Dead Space-skaparen hoppas på att få göra en uppföljare under EAs nya ägare

Robot
Dead Space-skaparen hoppas på att få göra en uppföljare under EAs nya ägare

Kan vi få ett Dead Space 4 under nya EA?

#Dead-Space, #EA

Medlem

Försiktigt optimistiskt men reserverar mig också att det kan gå och bli värre, det är en ju en stor utgift för nya köparna så dem vill ju ha inkomst direkt än att ta nya risker med existerande IPs som sålt dåligt.

signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nya ägaren kommer att döda The Sims,Skate,Mass Effect m.m.
EA får inte ett enda öre av mig om det sker

signatur

PEACE✌️

Medlem

Extremt skeptisk till dom nya ägarna av EA. Men om dom går med på ett DS4 och det blir ett renodlat singel player utan en massa micro transaktioner så är iaf jag på. Nyss lirat om remaken och DS2.

Medlem

Kan hända att vi får uppföljare. Men bara om det går att pumpa ut det AI genererat. Nya ägarna vill dramatiskt öka vinsten genom att dramatiskt minska utvecklingskostnader med hjälp av AI. Det som kostar hos de studios som finns hos EA är utvecklarnas löner.

Så vi kommer se dramatiska "effektiviseringar" där mängder av perosnal får gå men man kommer ställa enorma krav på de som blir kvar att de skall fortsätta släppa spel med minst samma tempo och dra in minst lika mycket pengar. Men med hjälp av AI. De minskade lönekostnaderna tillsammans med den bibehållna takten på produktion skall då ge dem den här ökade vinsten.

Som vanligt förstår inte kostymnissar med MBAs hur AI fungerar. Det ses bara som den ultimata lösningen att öka vinstmarginalen.

Nej. Det brukar bli en handfull bra spel, sedan går det utför, och man ser ju vad Glen syftar på, att kommersialisera det ännu mer. Spel är konst, och så fort man blandar in pengar i smeten blir det bara smörja.

signatur
Slaget: Team FZ

Tycker det vore riktigt nice om han fick chansen igen. Callisto var fantastiskt även om det behövt lite mer tid i ugnen, ändå lätt snyggaste spelet 2022. Bara några mindre korrigeringar som att inte släppt på last-gen så man kunnat skippa så mycket trånga passager, lite mer tid för unika bossar, annars är ju spelet riktigt bra som det är och grymt atmosfäriskt.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

EA får inte ett enda öra av mig om det sker

Varför tror du det? Bioware har redan dödat Mass Effect och sina andra varumärken så kan inte bli värre.

Medlem

Är tveksam då man läste ju att dead space remaken sålde inte så bra men hoppas kan man alltid.

Medlem

Dom borde fixa dead space remake så att det inte finns stutter, kanske det säljer bättre.
Vore även trevligt med dead space 2 remake.

Ja jag hoppas på Dead space 4 även om Isaac inte skulle vara med.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Dom borde fixa dead space remake så att det inte finns stutter, kanske det säljer bättre.
Vore även trevligt med dead space 2 remake.

Ja jag hoppas på Dead space 4 även om Isaac inte skulle vara med.

Skulle krypa en Danmarks-lång sträcka över krossat glas och hockey pulver för en Dead Space 2 Remake!

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Kan hända att vi får uppföljare. Men bara om det går att pumpa ut det AI genererat. Nya ägarna vill dramatiskt öka vinsten genom att dramatiskt minska utvecklingskostnader med hjälp av AI. Det som kostar hos de studios som finns hos EA är utvecklarnas löner.

Så vi kommer se dramatiska "effektiviseringar" där mängder av perosnal får gå men man kommer ställa enorma krav på de som blir kvar att de skall fortsätta släppa spel med minst samma tempo och dra in minst lika mycket pengar. Men med hjälp av AI. De minskade lönekostnaderna tillsammans med den bibehållna takten på produktion skall då ge dem den här ökade vinsten.

Som vanligt förstår inte kostymnissar med MBAs hur AI fungerar. Det ses bara som den ultimata lösningen att öka vinstmarginalen.

Det är bara att hoppas på att EA säljer av sig merparten av deras IPn till mer seriösa aktörer i sådana fall. Det skulle väl ge dem rätt så snabb avkastning och ett ypperligt tillfälle till att börja generera sina AI-spel, helst till mobil då.

Medlem

Jag vill definitivt ha mera Dead Space, jag rankar DS1 och framför allt DS2 skyhögt, så jag hoppas Schofield lyckas med planerna.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

EA får inte ett enda öra av mig om det sker

EA har redan dödat allt i sin väg. Jag står fortfarande över kistan och gråter över hur de kunde mörda Dragon Age som de gjorde. Ny ägare är mer än väkommen. BF6 är undantag, men det var under tvång och en djävla effort då även BF serien höll på att gå i graven.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Är tveksam då man läste ju att dead space remaken sålde inte så bra men hoppas kan man alltid.

Problemet är att dom ville ha fullpris för spelet. Det var ju ingen trilogi heller, dp hade det varit annorlunda.

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av FZ:

I en intervju med IGN berättar han har dock inte han inte get upp hoppet och hoppas nu att de nya ägarna ska ge honom en ny chans:

Fort ska det gå...

signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Fort ska det gå...

Kanske bara var lite överförfriskad?

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Gnällkuk

Inte tänkt på det tidigare, men Dead Space hade nog gjort sig bra som tv-serie. Typ lite åt The Expanse-hållet. Potentialen finns till skillnad från hälften av alla spel som blir film/serier och är någon helt "ologisk" titel som typ Mahjong-HD.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - MSI 32" MPG 322URX - Acer Predator XB271HU - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Ser gärna ett nytt IP men i samma stil som Dead Space

1
Skriv svar