Inaktiv
Skrivet av dosman:

Man tycker att Israel borde lyckas med att inte döda så många oskyldiga civila och mer än 50 hiz bollah-medlemmar med tanke på hur bra vapen de har.

Krig min vän. Civila dör, precis som i Irak.

Och angående FN grejen... tror nog det var nån som ville göra slut på FN gubbarna... eftersom Israelerna kontaktades 10 gånger av FN men slutade inte.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Medlem
Skrivet av dosman:

Jo men grejen är att både USA och Israel påstår att deras vapen är så precisa och exakta.

Vad får dig att tro att de inte träffade det de ville? De kanske inte visste eller fattade vad det var de sköt mot, de har kvinnor i armén du vet så det kan gå hur som helst.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av dosman:

Jo men grejen är att både USA och Israel påstår att deras vapen är så precisa och exakta.

Vad får dig att tro att de inte träffade det de ville? De kanske inte visste eller fattade vad det var de sköt mot, de har kvinnor i armén du vet så det kan gå hur som helst.

Bästa inlägget hittills.


signatur

yolo

Inaktiv

Jävla tönt!

Medlem
Skrivet av reset2:
Skrivet av dosman:

Man tycker att Israel borde lyckas med att inte döda så många oskyldiga civila och mer än 50 hiz bollah-medlemmar med tanke på hur bra vapen de har.

Krig min vän. Civila dör, precis som i Irak.

Och angående FN grejen... tror nog det var nån som ville göra slut på FN gubbarna... eftersom Israelerna kontaktades 10 gånger av FN men slutade inte.

dessutom har det området varit FN's under en lång tid, så visst visste Israel att det var FN dom sköt mot, och skulle dom av någon outgrundlig anledning ändå inte vetat att FN arbetade inom det området så lär dom ha sett på sina satellitbilder de cirka tio meter stora bokstäverna "UN" som är "skriver i marken"...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Jävla tönt!

Då nödvändighetshalten i dina poster allt som oftast är totalt obefintlig, föreslår jag att du i framtiden inte deltar i några mer diskussioner.

Medlem

"Israeliska bomber dödade minst 54 människor, av dem 37 barn, när israeliskt flyg anföll byar i södra Libanon tidigt på söndagen."

Terrorister mot terrorister.

Medlem
Skrivet av andman:

"Israeliska bomber dödade minst 54 människor, av dem 37 barn, när israeliskt flyg anföll byar i södra Libanon tidigt på söndagen."

Terrorister mot terrorister.

eller terrorister mot barn


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Varför är alla jämt emot mej här på FZ?:(

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Varför är alla jämt emot mej här på FZ?:(

Kan väl inte vara dina uttalanden?

Skrivet av Nelinho:

Om ni nu är så jävla smarta varför sitter ni inte i samma rum som Putin, Bush och Blair och diskuterar detta med dom??

Skrivet av Nelinho:

Jävla tönt!

Skrivet av Nelinho:

Jag slår vad om att jag är bättre än er alla här på att stava!

Skrivet av Nelinho:

... Du är oxå en datornörd då. Och varför i helvete ska ni alltid ifrågasätta allting. Det är nog df du bara pratar med folk på fz. Du har ju skrivit över 2000 inlägg börjar lukta sociopat här.. sniff


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem
Skrivet av ScarFace:
Skrivet av andman:

"Israeliska bomber dödade minst 54 människor, av dem 37 barn, när israeliskt flyg anföll byar i södra Libanon tidigt på söndagen."

Terrorister mot terrorister.

eller terrorister mot barn

Bara så att det inte missförstås - menar förstås inte att de civila som dödas av israeliska bomber är terrorister.

Inaktiv
Skrivet av andman:

"Israeliska bomber dödade minst 54 människor, av dem 37 barn, när israeliskt flyg anföll byar i södra Libanon tidigt på söndagen."

Terrorister mot terrorister.

Det var ett misstag. Terrorister dödar ju inte av misstag.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

frågan är bara, hur gör dom misstag när de bombar?
man har ju fått se film efter film proppaganda tal efter proppaganda tal där de skryter om hur träffsäkra deras vapen är.
träffa en ruta på andra sidan jorden osv..
så man kan ju undra, hur man gör misstag, om nu deras vapen är så jekla bra..


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Vet inte. Kanske fick underrättelser som inte stämde? Fan vet jag. Och vad för filmer snackar du om? Ice, finns inget vapen som kan träffa en ruta på andra sidan jorden utan att ta ut hela kvarteret/staden.

Edit:
"Israel anklagade Hizbollah för att använda civila libaneser som levande sköldar.

