Årets spel 2006

Inaktiv

fattar inte riktigt varför Oblivion blev årets spel.. när ni själva skriver att man behöver mods för att spelet ska vara spelbart... Om ett spel ska få bli märkt Årets Spel så borde det vara felfrit out of the box.

Jag är iaf tacksam att ni inte r**kade upp Gears of War i varje kategori och att ni satte PS3an på årets flopp(andra plats).. de håller jag helt med om.. jag har nog aldrig blivit så besviken och äcklad som jag var efter Sony's press grej på E3 när dom visade upp PS3. "woot ps3 will reign supreme! we stole the gadgets from wii and 360, and put our horrid touch on them! fans will love us!"

Medlem

Varför är inte Condemned: Criminal Origins med på listan? Mer stämningsfullt actionskräckspel är det inte ofta man får till PC.

Medlem

Fight Night Round 3 - Xbox 306

ALL THE WAY! även som bästa MMORPG

Inaktiv

Helt ok lista, men Neverwinter nights borde blivit bästa spelet!=)

Medlem

Bra lista, stämmer fint.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av NoCc:

ps3 kommer floppa.. inga vidare exclusiva speltitlar man vill åt förutom final fantasy, dyrt pris, blue-rayen är helt onödig, prestandan har inte kunnat sätta sig över xboxen än

Metal gear då? Suikoden? ps2an har dussintals med rollspel som är tidlösa.. Och det är främst rollspel som lockar mig till konsoller.
Och bluray onödigt? Tror du inte spel kommer vara mer än 8gb om 5 år? Du bör nog kolla upp hur mycke som hänt de senaste åren och tänka efter lite.

Medlem

FZ håller fast vid sin PC-profil trots att spelåret helt och hållet varit konsollernas... En titel för alla konsoller och alla spel och den tillfaller ett spel som Guitar Hero?!?! Dessutom hamnar det inte ens med som kandidat till årets spel alla kategorier utan tar med Zelda som inte ens var runner up till konsol? Konsekvens och relevans någon?

Dags att vakna upp! Det var helt klart konsollernas år och inget pekar på att det inte blir samma visa 2007. MINST lika mycket fokus på konsollspelen i år skulle uppskattas, annars halkar ni efter och hamnar i skamvrån!


signatur

- r4z0r -

Medlem
Skrivet av hest:
Skrivet av derpious:

Suck, som sagt en 3-4 ggr tidigare i tråden, läs vad som står i texten till "motiveringen" varför PS3 vart årets flopp.

Ah, inser min tabbe. Men då bör det snarare stå "Sony Computer Entertainment" än "Playstation 3" som rubrik.

För det var ju inte spelmaskinen som var floppen?

Annars kan man ju börja lösa hela artikeln innan man börjar skriva ett inlägg, man behöver inte vara så hetsig.

Medlem

Oblivion som årets spel? Skulle inte tro det...

Medlem

Tycker att Track mania nations förtjänar en pallplats ( FZ har väl t.om. haft en TMN server om jag minns rätt).
Sedan går det ju inte ens att rösta på det spelet. Det finns inte i listan. :/

Tycker också att den typen av omröstningar där en hel drös spel listas borde försvinna. Inte en chans att alla som röstar spelat alla spel.

Episode one... borkastade pengar. Har försökt att spela klart det två gånger men det går trögt.
Tur att ni gillade det i.a.f... man blir lite avis.

FML
Medlem
Skrivet av melachi:
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av KazikluBey:

*text *

Där drog jag igång svärdet med Paralysis och tog ett språng mot honom innan han ens fick öppna käften för att predika sitt, och hög ner jävlen. Muhaha

lol, man kan ju prata med honom så får man jätteroliga bonusuppdrag (typ 4 timmars extra speltid) och nice items, bra gjort att döda honom!

Är du säker vi tala om samma person? Jag reloaded en save när jag gjorde det, för att se vad han hade och säga. Och det slutade med samma sak, bara att han fick första slaget. Minns dock inte om man fick ett ja/nej erbjudande som gjorde att man fick de där extra uppdragen du talar om.

Inaktiv

Så sjukt besviken på Oblivion. Känns som om de skippat hela "RPG" delen, som karaktär är dina val minimala, de antal gånger då man har fler val än accept quest eller nej ( vilket i praktiken inte är ett nej för du kan ofta ändra dig) kan nog räknas på en hand.

Bethsedas tolkning av ROLLspel är ju förvriden: Remember kids your charactar is not defined by your actions and social interactions but by which means you kill the enemy. Skittråkigt

Strid och grafik var ju finfint dock.

Annars var Company of Heroes och Zelda faktiskt två riktigt bra spel, de rädda 2006.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Annars kan man ju börja lösa hela artikeln innan man börjar skriva ett inlägg, man behöver inte vara så hetsig.

Läste du mitt inlägg där jag erkände mitt misstag?

Dessutom har jag helt rätt i det avseende att det är en missvisande rubrik! Inte är det väl paketets fel att budet inte gör sitt jobb?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Fik0n:

Årets flopp: Spelåret 2006

wooord

F-n vad kul att Red Orchestra blev årets actionlir! Det är ju hur kul som helst! Weeee!

