Inlägg av JRico
Inlägg som JRico har skrivit i forumet
Vecka 26:s community information från CIG
Inside Star Citizen: Alpha 3.10 Approaches | Spring 2020
Information om kommande ändringar vad det gäller skeppstrider. Vi bjuds även på en intressant genomgång av vad 3.10 kommer att innehålla.
Star Citizen: Calling All Devs - Player vs. Player
Rundringning rörande framtida PvP i Star Citizen.
Road mappen
Inga större förändringar på roadmappen denna vecka.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Jag var skeptisk till det här när jag först hörde om det men det ser bra ut!
Har påbörjat en omläsning i kronologisk ordning, lär räcka över sommaren
Cynikern i mig tolkar det som att spelet inte kommer att vara helt klart till släppet i november heller men att man kommer fixa det under 2021.
Vecka 25:s community information från CIG
Alien week är nu över och allt är tillbaka till det normala igen.
Evocati gruppen testar 3.10 för tillfället och det verkar som om 3.10 skulle kunna gå Live första veckan i juli.
Flight & Fight - Upcoming Improvements
Man informerade om kommande ändringar i flygmekaniken.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/176...
Inside Star Citizen: Enemy Mine | Spring 2020
Vi tar en titt på Vanduul skeppens nya design samt får en sprint report.
Star Citizen Live: Sounds of a Life in Space
Delar av ljudteamet svarar på frågor om allt som har med ljud att göra i Star Citizen.
Road mappen
En hel del uppgifter i 3.10 har fått sin status ändrad till "Polishing"
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Det är en intressant fråga som jag själv brottas med.
Jag insåg relativt tidigt att köpa film digitalt inte kommer att vara pålitligt då det jag köpt (inte hyrt) kan försvinna när som helst på grund av att,
politiskt eller medialt tryck tvingar tjänsten att ta bort eller censurera innehållet
tjänsten går i konkurs
avtal till rättigheterna går ut
tjänsten köps upp av ett annat företag
Jag köper alla filmer på skiva (4K UHD) nu men inte spel.
Anledningen till att jag inte brytt mig om att köpa spel fysiskt är att det inte spelar någon roll då jag inte kommer att kunna spela spelet utan att koppla upp mig mot en tjänst i alla fall.
När det gäller musik så köper jag inga skivor längre utan har gett upp och insett att jag bara hyr musiken (Spotify)
Kanske för att jag inte är lika intresserad av musik som film.
På Spotify har jag redan märkt att vissa av mina listor saknar låtar som funnits förut eller att vissa låtar ersatts av andra versioner.
När det gäller böcker köper jag bara fysiska, inbundna exemplar. (Det börjar bli ett problem utrymmesmässigt men det är det värt )
På många sätt är det smidigt med streaming men för min del lämnar det en bitter smak i munnen.
Jag tycket det var ett av de bättre eventen hittills. Inte alltför irriterande människor och inte alltför långdraget.
Men, det handlar om spel och det var lite tunt med såna och speciellt besviken blev jag på att inget nytt BF visades. Squadron såg bra ut dock.
Men... tur att man inte stannade uppe för detta utan kollade i efterhand så man kunde hoppa över sport och Sims mm.
"Du siktar mot stjärnorna men får nöja dig med trädtopparna", vilken flopp
Ibland flöt det dock på fint i längre perioder och då har jag haft förbannat skoj!
Ah, det är betan som kommer snart och inte "full release". Hade missförstått det, my bad! Ska oavsett bli spännande att se hur den faller ut.
Jag vill inte vara nån "partypooper" men det är en intern beta som ska börja senare i år, alltså inget vi backers får ta del av.
Det är ingen överraskning direkt då SQ42 är ett single player spel och det har läckts friskt från de NDA-belagda testerna för Star Citizen.
Imponerande summa!
Jag har spelat ett par free fly-event och spelet är kul en kortare stund sen ledsnar jag på alla buggar och rätt trökiga missions. Upplevelsen att bara utforska (även om det inte finns något direkt content ute i världen) är riktigt skoj och inlevelserik.
Jag ställer mig dock frågande till vad de lagt alla pengar på hittills, eller snarare vad det är som kostat så ofantliga mycket då man tycks ha spenderat majoriteten av det som samlats in? Jag menar i nuvarande tappning av SC känns det inte som man spenderat mer än några procent av den summan. Kanske visar om några månader när Squadron 42 släpps.
Buggar kan vara riktigt irriterande, man måste ha oceaner av tålamod för att spela Alfan
Squadron 42 kommer dock INTE att släppas om några månader, vet inte var det kommer ifrån?
Vi får vara glada om SQ42 släpps till Julen 2021.
I går nådde CIG $300,281,062 i insamlat kapital. Det är 2,8 Miljarder svenska kronor.
De som var oroliga att CIG skulle få slut på kapital innan Squadron 42 och Star Citizen blev klara kan nog andas ut. Bara i maj fick man in 142 miljoner kronor.
En bonus är att vi nu återigen får massvis med syrliga artiklar om att man trots rekordsummor inte är färdiga med nåt av spelen ännu att se fram emot
Som en liten reality check till detta kommer här en jämförelse till ett annat enormt efterlängtat (och försenat) spel,
CD Project Red utannonserade Cyberpunk 2077 år 2012 (men påbörjades troligen en bit innan), samma år som Star Citizen och Squadron 42.
CD Project Red var en väletablerad studio 2012 (Witcher 1,2,3 någon?), CIG bestod av 12 personer där bara ett fåtal var utvecklare och Chris Roberts var en av programmerarna.
CD Project Red gör ett spel (Cyberpunk 2077), CIG två spel (Star Citizen och Squadron 42) och även om spelen delar assets så är de två helt olika typer av spel där Squadron 42 är ett single player spel med mycket dialog och "cutscenes" och Star Citizen ett MMO.