Den israeliska militären uppgav att man för flera dagar sedan uppmanat invånarna i Kana att lämna staden. Enligt israelerna angreps Kana eftersom Hizbollah sköt raketer från staden mot norra Israel.

- Hizbollah använde byn Kana som en bas för att avfyra raketer och är ansvarig för att det här området är en stridszon, sade armétalesmannen Jacob Dalal till AFP."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=562122&previou...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

jag förstog ditt inlägg andman. ville bara poängtera lite.

skönt med 2 dagars vapenvila nu iaf efter massakern.
hoppas den håller


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

jag förstog ditt inlägg andman. ville bara poängtera lite.

skönt med 2 dagars vapenvila nu iaf efter massakern.
hoppas den håller

Herregud. Man kan tycka vad man vill om denna konflikt, men när folk använder ord som massaker, folkmord, den nya förintelsen etc, är man ute och cyklar.

Alla krig är hemska och grymma, men man behöver inte trivialisera saker och ting för egen vinning.

Jag är fruktansvärt trött på detta eviga tjat om mellanöstern. Hoppas det finns möjlighet att filtrera sina nyheter i framtiden.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

Hoppas det finns möjlighet att filtrera sina nyheter i framtiden.

självcensur?

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av Nelinho:

Varför är alla jämt emot mej här på FZ?:(

Kan väl inte vara dina uttalanden?

Skrivet av Nelinho:

Om ni nu är så jävla smarta varför sitter ni inte i samma rum som Putin, Bush och Blair och diskuterar detta med dom??

Skrivet av Nelinho:

Jävla tönt!

Skrivet av Nelinho:

Jag slår vad om att jag är bättre än er alla här på att stava!

Skrivet av Nelinho:

... Du är oxå en datornörd då. Och varför i helvete ska ni alltid ifrågasätta allting. Det är nog df du bara pratar med folk på fz. Du har ju skrivit över 2000 inlägg börjar lukta sociopat här.. sniff

haha har faktiskt kollat in vad nelinho har skrivit under sin tid här roande läsning dock ;P

Dock så måste jag säga att jag är väldigt trött och lättroad just nu

MFC
Medlem

Det rövslickeri som pågår i Israel - Libanen - konflikten är av sällan skådad magnitud..

Halva europa är bruna runt munnen och resten vågar inte säga eller göra något.

USA skickar vapen till Israel
USA bistår med humanitära resurser
USA lägger in veto för FN-resolutioner mot Israel
USA agerar diplomater i konflikten.

Israel gör vad dom är bäst på. Bombar och dödar!

Resten, fördömmer men vill få till en diplomatisk lösning. Ja, det är klart. USA backar ju upp Israel så ingen vågar göra annat än att med enbart ord fördömma.

Diplomati löser många problem men just nu tänker man "Vi låter Israel bomba färdigt sedan kör vi igång diskussionerna".

Inte ens FN är säkra för Israels bomber. Hade det varit en annan nation i trakten vi pratat om hade USA bombat sönder landet, Nato ingripit och Europa skickat trupper.

Så snuskigt krig så man mår illa och det värsta av allt är att alla sitter och tittar på.. kan dra vissa paralleller till balkan-konflikten.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jo en viss parallell kan man göra till Balkan. Den gången var USA inte nämnvärt intresserade av att hjälpa Bosnien.

Det som står klart sedan länge, och desto ännu klarare nu, är USAs fullkomliga makt. Ingen kan göra något, inte FN, inte EU, inte Kina, inte Ryssland. Kofi Annan gör bort sig gång på gång. Om han ärligt talar om för världsamfundet, att:"Här står jag med tummen i röven, och kan inte göra ett skit tills USA ändrat sig", så skulle han bli mer trovärdig.

Det bästa i min mening vore att evakuera alla som bor i sandlådan, släppa 10000 vätebomber i regionen, och skicka judarna till Grönland istället. Då kanske vi får se inuiter som spränger sig till döds för att komma till fiskparadiset istället.

Same shit different names.

Medlem

Problemet är väl att fn är uppbyggt med usla regler,
Plus att det är väl 2-3länder i fn som har större veto rätt än andra om jag inte missminner mig.

Fn har ju tjänat ut sin roll, det behöver en stor omgruppering typ.

Sen tror jag det ligger mer bakom att man inte är mer konkreta i sin kritik än att dom är rädda för usa.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Problemet är väl att fn är uppbyggt med usla regler,
Plus att det är väl 2-3länder i fn som har större veto rätt än andra om jag inte missminner mig.

Fn har ju tjänat ut sin roll, det behöver en stor omgruppering typ.

