Nintendo Direct – dags för Metroid Prime 4-datum?
Är det bara jag eller känns det som att det är rejäl speltorka på Nintendo just nu? Mestadels remakes, rereleases och enklare partyspel och spel för de yngre.
Tyckte själv att det här var Directen man väntat på!
Det kommer bli många köp under 2026... Yoshi-spelet såg urmysigt ut, en Pokémon-version av Dragon Quest Builder (typ) blir kul och Fire Emblem är alltid Fire Emblem. Glömmer säkert något nu bland alla spel som visades.
Ska köpa Pokémon ZA, Metroid Prime 4, Age of imprisonment och Kirby Air Riders, så även hösten är fullbokad.
Var också lite förvånad över att de släpper ett nytt Mario Tennis, istället för en Switch 2 edition.
Är det bara jag eller känns det som att det är rejäl speltorka på Nintendo just nu? Mestadels remakes, rereleases och enklare partyspel och spel för de yngre.
Inte för att det spelar så stor roll för just mig som sitter med Silksong och Cyberpunk men jag håller med. Rätt svag start för switch 2.
Visst såg väl Metroid jävligt dåligt ut? Jaja, blir säkert ett bra spel men det var inte ens snyggt med switchmått mätt.
Inte för att det spelar så stor roll för just mig som sitter med Silksong och Cyberpunk men jag håller med. Rätt svag start för switch 2.
Visst såg väl Metroid jävligt dåligt ut? Jaja, blir säkert ett bra spel men det var inte ens snyggt med switchmått mätt.
Ja den öppna öken-delen på hojen såg bedrövlig ut. Är lite orolig över kvalitén nu måste jag säga. Såg ut som en alpha-version.
Många utvecklare passar ju på att utannonsera sina redan utannonserade spel till Switch 2. Tänker som RE9 och jag tror detta kommer fortgå lite. Sen är det en del re-releaser förstås.
Men annars så fick vi ett nytt Fire Emblem, Nytt Yoshi, Mario Tennis och så datum för Prime 4. Nintendo lägger ju sällan ut alla korten på bordet direkt utan det är max ett eller två storspel i taget och sedan låter de utannonserade spelen få ta plats i rampljuset. De håller alltid igen lite mer marknadsföringsmässigt jämfört med Sony och Microsoft.
Jag tycker Prime 4 ser bra ut, men each to their own.
"Writer and Fighter"
Helt sanslöst taggad på Fire Emblem.
Sedan Z-A, Age of Imprisonment, Metroid Prime, Yoshi, Dragon Quest VII och Pokopia. Ungefär i den ordningen vilket väl är ungefärlig releaseordning med. Resident Evil 9 på Switch 2 kom faktiskt som en överraskning. Vet inte om det blir att spela det på den, förmodligen inte (PC), men det lade bara till grädde på moset.
Det är en helt fullspäckad höst/vår på Switch 2. Xbox och Playstation (som alla fall har Yotei) har inte ens en lista att erbjuda. Fattar _inte_ hur det kan vara så få releaser på de plattformarna. Nästan obefintligt. 8/10 vill väl bara spela CoD, Fortnite, FC och Minecraft på dessa.
Visserligen längesen Odyssey kom ut så det borde ju vara dags snart men jag tror dom väntar tills nästa år med att visa upp ett nytt Mario för att inte konkurrera med Donkey Kong Bananza.
Du hade rätt
Prime 4 - Vad var det vi fick se egentligen? Jag var förberedd mentalt på att det kunde bli ett litet expriment med open world, men Extreme G-MC också det var mer än vad jag klarade av. Liiite skeptisk och orolig nu...
Ja det verkar inte ha samma sköna atmosfär som första prime, men oavsett så skall det spelas igenom
Oja. Allt retrostudios gjort har ju typ varit fantastiskt så tror nog detta blir bra men lite rynk på näsan och skeptisk till vad Nintendo kan få för sig att lägga upp för riktlinjer.
Har väntat lite över 18 år nu då jag senast satt laddad vid release med ett nytt prime så spelas ska det definitivt oavsett
Många utvecklare passar ju på att utannonsera sina redan utannonserade spel till Switch 2. Tänker som RE9 och jag tror detta kommer fortgå lite. Sen är det en del re-releaser förstås.
Men annars så fick vi ett nytt Fire Emblem, Nytt Yoshi, Mario Tennis och så datum för Prime 4. Nintendo lägger ju sällan ut alla korten på bordet direkt utan det är max ett eller två storspel i taget och sedan låter de utannonserade spelen få ta plats i rampljuset. De håller alltid igen lite mer marknadsföringsmässigt jämfört med Sony och Microsoft.
Jag tycker Prime 4 ser bra ut, men each to their own.
Missade visst starten…. Kul med Galaxy 2, tråkigt att behöva köpa 1:an igen (?). Annars tyckte jag det var sådär. Tennis såg rätt skoj ut men det mest låg till våren. R9 såg riktigt bra ut men det kommer nog spelas på något annat. Fire Embleem har jag inte kört. Kanske borde ge det en chans. Har förra uppdaterats för switch 2?
Vill så gärna att Prime 4 ska bli bra men det jag fick var ett kort klipp som såg rätt illa ut.
Missade visst starten…. Kul med Galaxy 2, tråkigt att behöva köpa 1:an igen (?). Annars tyckte jag det var sådär. Tennis såg rätt skoj ut men det mest låg till våren. R9 såg riktigt bra ut men det kommer nog spelas på något annat. Fire Embleem har jag inte kört. Kanske borde ge det en chans. Har förra uppdaterats för switch 2?
Vill så gärna att Prime 4 ska bli bra men det jag fick var ett kort klipp som såg rätt illa ut.
Fire Emblem Three Houses borde du spela även om det är ett Switch 1-spel. Helt fantastiskt på alla vis. Att det nog inte är uppdaterat för Switch 2 spelar ingen roll då det är omgångsbaserade strider.
"Writer and Fighter"
Kul med Galaxy 2, tråkigt att behöva köpa 1:an igen (?).
Det kommer vara tillgängligt separat på Eshop också, inte bara ihop med Galaxy 1.