Medlem

Ja glöm för helvete inte att skriva rätt, det som e viktigt i denna tråden ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av the wookiee:

dosman: Vad får du namnet Hizb Allah från? Organisationen heter Hizbollah.

Hizb = Parti
Allah = Gud

Guds Parti. Jag skriver inte Guds Parti som Gidspurti utan som Guds Parti.

Bara för att CNN/Västerländsk media skriver ihop två ord Hizb och Allah till Hezbollah betyder inte att jag tänker repetera deras misstag.

Hizb Allah betyder Guds Parti... Jo visst, det gör det, om man översätter det ordagrant (Vilket är fel). Hizbollah är ingen felstavning av västerländska medier, utan namnet på organisationen, och det namnet används mest i svenska medier.

Skrivet av PurreSnurre:

Ja glöm för helvete inte att skriva rätt, det som e viktigt i denna tråden ^^

Öhh, nej, det har jag aldrig påstått heller. Men det är liksom poängen med att diskutera, att bli förstådd. Kan vara svårt att förstå någon när de inte skriver ordentligt.

Tillbaka till det här med Lebanon... Israel skickar in stridsvagnar och byter ÖB, den nya, storskaliga kampanjen ska vara i en månad, kanske mer. Vad tycks? Går regionen mot sämre tider, eller kan FN få tummen ur röven och göra något?

Medlem

ganska töntigt när inget av det är fel.
Aljazeera säger Hizb Allah. wikin säger Hizbollah. andra säger Hezbollah. alla fattar vad man menar endå...

fn vill ju inte gå in när det pågår krig så det är nog Israel,Libanon och Hizbollah som får ta tummen ur röven


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Odla en hjärncell och gör sedan ett nytt försök. Meningslös tråd, förstår jag dej rätt om jag tolkar det som att du kallar alla islamister för terrorister? Se Loose change.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Langos>> Rikta ditt inlägg mot den du avser om du skriver 'dej', 'du' osv.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Namron:

Sluta länka till infowars.com och pentagonstrike.co.uk. Ni slipper skämmas för er själva om några år och vi andra slipper vada genom den typen av disinformation och nonsens som omöjliggör en seriös diskussion.

Skrivet av Nelinho:

Jag tycker vi borde stödja USA och Israel i deras krig mot alla dessa islamister och terrorister. För nu får det fan vara nog. Alltså USA fick massa kritik för att det invaderade Irak, de blev ju attackerade. Av terrorister. Sådana som gör såna grejer som de gjorde mot World Trade Center borde jagas och avrättas.:evil:

Öh, vad har eller vad hade Irak med attacken mot World Trade Center 2001 att göra? Det faktum att du inte har något svar på den frågan ogiltigförklarar ditt inlägg.

det var ju USA som påstog sig att iraq/saddam å alquiada skulle ha haft kontakter, vilket verkar vara långt ifrån sanningen

Han har rätt, Saddam krigade praktiskt taget mot islamister under 80-talet mot khomeini.


signatur

Vad är meningen att jag ska skriva?

Inaktiv
Skrivet av MFC:
Skrivet av IceMan:

hitler var ett ginè, Bush är bara dum.

håller med, Hitler var smart. Han var extrem men smart. Bush är extrem OCH korkad..

Det mest skrämmande är att Bush har störst inflytande av ALLA på denna planeten. Han förfogar över kärnvapen (utan att ifrågasättas för detta) och dessutom bryter USA mot ALLA kända människorättslagar inklusive barnens rättigheter.

Det är inte bara skrämmande men ett bra exempel på hur mänsklighetens öde kan ligga i EN mans hand..

Tja Bush har inte ALL makt för under världshistorien så hade människor redskap för att styra världen:romarna hade vägar,britterna had skepp,amerikanerna hade bomber men i 2000-talet så är det israelierna som styr och de har PENGAR!!!!!!!!!!


signatur

Vad är meningen att jag ska skriva?

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

Men det är liksom poängen med att diskutera, att bli förstådd. Kan vara svårt att förstå någon när de inte skriver ordentligt.

Tillbaka till det här med Lebanon...

Om det nu är så viktigt att stava rätt, varför envisas du med att skriva "Lebanon"? Men jag tror nog ALLA förstår vad du menar, precis som ALLA förstår vad som menas med "Hizb Allah".

Medlem
Skrivet av Langos:

Odla en hjärncell och gör sedan ett nytt försök. Meningslös tråd, förstår jag dej rätt om jag tolkar det som att du kallar alla islamister för terrorister? Se Loose change.

ja vem fan menar du igentligen?

om man ska se Loose Change kanske man också vill kolla på motbevisen.
http://www.ccdominoes.com/lc/LooseChangeGuide.html

tycker loose change är en skymf mot alla som dog och deras familjer.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

tycker loose change är en skymf mot alla som dog och deras familjer.

mjo, sanningen brukar göra ganska ont.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av wobbler:

He won the internetz! nej

Medlem
Skrivet av Natas:
Skrivet av the wookiee:

Men det är liksom poängen med att diskutera, att bli förstådd. Kan vara svårt att förstå någon när de inte skriver ordentligt.

Tillbaka till det här med Lebanon...

Om det nu är så viktigt att stava rätt, varför envisas du med att skriva "Lebanon"? Men jag tror nog ALLA förstår vad du menar, precis som ALLA förstår vad som menas med "Hizb Allah".

Ah, Lebanon är en biprodukt av att jag pratar på tok för mycket engelska... Hur som helst, vi ska nog droppa det här Hizbollah/Hezbollah/Hizb Allah-snacket nu.

