitsen med avtagbara kontroller på såna här PC handhealds.
Av de bärbara enheterna upplever jag Steam Deck som minst attraktiv och Switch 2 som mest attraktiv.
Steam deck är väl ändå vinnaren bland PC handhealds. Nintendo switch/Switch 2 är något annat.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Har en Rog Ally idag (dom låg på 9495:- vid släppet för 2 år sedan) och har absolut inte ångrat det köpet. Det enda jag egentligen saknat är större batteri och större skärm. Det tycks denna maskin råda bot på. Så hade absolut inte haft något mot att ha en
(Men då får jag allt sälja min Ally först.)
Det låter ju helt lysande!
Dock inget som verkar funka för mig. Kollade på Forza Horizon 5 som jag kört ett par timmar på Xbox men snart gjort allt på ps5.
Finns inget på min Xbox profil som visar det.
Kan inte minnas att något av Xbox spelen jag har på ps5 sagt något om att länka till min profil på Xbox.
Har jag gjort något fel?
Jag vet inte ännu, försöker få lite mer insyn i det hela. Jag har spelat Gears of War Reloaded med en rad Playstation spelare, som inte har spelat på en Xbox tidigare och ändå har en väldigt hög gamerscore på sitt Xbox konto, men det verkar inte vara för alla, så kanske något som är på gång. Det vore bra om spelare för längesedan kunde byta sömlöst mellan olika plattformar, kanske inte något Sony eller Microsoft vill såklart men ändå.
När man tänker efter så borde det vara en no brainer för spelarna att ha den möjligheten, då det handlar om lite data, är också bra ur ett konkurrensperspektiv.
Själv förstår jag dock inte vitsen med avtagbara kontroller på såna här PC handhealds.
Steam deck är väl ändå vinnaren bland PC handhealds. Nintendo switch/Switch 2 är något annat.
Jag kan tänka mig att avtagbara kontroller har med slitage att göra.
Steam deck är säkert vinnaren bland PC handhelds, det är bara inte mitt förstahandsval så att säga. ^^
Jag tror att Lenovo (kinesiskt) konkurrensmässigt har en bättre chans på Asiens marknad och framförallt Kinas inre marknad, men det är spekulation.
Just mobiler i dom dyrare prisklasser tar nog många abonnemang där man betalar av på månadsfakturan då man kan få lite rabatt om man binder sig ibland. Elektronik kan man också ta på avbetalning men brukar inte vara lika fördelaktigt som på mobiler.
Är det inte Xbox som har en avbetalnings-variant på deras konsoler förresten? Kanske bara gäller USA.
Steam deck är säkert vinnaren bland PC handhelds, det är bara inte mitt förstahandsval så att säga. ^^
Jag äger både Switch 2 och Steam deck. Skulle jag bara få välja en av dem blir det väldigt tufft val faktiskt.
Använder min Steam Deck mer än Switch 2, men eftersom jag ändå har en dator så måste jag ju ha en Nintendokonsol så ja, då får jag nog välja Switch 2 ändå.
Spelar ju dock enbart Nintendos egna exklusiva spel och det kommer väl minst 1-2 spel om året som jag köper fysiskt exemplar av.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Plötsligt känns priset för Switch 2 inte helt orimligt... Och den presterar ju otroligt bra med tanke på strömförsörjning och hur slimmad den är. Och min Retroid som klarar att spela GamePass tillräckligt bra kostar bara en bråkdel av detta, och den har också Oled och 1080p.
Visst, väldigt fin maskinspec, men ganska få som har behov av denna för bärbart spelande. Och särskilt snygg är den inte. Jag tröttnade snabbt på min Steam Deck som jag tyckte var för stor, klumpig och högljudda fläktar som ändå inte lyckades hålla maskinen sval.
Plötsligt känns priset för Switch 2 inte helt orimligt... Och den presterar ju otroligt bra med tanke på strömförsörjning och hur slimmad den är. Och min Retroid som klarar att spela GamePass tillräckligt bra kostar bara en bråkdel av detta, och den har också Oled och 1080p.
Visst, väldigt fin maskinspec, men ganska få som har behov av denna för bärbart spelande. Och särskilt snygg är den inte. Jag tröttnade snabbt på min Steam Deck som jag tyckte var för stor, klumpig och högljudda fläktar som ändå inte lyckades hålla maskinen sval.
Ja det går ju att få en bra handhållen emulatormaskin som spelar spel upp till Dreamcast/PS2 och Gamecube för 2500kr (eller ännu mindre). Detta med bra skärmkvalité, solida kontroller samt bra byggkvalité.
Känns som framtidens bärbara spelande kommer få förlita sig på streaming (som du nämner i Retroid-exemplet). Att trycka in svindyra komponenter för att kunna köra Silksong på bussen känns inte som en bra lösning. Alla nyare bärbara PC-maskiner blir extremt mycket en nischprodukt när priset hamnar på sådana här fantasisummor.