Medlem

Det var inte mycket jag höll med om på den listan.
Oblivion var dock värdig årets spel. CoH funkar också... Annars var det inte många rätt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

jo! Hearts of Iron 2 - Doomsday kom iår!
det är skanal och förtal att det spelet inte van, eller kom tvåa
http://www.webhallen.com/prod.php?id=56764
Hearts of Iron 2 - Doomsday är det spel som överlägset har gått mest på min dator iår, och tveklöst att av de bästa spelen som nånsin har kommit.
oh gjort av Paradox Interactive dvs svenskt!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Årets rollspel: EVE Online, måste väl inte vara nytt för att vara bäst

Oblivion pffft... flopp.

*gone*


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av hest:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Annars kan man ju börja lösa hela artikeln innan man börjar skriva ett inlägg, man behöver inte vara så hetsig.

Läste du mitt inlägg där jag erkände mitt misstag?

Dessutom har jag helt rätt i det avseende att det är en missvisande rubrik! Inte är det väl paketets fel att budet inte gör sitt jobb?

Läser man inte igenom en artikel utan börja skriva inlägg så måste nog ditt misstag påpekas ett par gånger till så du inte gör om det.

Dock tyckte jag listan var helt ok! Dock så håller jag inte med knappt om några finalister men det är nog för att jag har lite annorlunda smak hehe

Inaktiv

Tänkte jag också skulle kommentera lite.
Först av allt så är ju GoW bättre än Guitar Hero, det visade ni också i recensionen utav spelen där GoW fick 5/5 och Guitar Hero 4/5. En aning tokigt att ni sätter det till bästa konsoll spelet.
Och hur kan ni utse Zelda till årets spel om det inte än är med på bästa konsoll spel?
Nej Gow och Zelda är ju helt klart konsoll lirens #1!
Sen vilken som ska vara etta bland de två kan ju diskuteras men enligt mig GoW eftersom jag själv äger det:P
Men enligt mig är också GoW ett av årets spel, så mycket som det sålt och flitigt spelats över Live så förtjänar det en placering kring den absoluta toppen(det vill säga en utnämnelse till årets spel, 1:a eller 2:a).
Ni skulle ju också kunna ta med terplaceringar tills nästa år?

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av Nomble:

Var det inte mer spel från 2006? Verkar som listan gjordes lite väl hastigt.

Jodå, det släpptes drösvis. Men listan är ett (ej framjäktat) urval ur 2006 års spelutbud; vi försökte plocka fram höjdpunkterna. Några guldkorn du saknar?

WH40K Dawn of War - Dark Crusade
Hearts of Iron 2 - Doomsday

Medlem
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av melachi:
Skrivet av zolidznake:
Skrivet av KazikluBey:

*text *

Där drog jag igång svärdet med Paralysis och tog ett språng mot honom innan han ens fick öppna käften för att predika sitt, och hög ner jävlen. Muhaha

lol, man kan ju prata med honom så får man jätteroliga bonusuppdrag (typ 4 timmars extra speltid) och nice items, bra gjort att döda honom!

Är du säker vi tala om samma person? Jag reloaded en save när jag gjorde det, för att se vad han hade och säga. Och det slutade med samma sak, bara att han fick första slaget. Minns dock inte om man fick ett ja/nej erbjudande som gjorde att man fick de där extra uppdragen du talar om.

Ne jag ljög för att vara elak


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av FZ:

Det är inte själva konsolen vi är sura på, det är SCE. Prioriteringen som de visar sina potentiella europeiska köpare är ett slag under bältet.

Det där är sjukt korkat, tror ni ens på er själva?
De har oerhörda problem med tillverkningen, det finns inte tillräckligt med konsoler i vare sig USA eller Japan. Varför späda ut den begränsade mängden ytterligare?

Ser att diskussionen dött ut men är ändå tvungen att skriva det här. Alltid är det några som läser det.

Medlem
Skrivet av NiXPhoenix:
Skrivet av Xtrmntr:
Skrivet av FZ:

Det är inte själva konsolen vi är sura på, det är SCE. Prioriteringen som de visar sina potentiella europeiska köpare är ett slag under bältet.

Det där är sjukt korkat, tror ni ens på er själva?
De har oerhörda problem med tillverkningen, det finns inte tillräckligt med konsoler i vare sig USA eller Japan. Varför späda ut den begränsade mängden ytterligare?

Ser att diskussionen dött ut men är ändå tvungen att skriva det här. Alltid är det några som läser det.

Måste ifrågasätta din information också faktiskt... PS3 ligger kvar på hyllorna i båda Japan och USA, de säljs fortfarande många PS3 men inte alls i samma takt som det produceras nya. Bara göra lite snabba sökningar på nätet så inser man att denna "brist" är en myt. Wii är däremot en annan historia, den är slut i både USA och Japan, för att inte glöma EU...


signatur

- r4z0r -

Medlem

PS2 skulle blivit årets konsol. Så fantastiiskt gedigen maskin med så många bra titlar att man nästan spyr. VArken Wii eller xbox360 har nått att hämta där än så länge iallafall.

Skriv svar