Snacka om sista sekunden, skulle precis slänga allt
Skickar PM.
Vecka 24:s community information från CIG
Invictus Launch Week är över men misströsta inte, redan nu är Alien Week 2050 live.
Inside Star Citizen: Creature Feature | Spring 2020
Mer info om Alien creatures i Star Citizen.
Star Citizen Live: Alien Week Roundtable
Q&A om de olika raserna i Star Citizen.
Road mappen
En hel del ändringar denna vecka.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Slutligen, Nej, Sony och CiG har inte inlett ett samarbete även om det är lätt att tro det

Japp, köpte 5 kopior av Fortnite så Epic skulle klara sig.
Finns det några Guild Wars fans här på FZ?
Jag sänker priset till 0 SEK + frakt
Vecka 23:s community information från CIG
Invictus launch week är över och även om det var ett fantastiskt event så överskuggades det lite av alla disconnects. Det genererade trots det många nya spelare och rekord i insamlade pengar under en månad. (142 miljoner kronor)
Flottan visade upp sig ovanför Stantons planeter och varje gång dom dockade bjöds det på fyrverkerier.
Allt förevigat av den franska streamern Terada.
Inside Star Citizen: Stick the Landing | Spring 2020
Restricted areas ändringar samt sprint report.
Star Citizen Live: Intragalactic Noodle Delivery
Sarah McCulloch visar upp sina Photoshop skills när hon konceptar ett fiktivt nudel leverans skepp.
Road mappen
Law System v2: Surrender är flyttat till 3.11 då man inte hinner få färdigt detta i tid.
3.10 har istället uttökats med följande,
Turret and Gunnery Improvements (yay!), Electron Damage, Law System v2: Impounding Improvements, Kruger Intergalactic P-72 Archimedes Emerald.
Origin 100i, Origin 125a och Origin 135c har lagts till i 3.11
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Man hade även en AMA om Theaters of war (ToW)
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/176...
Den månatliga sammanfattningen för maj 2020
Samtliga avdelningar rapporterar vad man jobbat med i maj.
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/176...

Jag lirade väldigt mycket UT förr och Star Citizen nu.
Även om jag var helt frälst på UT och har mina absolut bästa gaming minnen därifrån var (och är) det väldigt tråkig attityd ingame. I Star Citizen är det tvärtemot vilket är konstigt då UT har ett minimalt community nu och SC har ett gigantiskt ditto.
Tror Nomman är nåt på spåret.
Salvage-grejen låter mysig, drömmer lite om att köra runt i rymden som någon slags rymd-skrotnisse och samla och sälja skräp och greja. Asmysigt.
Jag tror jag kommer gilla salvaging mer än (den utmärkta) miningen i spelet.
Den sista videon har en Q&A (startar runt 13:52) om det kommande Vulture skeppet som är ett salvage skepp, bra info där.
wtf, vad ska man med det till? ska man kunna återanvända färgen typ?
I övrigt verkar salvaging jäkligt nice. Hoppas att varje jobb har olika moment, så det känns djupt.
Är mest intresserad av/orolig över exploring.
Det där med elpistoler känns dock enligt mig lite för star wars. Tyckte om den råa realistiska känslan på vapnen.
Jag håller med, tyckte också att det lät underligt med hull scraping.
Vet inte om det finns nån motsvarighet i den riktiga världen när man skrotar stora fartyg, nån som vet?
Jag tvivlar på att det skulle vara ekonomiskt hållbart.
Jag skulle gissa att elvapnen är ett sätt att få in non-lethal combat så att man kan inte alltid behöver döda sina bounties. Jag vet inte, det ser lite för oprecist ut för min smak.
Det finns sedan länge redan laservapen i spelet
Vecka 22:s community information från CIG
Invictus Launch Week avslutas nu på Tisdag så passa på och testa innan det är över.
Video skapad av Gemini
Inside Star Citizen: Danger! High Voltage! | Spring 2020
Veckans avsnitt kommer kanske inte som en blixt från klar himmel men man har laddat med spännande eller chockerande innehåll till och med. (suck)
Star Citizen: Calling All Devs - The Road to Salvage
Veckans Calling all devs handlar om salvage.
Salvage, när det implementeras, kommer att bestå av flera olika moment.
Man kan skrapa färgen från skrovet (Hull scraping)
Montera ur komponenter som t.ex. CPU, Sköldgenerator mm (Component Retrieval)
Suga ur Syre, Vatten, Bränslen av olika slag men även Data. (Siphoning)
Mala ner skeppet. (Mav)
Road mappen
Inga större förändringar på roadmappen men hel del arbete har gjorts på New Babbage - Shop additions och Ship HUD rework.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...
Vecka 21:s community information från CIG
3.9.1 släpptes några timmar innan Invictus week eventet.
På grund av ett enormt tillflöde av spelare knäade servrarna i princip direkt med krascher i kösystemet och ett oresponsivt karaktärsystem som följd.
Under natten verkar man ha fått till det mesta.
Det har medfört att CIG flyttat Free-Fly eventet till 15:00 senare idag.
Dom har även förlängt eventet till och med den 2 juni.
Inside Star Citizen: Welcome to Invictus | Spring 2020
Invictus week och sprint report bjuds det på denna vecka i ISC.
Star Citizen Live: Invictus Launch Week Vehicle Q&A
Allt du skulle vilja veta om skepp i Star Citizen, men varit för skraj att fråga om (Q&A).
Road mappen
Drake Cutlass Blue har blivit satt som "Released". Det är allt. Nej, det är säkert, det var verkligen allt.
https://robertsspaceindustries.com/roadmap/board/1-Star-Citiz...