Dragon Quest 7 får en ny modern remake
PSX-originalet är vansinnigt långt, undras om de kommer korta ner det lite eller strömlinjeforma det. I originalversionen tog det ju några timmar innan man kom till sin första strid, liksom. Inledningen snabbades ju upp redan till 3DS-versionen, gissar på att detta blir ännu lite mer "moderniserat".
PSX-originalet är vansinnigt långt, undras om de kommer korta ner det lite eller strömlinjeforma det. I originalversionen tog det ju några timmar innan man kom till sin första strid, liksom. Inledningen snabbades ju upp redan till 3DS-versionen, gissar på att detta blir ännu lite mer "moderniserat".
Jag tror de lär ha snabbat upp spelet lite för idag (hur bra det än är) så är det nästan jobbigt långt och det finns ställen som går att snabba lite utan att man förstör spelet.
"Writer and Fighter"
Jag tror de lär ha snabbat upp spelet lite för idag (hur bra det än är) så är det nästan jobbigt långt och det finns ställen som går att snabba lite utan att man förstör spelet.
Definitivt. Även om jag gillar det så är originalet aldrig något jag lär spela om, det är antagligen det längsta jrpg-spelet som gjorts. Harvade runt i det en hel sommar, då det begav sig. De skulle lätt kunna klippa 20-25h speltid utan att det knappt skulle märkas.
Fränt för oss som aldrig spelade originalet, är dock inte så jätte sugen o sitta flera månader med 1 spel oavsett hur bra det är. Jag ledsnar ändå...
Tvärt om för mig, jag kan utan problem spela ett spel i månader om det är bra nog. Så jag tror jag skall kika på originalet till PSX