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av ScarFace:

tycker loose change är en skymf mot alla som dog och deras familjer.

mjo, sanningen brukar göra ganska ont.

Är du så naiv att du tror på en video gjord av college-studenter? En video som består nästan enbart av ofullständiga rapporter, citat och videofilmer som är suddiga?

Loose Change är 10 gånger värre än Michael Moores dokumentärer... (Michael Moore har i varje fall humor!)

Medlem

Varit "naiv" till hela 9/11 händelsen sen det hände, filmen drar bara upp ett par bra punkter. Sen om allt är vettigt är en annan sak. Var är alla fullständiga rapporter då? Tycker att det varit för mycket "Låt det vara så folk får sörja i fred!"

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Varit "naiv" till hela 9/11 händelsen sen det hände, filmen drar bara upp ett par bra punkter. Sen om allt är vettigt är en annan sak. Var är alla fullständiga rapporter då? Tycker att det varit för mycket "Låt det vara så folk får sörja i fred!"

Du är fortfarande lite naiv... Dessutom är det lite svårt att hitta något när man inte letar

585 sidor 9/11-komissionsrapport

Folk söker enkla svar på svåra frågor, och får oftast ett dumt, simplifierat, och lätt feltolkat svar, så är det och kommer alltid att vara. Vare sig det handlar om 9/11 eller kriget i Libanon...

Medlem

är det bara jag som länkas till www.sj.se när ja trycker på länken=?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Nej, länkas till en söksida... Det finns två "http://" i länken, ta bort den ena.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Gah, woops! Fixat.

Inaktiv

Denna tråd verkar ha avlidit.:(

Medlem

Jag är med på ett krig för att stoppa terrorism, men jag tycker verkligen inte man ska döma katten efter pälsen. Det hela känns så... "Nazistiskt" Hitler anklagade judarna för saker som dom kanske inte överhuvudtaget hade gjort, men som i själva verket andra hade gjort? Vi vet inte vilket just nu, i varje fall inte jag.

Men om en islamist gör fel, begår ett mord, ett terrordåd. Så tycker jag rakt inte att vi ska straffa hela den stora utbredda islamistiska religonen. Jag menar om jag dödar en man så ska ju inte alla svenskar jagas och förföljas och oskyldiga svenskar mördas. Bara för att jag tog en mans liv?

Dock tycker jag det var konstigt,

Bin laden = 11 september right?

Bin laden = Afghanistan right?

George Bush = Irak/Saddam wtf?

Visst saddam vart la inte så jävla trevlig, men tycker ni inte att de leta efter bin laden på lite fel ställe? Jaja jag har säkert fel som vanligt.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag är med på ett krig för att stoppa terrorism, men jag tycker verkligen inte man ska döma katten efter pälsen. Det hela känns så... "Nazistiskt" Hitler anklagade judarna för saker som dom kanske inte överhuvudtaget hade gjort, men som i själva verket andra hade gjort? Vi vet inte vilket just nu, i varje fall inte jag.

Det är alltid lika roande när någon jämför USAs-terroristjakt med nazisternas, för att försvara Islam. Det som är så lustigt i samband med din jämförelse är att de flesta islamister faktiskt hatar judar. Intressant jämförelse, onekligen, ett bra exempel över vad som kan kallas dikotom slutledning.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Jag är med på ett krig för att stoppa terrorism, men jag tycker verkligen inte man ska döma katten efter pälsen. Det hela känns så... "Nazistiskt" Hitler anklagade judarna för saker som dom kanske inte överhuvudtaget hade gjort, men som i själva verket andra hade gjort? Vi vet inte vilket just nu, i varje fall inte jag.

Men om en islamist gör fel, begår ett mord, ett terrordåd. Så tycker jag rakt inte att vi ska straffa hela den stora utbredda islamistiska religonen. Jag menar om jag dödar en man så ska ju inte alla svenskar jagas och förföljas och oskyldiga svenskar mördas. Bara för att jag tog en mans liv?

Dock tycker jag det var konstigt,

Bin laden = 11 september right?

Bin laden = Afghanistan right?

George Bush = Irak/Saddam wtf?

Visst saddam vart la inte så jävla trevlig, men tycker ni inte att de leta efter bin laden på lite fel ställe? Jaja jag har säkert fel som vanligt.

Den officiella anledningen till irakinvasionen var att hitta massförstörelsevapen. Och för att få en lite rättvisare bild så gör vi så här:

Irak/Saddam = George Bush d.ä. (Iraks underrättelsetjänst försökte, på Saddams order, lönnmörda Bush d.ä. -93)

George W. Bush = Irak/Saddam

Just det ja... i Irak finns det olja.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Lönnmordet hade jag missat (halvt om halvt, Bush nämnde det i ett tal strax innan kriget.) det kan skrämma dom flesta, eller i alla fall få folk att reagera.

Massförstörelsevapen, visst, det är väl ett orosmoment men jag undrar vart dom (om dom nu hade funnits) skulle har riktas imot? en amerikansk bas? Att träffa USA är liite optimistiskt, då det kräver en sjuhelvetes raket.
Oljan i irak var rätt snabbt säkrat av amerikanska styrkor, kanske en lärdom från Kuwaitkriget. Men det så lite misstänkt ut emellanåt.

Man får hoppas att den nuvarande "konflikten" med Iran inte blir ett nytt krig, då måste dom ha en jävligt bra anledning. Och jag har svårt att tro att uranet skall vara den anledningen.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Skriv svar