Sen tror jag det ligger mer bakom att man inte är mer konkreta i sin kritik än att dom är rädda för usa.

"Väst" skulle ändå kunna uppnå majoritet i säkerhetsrådet utan veto.

Om dagens utveckling fortsätter, så är det fullt möjligt att de kontinentala organisationerna, Afrikas Förbund, EU etc, blir organisatoriskt starkare än FN.
FN skapades ju efter andra världskriget, folk runtom i världen verkar ha glömt varför.

MFC
Medlem

Veto i FNs säkerhetsråd infördes väl för att säkerställa att ingen majoritet av desperatat diktaturer hittade på något dumt utan de "stores" medtycke.. tanken är god men det är det som håller FN i schack.. och det faktum att FN snart enbart spelar en roll som diplomatisk aktör och inget annat.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av ScarFace:

jag förstog ditt inlägg andman. ville bara poängtera lite.

skönt med 2 dagars vapenvila nu iaf efter massakern.
hoppas den håller

Herregud. Man kan tycka vad man vill om denna konflikt, men när folk använder ord som massaker, folkmord, den nya förintelsen etc, är man ute och cyklar.

Alla krig är hemska och grymma, men man behöver inte trivialisera saker och ting för egen vinning.

Jag är fruktansvärt trött på detta eviga tjat om mellanöstern. Hoppas det finns möjlighet att filtrera sina nyheter i framtiden.

enligt mig är det en massaker. jag tror israel visste vad dom bombade och du har ingen rätt att säga att jag har fel. eller du kanske är högt uppsatt i Israels regering?

om du är så jävla trött på mellanöstern kanske du ska sluta diskutera i denna tråden. jag ger dig samma råd som du gav nelinho


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Klart han har rätt att säga att du har fel, du är uppenbarligen förvirrad.

Om du vill påstå att de tex medvetet bombade ett hus där civila fanns i källaren för att få döda massa barn, glöm inte att presentera bevis.

(Notera då först följande: Huset träffades inte, bomben landade på ett mål bredvid. Smällen gjorde huset högst instabilt. Huset kollapsade uppemot 6 timmar senare.)

Medlem

hur ska han kunna sig till mig att jag har fel när han själv inte vet sanningen. jag sa inte att det var så jag sa att ENLIGT MIG var det så.

Här kommer bevisen som jag vill att alla ska tro på:

[tom ruta]

nej exakt du trodde väl endå inte att jag har bevis på att Israel medvetet dödar 37 barn?
men jag får endå tro på vad jag vill och ingen kan säga till mig att inte göra det.

i detta fallet KAN han faktist inte säga att jag har fel och jag kan inte säga att han har fel.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

hur ska han kunna sig till mig att jag har fel när han själv inte vet sanningen. jag sa inte att det var så jag sa att ENLIGT MIG var det så.

Här kommer bevisen som jag vill att alla ska tro på:

[tom ruta]

nej exakt du trodde väl endå inte att jag har bevis på att Israel medvetet dödar 37 barn?
men jag får endå tro på vad jag vill och ingen kan säga till mig att inte göra det.

i detta fallet KAN han faktist inte säga att jag har fel och jag kan inte säga att han har fel.

Med den logiken så antar jag att du tror på ufos och tomten också.

Och han KAN med all rätt säga att du har fel, du borde inte missbruka ord som massaker.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

eftersom att jag tror att israel gjorde detta med flit så kan jag visst använda ordet massaker. ni tror på vad ni vill och jag tror på vad jag vill.

och nej ja tror inte på tomten längre, nu tror jag på Grinchen istället.
och jag är heller inte så självisk att jag tror att vi är de enda intelligenta livsformerna i hela universum.
är jag dum i huvudet nu?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av ScarFace:

hur ska han kunna sig till mig att jag har fel när han själv inte vet sanningen. jag sa inte att det var så jag sa att ENLIGT MIG var det så.

Här kommer bevisen som jag vill att alla ska tro på:

[tom ruta]

nej exakt du trodde väl endå inte att jag har bevis på att Israel medvetet dödar 37 barn?
men jag får endå tro på vad jag vill och ingen kan säga till mig att inte göra det.

i detta fallet KAN han faktist inte säga att jag har fel och jag kan inte säga att han har fel.

Med den logiken så antar jag att du tror på ufos och tomten också.

Och han KAN med all rätt säga att du har fel, du borde inte missbruka ord som massaker.

missbruka? och vart går gränsen för massaker enligt dig då? 10 30 100?

eller menar du att det inte räknas som massaker för att det var en bomb släppt från ett flygplan och inte "menat?" att döda små barn? förstår inte upplys mig du som verkar veta allt..


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Skriv svar